Allvarlig iCloud bugg i iOS 8.1

Johan Gustaphzon
Appleyra
Published in
1 min readNov 2, 2014

iOS 8.1 har varit ute ett tag och det har visat sig att den skeppades med en allvarlig iCloud bugg. Det gör att data inte alltid synkroniseras, appar hänger sig, tar lång tid att starta och kraschar.

Apples egna appar som Pages och Numbers är de som jag upplever mest problem med. Men tyvärr så har det påverkat alla appar som använder sig av iCloud, men det gäller inte alla delar av iCloud utan bara de som använder dokumentsynkronisering. Jag har inte haft något problem att synkronisera min kalender eller mina påminnelser. Det är heller inget som tredjepartsutvecklare kan göra åt detta utan det enda som hjälper är att Apple släpper en uppdatering på iOS som fixar buggen. Jag tycker att detta borde ha en väldigt hög prioritering av Apple och eftersom det gått nära två veckor så är det på tiden att iOS 8.1.1 kommer.

--

--

Johan Gustaphzon
Appleyra

Grundare av @appleyra och @produktiviteet. Most tweets in Swedish.