Mest lästa inlägg på Appleyra 2014

Johan Gustaphzon
Appleyra
Published in
1 min readDec 30, 2014

Efter gårdagens lista med de minst lästa inläggen kommer här som utlovat listan över de populäraste och mest lästa inläggen under 2014

5. Allvarlig iCloud bugg i iOS 8.1 >>

iOS 8.1 har varit ute ett tag och det har visat sig att den skeppades med en allvarlig iCloud bugg. Det gör att data inte alltid synkroniseras, appar hänger sig, tar lång tid att starta och kraschar.

4. Widgets jag använder just nu >>

Jag har skrivit en del om appar med widgets och efter att ha testat många så har nu mitt notiscenter hittat tillbaka till vardagen. Både på min iPhone och iPad har jag bantat ner antalet till att bara innehålla de jag faktiskt använder.

3. Att tänka på innan du uppdaterar till iOS 8 >>

Nu sitter de flesta och väntar på att Apple ska trycka på knappen för att distribuera ut iOS 8 och det brukar hända vid 19 svensk tid. Jag misstänker att de flesta är väldigt peppade men det är inte bara bra saker som händer när du uppdaterar. Många gör misstaget att uppdatera direkt och märker först efteråt att allt inte fungerar som det ska , så det finns anledningar att vänta lite.

2. Sämsta produkten som någonsin gjorts >>

http://youtu.be/nBUWxROnqwA

Logbar fick ihop över 800.000 dollar på sitt kickstarter projekt för produkten “Ring”. Nu har produkten kommit ut men den visade sig inte vara alls lika bra som presentationsvideon.

1. 5 kalender-appar för iPhone med Widget i iOS 8 >>

--

--

Johan Gustaphzon
Appleyra

Grundare av @appleyra och @produktiviteet. Most tweets in Swedish.