مسؤولة أمريكية تهاجم السيسي: تصريحاتك "كذب صارخ"
باور قالت إن مصر بها 60 ألف معتقل منذ 2014- جيتي

مسؤولة أمريكية تهاجم السيسي: تصريحاتك “كذب صارخ”

هاجمت سفيرة الولايات المتحدة الأمريكية في إدارة الرئيس السابق باراك أوباما، سامنثا باور، ما قاله قائد الانقلاب العسكري بمصر عبدالفتاح السيسي، بعدم وجود سجناء سياسيين في دولته.
 
 ووصفت سامنثا عبر صفحتها على موقع التدوين المصغر “تويتر” تصريحات السيسي، قائلة: “إنه كذب صارخ، والسلطات المصرية اعتقلت قرابة 50 ألف شخص منذ توليه السلطة في تموز/ يوليو 2014.

Blatant lie. At least 50,000 political prisoners arrested since Sisi took power in 2014 https://t.co/ifx7Y1hWZO

— Samantha Power (@SamanthaJPower)

وفي مقابلة مع قناة “فرانس 24” قال السيسي إنه لا يوجد معتقلون وإن كل من يقبض عليهم يحالوا إلى التحقيق ثم إلى المحاكمة، وذلك ردا على سؤال حول الانتقادات التي توجهها منظمات حقوقية دولية لمصر بشأن انتهاكات لحقوق الإنسان.

Exclusive: ‘We have imprisoned no political activists’, Egypt’s Sisi tells FRANCE 24 https://t.co/3FghWsnayw pic.twitter.com/K6ush9xybL

— FRANCE 24 (@FRANCE24)

تصريحات سامنثا قابلتها موجة هجوم من مؤيدي الانقلاب في مصر، في ردود على صفحتها، واتهموها بتلقي تمويلات من قطر، إلى جانب أنها تدافع عن الإرهاب حسب قولهم.

Political prisoners?
 Where did you get your information from?
 Why do you defend proved terrorists involved in killings and terror attacks?

— ? ?? ? E H (@samehabouelkhie)

The only lier here is you and your info is absolutely wrong. Stop taking your so called “facts” from MB/Qatari funded organizations

— Diaa Mohamed (@DiaaM)

Wish you were honest when you were in power. You practiced same lies about Saudi aggression on #Yemen & at best your silence was deafening

— Aisha (@AishaJumaan)

we dont consider your friends of MB is a normal political prisoners they are terrorists supported by obama and all world knows who is lier.

— احمد جمال (@AGE_EGYPT)

The Sisi president is in everything he says is very honest and does not torture and does not arrest anyone but you liars and all the Egyptian people love him overwhelming majority

— S (@infiniti1777)

These journalists should have asked about some famous prisoners like Shawkan Alexandrani etc @france24

— Kath (@Kath_74)

تعودنا على أنه لا ينطق إلا كذبا

— فارس حزين (@43wqUpBffnodWui)

Your point is correct, but some tweaks: Sisi took power in 2013 & #Egypt HR activists say at least 60,000 imprisoned since then.

— Michele Dunne (@MicheleDDunne)

We want all the world know this truth. .

— Yomna Ahmed Amin (@AminYomna)

One clap, two clap, three clap, forty?

By clapping more or less, you can signal to us which stories really stand out.