ادامه عملیات کشتی‌های غیر نظامی با صدها تن در کشتی

AYS Weekly News Summary in Persian, August 5–11

Are You Syrious?
Are You Syrious?
6 min readAug 20, 2019

--

Photo via Oscar Camps

در حال حاضر صدها نفر در کشتی‌های نجات در دریای مدیترانه گرفتار شده‌اند و منتظر هستند که اتحادیه اروپا به حق خود در روند پناهندگی احترام بگذارد . تنها وایکینگ در اقیانوس MSF وجود دارد که بیش از ۲۵۰ نفر در انتظار پیاده شدن از کشتی هستند . حتی با وجود این که این کشتی‌ها در وضعیت گروگان‌گیری قرار دارند ، هنوز ماموریت خود را برای نجات جان خود انجام می‌دهند .

سازمان نجات MSF در اقیانوس اطلس بیش از ۸۰ نفر را از یک قایق پارویی در منطقه مدیترانه مرکزی نجات داد . این قایق از طریق هم‌کاری با کارگران from Med / Alarmphone که در تماس با افراد روی عرشه بودند ، به دست آمد . کمی بعد در آن روز وایکینگ سیاه دیگری را نجات داد که ۸۵ نفر را نجات داد . ام اس اف گزارش داد که تقریبا ً تمام افرادی که در این حادثه نجات‌یافته بودند ، قانونی بودند و اکثریت آن‌ها بین ۱۳ تا ۱۵ سال سن داشتند .

چند ساعت بعد ، وایکینگ سیاه گروهی متشکل از ۸۱ نفر را از یک قایق پارویی سوم نجات داد .

در حال حاضر ۲۵۱ نفر در ساحل وایکینگ در انتظار پیاده شدن از کشتی هستند .

دریا

“ هیچ حکم یا حکمی از نجات جان ما جلوگیری نخواهد کرد “ : اسلحه باز در لمپدوسا کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند .

به مدت نه روز ، کشتی نجات سلاح آزاد در تنگه سیسیل در انتظار اجازه خروج از کشتی گرفتار شده‌است . ۱۸۰ پناهنده در عرشه تنها آخرین قربانیان بازی‌های سیاسی هستند که بین ایتالیا و اتحادیه اروپا بازی می‌شود .

مالت از اجازه ورود همه مردم به کشتی خودداری کرده‌است . با این حال ، دیروز یک کشتی گشت مالت برای تخلیه حدود ۴۰ نفر با نیاز فوری پزشکی اعزام شد . هنگامی که کشتی گشتی رسید ، پناهندگان در کشتی آزاد می‌خواستند آن را سوار کنند و اوضاع افزایش یافت ، به گفته ریکاردو گاتی ، رئیس ماموریت باز کردن سلاح در ایتالیا . آزاد کردن سلاح به کشتی گشت اطلاع داد که تخلیه جزئی از کشتی به دلیل ناامیدی کسانی که در کشتی گرفتار شده‌اند ، ناامن است . در این کنفرانس مطبوعاتی ، “سلاح باز “ طرح مالت را برای تخلیه تنها چهل نفر غیرقابل‌قبول تشخیص داد و گفت : “ این طرح مسائل ایمنی جدی را بر روی عرشه کشتی ایجاد کرده‌است .”

دولت‌های اروپایی در حال براندازی کنوانسیون حق و کنوانسیون‌های بین‌المللی برای دلایل سیاسی و اقتصادی هستند . هیچ حکمی ، هیچ قانون رفتاری ، هیچ چیز خوبی نمی‌تواند ما را از حفاظت از جان انسان‌ها منع کند . کمپ‌های اسکار ، سر باز کردن سلاح “ ، اظهار داشت : “ ما هیچ گونه زندگی را رها نخواهیم کرد .”

یونان

جزایر

مسافران جدید ( شماره از طریق گزارش قایق اژه )

در روز شنبه ، مجموعا ً ۸ قایق به جزایر اژه رسیدند و حدود ۲۸۸ نفر را حمل کردند.

روز یکشنبه چهار قایق به جزایر اژه رسیدند و بیش از ۱۰۰ نفر را حمل کردند ( تفکیک قایق چهارم در دسترس نبود ) .

تامی اولسن ، داوطلب نروژی پشت ABR ، هم اکنون در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حفظ کارش است . اولسن نه تنها اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی را برای تازه‌واردها به جزایر اژه ارائه می‌کند ، و همچنین از طریق تلفن نیز نجات می‌دهد . در اینجا از او حمایت کنید .

بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در جزایر اژه گرفتار شدند

براساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت حفاظت از شهروندان یونان ، تعداد افرادی که در اردوگاه‌ها در جزایر اژه زندگی می‌کنند به بیش از 20,000 نفر رسیده ‌است . در ماه آوریل امسال ، 14,000 پناهنده در اردوگاه‌های جزیره وجود داشت . آخرین باری که تعداد افراد در اردوگاه‌ها تمام شد در اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام شد .

موضع سیاسی یونان در قبال پناهندگان

روز شنبه با وزیر دفاع از شهروندان یونانی “ Giorgos Koumoutsakos “ منتشر شد . Koumoustakos عمدتا ً مسئول سیاست مهاجرت در نقش خود است . مصاحبه او جزئیاتی در مورد سیاست‌های مهاجرت برای دولت جدید دموکراسی ارائه داد ، اما به طور کلی به موضع شدیدتر نسبت به رسیدن پناهندگان و اخراج بیشتر به ترکیه اشاره کرد . Koumoutsakos هدف خود از افزایش “ امنیت مرزی “ را بیان کرد که همیشه به معنای خشونت مرزی است. وی همچنین اظهار داشت که قرارداد اتحادیه اروپا — ترکیه “ باید به طور موثر عمل کند ، “ از نظر اخراج پناهندگان .

وی گفت : “ متاسفانه ، دولت قبلی در هنگام بازگشت به مساله برگرداندن افراد ، عملکرد پایینی داشت .

صربستان

مرکز حقوق بشر بلگراد اخیرا ً گزارش سالانه خود را منتشر کرده‌است که نیمه نخست سال ۲۰۱۹ را پوشش می‌دهد . این گزارش روند پناهندگی در صربستان را با اشاره ویژه به اقداماتی در فرودگاه بلگراد تحت پوشش قرار می‌دهد . این گزارش همچنین فقدان حمایت‌های گروهه‌ای آسیب‌پذیر در روند پناهندگی را توضیح می‌دهد . شما می‌توانید گزارش کامل آن‌ها را [ صربستان ] در اینجا ببینید .

اسلوونی

ظهور گروه‌های شبه‌نظامی

اسلوونی دارای 1370 کیلومتر مرز دارد که ۶۷۰ کیلومتر آن با کرواسی تقسیم شده‌است . با وجود بسیاری از بحث‌ها و اعتراضات علیه آن ، مرز با سیم‌خاردار مجهز شده‌است . مردم هنوز موفق به ورود به اسلوونی در تلاش برای گرفتن پناهندگی در این کشور عضو اتحادیه اروپا می‌شوند ، و همچنین به این دلیل که اولین کشور در مسیر خود است که عضوی از منطقه شنگن است .

تهدیدها ، خشونت ، سواستفاده از قدرت و انکار حقوق اساسی در پاسگاه‌های پلیس مرزی اسلوونی به یک روش عادی تبدیل شده‌است . اخراج جمعی به کرواسی روزانه با دانش و حمایت مقامات عالی‌رتبه پلیس و مقامات دولتی در حال رخ دادن است . فعالان اسلوونیایی هشدار داده‌اند که با وجود ریسک بالای خشونت بیشتر و سرقت انجام‌شده توسط پلیس در کرواسی ، همه این کارها انجام می‌شود . اطلاعات و مدارک مفصل در این گزارش توسط فعالان اسلوونیایی در رابطه با مستندسازی اعمال غیرقانونی پلیس در مرز کرواسی — اسلوونی فهرست شده‌است .

فرانسه

اقدام به خرابکاری در اتوبوس‌های امدادی در کاله

روز شنبه بعد از ظهر ، داوطلبان در کاله ۵۶ در کاله مشغول کار بودند و شیشه خورده را که با میخ پر شده بودند در امتداد جاده یافتند که در آنجا وانت را به حرکت در می‌آوردند. خوشبختانه ، داوطلبان آن‌ها را در جاده شناسایی کردند و قبل از این که از بین بروند ، آن‌ها را برداشته بودند . این گروه اظهار داشت که از این اقدام کاملا ً شگفت‌زده نشده است ، زیرا آن‌ها حداقل در سه روز گذشته حداقل دو تهدید را دریافت کرده‌اند .

نروژ

یک نفر در حمله تروریستی جناح راست به مسجد اسلو زخمی شد .

یک مرد مسلح روز شنبه در یک حمله به مسجدی در اسلو ، دست‌کم یک نفر را زخمی کرد . او به سرعت توسط نمازگزاران دستگیر شد و توسط پلیس نروژ دستگیر شد . گفته می‌شود که این مظنون مرد سفید ۲۶ ساله است که با افراط‌گرایی جناح راست ارتباط دارد . پلیس نروژ در حال تحقیق درباره این حمله تروریستی است .

رسانه‌های نروژ گزارش می‌دهند که این مرد مجروح در شرایط بحرانی نیست . مشخص نیست که آیا او در این آشوب کشته یا زخمی شده‌است یا خیر .

دانمارک

عراقی‌ها در حال از دست دادن مجوزهای اقامت پناهندگی خود هستند چرا که مقامات در حال بررسی پرونده‌ها هستند.

با توجه به اطلاعات جدید ، از آنجا که مقامات مهاجرت دانمارک نسبت به موارد پناهندگی موضع شدیدتری گرفته‌اند ، شمار رو به افزایشی از پناهندگان وضعیت پناهندگی خود را از دست می‌دهند . در حالی که در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، ۵۳ نفر از دانمارک اخراج شدند ، در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ، بیش از ۶۰۰ نفر اخراج شدند . تعداد واقعی افرادی که مجبور به ترک کشور شده‌اند ، احتمالا ً بیشتر است ، زیرا این ارقام همیشه شامل اعضای خانواده نمی‌شوند که مجبور به ترک آن‌ها هستند .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.