بدترین فاجعه ی سال جاری

AYS Weekly News Summary in Persian, July 22–28

Are You Syrious?
Are You Syrious?
3 min readAug 19, 2019

--

لیبی

یک فاجعه ی دیگر در منطقه مدیترانه مرکزی رخ داد و دو قایق در ساحل لیبی در اطراف خمس واژگون شدند و ۳۰۰ نفر را در معرض خطر قرار دادند . نیمی از آن‌ها هنوز مفقود هستند و از غرق شدن می‌ترسند ، در حالی که ۱۴۵ نفر نجات داده شدند و به قلمرو لیبی برده شدند .

این بدترین فاجعه در دریا تا سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد .

در عین حال ، این فاجعه رخ داد ، پارلمان ایتالیا دکرتوسیکورزا ، که توسط سالووینی پیشنهاد شده بود را تصویب کرد ، که باید یا توسط سناتو در اواسط ماه آگوست تصویب یا رد شود . در صورتی که این حکم به قانون تبدیل شود ، یک حمله دیگر به قوانین بشردوستانه و حرکت شبه فاشیستی برای این کشور و خطری برای عملیات‌های سار خواهد بود .

مراکش

خشونت بیشتری علیه مردم در حال مهاجرت در شهر نادر . پلیس به نام امنیت اروپا یورش برد و اموال مردم را از بین برد .

یونان

ساموس

مهاجران در مقر پلیس چانیا باید فورا ً آزاد شوند . دو هفته پیش ، مهاجران در کلاس‌های زبان و فعالیت‌های دیگر در یک مرکز محلی شرکت کردند که به عنوان پناهگاه برای آن‌ها دو برابر شد و در ایستگاه پلیس به عنوان یک حرکت تابستانی برای “ پاک‌سازی “ شهر برای فصل تابستان بازداشت شدند .

اطلاعات بیشتری در اینجا پیدا کنید .

بعد از ورود بوسنی به بوسنی و هرزگووین ، مهاجران حق ثبت قصد خود برای گرفتن پناهندگی را دارند ، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ۱۴ روز قبل از اینکه به طور رسمی درخواست پناهندگی کنند یا کشور را ترک کنند ، به طور قانونی در کشور بمانند . تا کنون ، از ابتدای سال ۲۰۱۶ ، تنها 1,600 نفر از پناهندگان موفق به ثبت ادعای خود شده‌اند که کم‌تر از ۵ % از کل افراد تازه‌وارد شامل هستند. ( منبع : کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بوسنی ) . نیاز به ثبت یک آدرس موقت در بوسنی یک مانع کلیدی برای این مساله است .

شرایط برای هر کسی در بوسنی هنوز در داخل یا خارج از اردوگاه‌های رسمی وحشتناک است . بسیاری از مردم هنگامی که در شهر of ، حتی زمانی که یک کارت کمپ دارند ، به اردوگاه بدنام ووتسیاک منتقل می‌شوند . ما همه کسانی را تشویق می‌کنیم که خشونت را تحمل کرده‌اند تا ما را بنویسند تا بتوانیم چنین مواردی را گزارش کنیم .

اسلوونی

حتی با وجود این که اسلونی اعلام کرده‌است که یک دیوار در امتداد مرز ایتالیا نخواهد ساخت ، حداقل نه قبل از این که ببینیم نتایج استقرار گشت‌های مرزی مختلط چه هستند ، که به کار ماموران مرزی کمک می‌کند تا به کار ماموران مرزی کمک کنند ، با وسایل نقلیه زرهی و وسایل نقلیه زرهی و احداث یک حصار سیم‌خاردار برای ۴۰ کیلومتر دیگر .

دیپورتی ها

تعداد رو به افزایشی از اخراج از اتریش و آلمان در روزه‌ای گذشته وجود دارد . پی‌گیری برخی از صفحات فیس بوک که در مورد این تمرین هشدار می‌دهند خوب است : از اواسط ماه ژوئیه ، خانواده‌های افغان در سوئد علیه تبعید قریب‌الوقوع به افغانستان اعتراض کرده‌اند . آن‌ها در حال حاضر شبکه‌ای به نام Liv utangranser ( زندگی بدون مرزها ) را تشکیل دادند و خواستار اجرای حقوق زنان و کودکان و پایان فوری اخراج خانواده‌ها به افغانستان شدند .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.