به گفته دادگاه آلمان ، ماموریت‌های خواندن به یونان در مرز آلمان و اتریش غیر قانونی است .

AYS Weekly News Summary in Persian, August 12–18

Are You Syrious?
Are You Syrious?
5 min readAug 20, 2019

--

SOS MEDITERRANEE Italia

بوسنی

در یک به روز رسانی از کمپ ووتسیاک : “ حدود ۱۰ نفر از مردانی که از کشور اخراج شده بودند، بسته به اینکه چقدر به کمک و امنیت نیاز داریم ، با ما در چادر آمبولانس کار می‌کنند . آن‌ها داوطلبانی هستند ، درست مثل ما .” در حدود ۵۰۰ یورو در روز هزینه دارد تا آمبولانس را اداره کند . در اینجا ببینید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

(Tuzla…Photo by Senad Cupo)

کرواسی

فروشگاه آزاد آر.یو.س در زاگرب به دنبال داوطلبان است — اگر شما در زاگرب زندگی کنید و یا برای پیدا کردن خودتان در زاگرب بسر ببرید و دوست داشته باشید که حتی برای یک روز دست به دست هم دهید — به ما بگویید !

شواهد بیشتری از روش‌های وحشیانه پلیس کرواسی این مرد جوان سعی داشت از بوسنی به کرواسی رد شود . پلیس شش بار به او شلیک کرد ، اما او را از دست داد . به سوی پاهای او شلیک می‌کردند . آن‌ها سگ‌ها را در مقابل او رها کردند و در نتیجه پاهایش به شدت گاز گرفته شد . پلیس پول او ( ۳۰۰ یورو ) و ۱۲ پلیس را با استفاده از باتوم برقی مورد ضرب و شتم قرار داد . آن‌ها شارژر موبایل را دور انداختند و تلفنش را شکستند . پس از اینکه به بوسنی رفت ، نتوانست زخم خود را چک کند ، چون از ورود به بیمارستان در بیهاچ خودداری کرد .

در اینجا بیشتر بخوانید ( در زبان ایتالیایی ) .

زخم‌های اخیر که توسط یک پزشک داوطلب در توزلا به اثر رسیده‌اند با ضربه روحی سازگار هستند : ( عکس ) اطلاعات مفید برای کسانی که ممکن است خودشان را در مرز ایتالیا و فرانسه پیدا کنند :

یونان

همچنین طبق گزارش هفتگی قایق اژه : ۸۶ قایق در هفته گذشته توسط گارد ساحلی ترکیه متوقف شدند ، اما ۱۶۰۷ مردم به این جزایر رسیدند . اینجا بیشتر یاد بگیرید .

اسکاتلند

حدود ۳۰۰ نفر در شهر گلاسکو منتظر اخراج هستند . در یک حرکت جدید از سوی دفتر مرکزی ، مقامات در حال تغییر قفل پناهندگان به منظور وادار کردن آن‌ها به خارج از کشور هستند . این کمپین حذف در اوایل سال گذشته هنگامی مورد انتقاد قرار گرفت که این سیاست‌ها اجرا شدند ، که به همین دلیل است که آن‌ها تا کنون یک وقفه ایجاد کرده‌اند . بیشتر اینجا ( به زبان انگلیسی ) اطلاعات بیشتری پیدا کنید .

اتریش

“ مراکز بازگشت “ در ۱۲۰ پیکر برجسته و سازمان‌هایی از هنر , فرهنگ , علوم و جامعه مدنی بیانیه مشترکی را برای درخواست بسته شدن مراکز بازگشت اتریش آغاز کرده‌است . شما می‌توانید این بیانیه را ( فقط در زبان آلمانی ) در اینجا پیدا کنید .

تبعید به افغانستان که قرار است برای تظاهرات اعتراضی روز سپتامبر پناهندگان در وین برگزار شود ، اعلام کرد که پرواز چارتر بعدی به افغانستان در سه شنبه سوم سپتامبر ساعت ۹.۴۰ بعد از ظهر آغاز خواهد شد . در ، بلغارستان ، اسلوواکی و اتریش اتباع افغانستان را از مجارستان ، بلغارستان ، اسلواکی و اتریش اخراج خواهند کرد .

آلمان

به گفته دیوان مونیخ ، “ readmissions “ به یونان در مرز آلمان — اتریش غیر قانونی است ، و بنابراین “ معامله Seehofer “ با یونان و اسپانیا انجام می‌شود .

این پرونده قانونی به ویژه زمانی آغاز شد که یک شهروند افغان با قطار در ماه مه از مرز عبور کرد و هنگامی که توسط پلیس بازرسی شد ، مشخص شد که این مرد در یونان نفوذ کرده ، بنابراین حق بازگشت را دارد “ .

پلیس فدرال هیچ امتحان دیگری را انجام نداد . حتی یک جلسه دادرسی هم در مورد مفهوم مناسب انجام نشد . پلیس فدرال در این اقدام تنها به آرایش آلمانی — یونانی اشاره کرد و تنها “ اطلاع از ورود “ به یونان را فرستاد .

پس از اینکه این مرد به همان روز تبعید شد ( و بلافاصله پس از ورودش به یونان زندانی شد ) ، پرونده‌ای قانونی در این پرونده گشوده شد .

امروز دادگاه مونیخ حکم داد که این مرد باید به آلمان ( در هزینه‌های آلمان ) بازگردانده شود و ورود موقت به کشور را به عنوان یکی از دلایل اصلی ، قطع روند پناهندگی این مرد در یونان پس از بازگشت او اعلام کرد .

در دابلین سوم ، قاضی گفت :

“ علاوه بر این , این دادگاه نسبت به قانونی بودن و وجود یک اصطلاح “ پیش از دابلین “ شک و تردیدهای قابل‌توجهی دارد . با فرض یک فرآیند به اصطلاح “ قبل از دابلین “ در مورد متقاضی در واقع در قلمرو یک کشور عضو , حقوق رویه‌ای قضایی متقاضیان تحت مقررات (مقررات III ) و هدف آن نادیده گرفته می‌شود . این توضیح می‌دهد که حتی در یک “ امتناع از موقعیت ورود “ , به منظور انتقال یک متقاضی از آلمان به یونان , یک روش دابلین ( امکان پذیرش مجدد امکان برای درمان‌های قانونی با اثر مشکوک ) باید اجرا شود . به عنوان بخشی از این روند , لازم است که نقض بالقوه حقوق بشر در یونان را بررسی کنیم که می‌تواند منجر به مسئولیت آلمان برای روند پناهندگی شود . ۳ پارا ی ۲ یا آرت . ۱۷ تنظیم پارا جهت ( III ) که توسط مقامات اجرایی انجام نشد .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.