تعداد بیشتری از مردم به توزلا می‌رسند ,بوسنی و هرزگوین

AYS Weekly News Summary in Persian, June 24–30

Are You Syrious?
Are You Syrious?
6 min readJul 7, 2019

--

لیبی

اعتراضات و فریاد کمک از مراکز بازداشت لیبی برای روز جهانی پناهندگان ، افرادی که در بازداشتگاه مهاجران ابو سلیم بازداشت شدند ، اعتراضی را بر روی صحنه بردند .

مراکش

براساس گزارش گروه نا.در انجمن حقوق بشر مراکش در چند روز گذشته ، مقامات مراکش به اجبار ۲۱۵ تن را از شهر ساحلی نادر به تیزنیت ، یک شهر دوردست در کوهستان‌های اطلس منتقل کردند .

دریا

یک کشتی نجات خیریه آلمان با ۴۰ مهاجر سوار کشتی مقامات را شکست داده و در بندر جزیره ایتالیایی پس از اینکه بیش از دو هفته است در دریا بسر می‌برند ، لنگر انداخته‌است . راکت کارولا ، کاپیتان قایق آلمانی ، در روز ۳۱ ژانویه دستگیر شد .

این ۴۰ مهاجر به زودی پس از پهلو گرفتن قایق در اوائل روز شنبه پیاده شدند .

مالتا

در روز یکشنبه گذشته ، مجموعا ً ۳۷ نفر از سواحل مالت نجات یافتند و به سلامت پیاده شدند .

ایتالیا

هزینه اداره سیاست م.س.ف ایتالیا و شهروندان اروپایی را به یاد هزینه جنایی می‌اندازد که کشتی‌های نجات را از پیاده شدن از کشتی در بندرگاه‌های ایتالیا منع می‌کند .

در یک سال سیاست‌های درهای چیوسی ( درهای بسته ) ، مجموعا ً 1.151 نفر کشته شده‌اند و بیش از 10,000 نفر به زور به لیبی بازگشته اند و در آنجا در معرض خشونت‌های بیشتر قرار دارند .

بوسنی و هرزگویین

فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و جوامع هلال‌احمر ( آی.ف.ر.س ) یک بولتن اطلاعاتی درباره وضعیت از ابتدای سال منتشر کردند .

تعداد بیشتری از مردم به توزلا می‌رسند , جایی که شرایط سخت است چون هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی حاضر نیستند . تنها افرادی که در حال کار برای تامین کمک ( غذا , لباس و امکانات پایه) برای هر کسی که از شهر عبور می‌کنند , در حالی که منتظر دریافت مدارک لازم از دفتر کار خارجی‌ها ( ساعات کار ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۶ ) هستند .

بسیاری از مردم از ووچیاک , اردوگاه موقتی که مقامات شهر بیهاچ در خارج از شهر نصب کرده‌اند , بازگشته اند , جایی که هیچ جایی برای داشتن حمام مناسب , توالت , هیچ فروشگاه , هیچ تخت و هیچ کمک‌های پزشکی وجود ندارد . صلیب‌سرخ محلی دو وعده غذای ساده در روز ارائه می‌کند , اما شرایط در آنجا فراتر از حد وحشتناک است , چون بوی بد , پشه‌های و فقدان امنیت و آزادی به خطرات موجود در میدان ‌های مین , بسیاری از مارها و حیات وحش در این منطقه اضافه می‌کنند .

Dirk Planert

اگر شما یک خانواده کوچک و یا خانواده‌ای هستید که در اردوگاه به سر می‌برند ، ممکن است سازمان‌هایی که در اردوگاه بیرا کار می‌کنند شما را از بین ببرند و شما را به اردوگاه ببرند اگر جایی وجود داشته باشد.

کمپ همچنین امن‌ترین مکان نیست و بسیاری از افرادی که در اطراف شهر می‌بینند — حتی اگر کارت کمپ داشته باشند — به ووچنیاک برده می‌شوند و اجازه حرکت آزادانه را ندارند . در ولیکا کلادوشا ، بسیاری از مردم خارج از اردوگاه میرال ، به ویژه آن‌هایی که از مغرب هستند ، به خاطر جنگ‌های داخلی اخیر در این کمپ زندگی می‌کنند . داوطلبان در کلادوشا کمک‌های خود را از طریق یک مغازه رایگان تامین می‌کنند و یک درمانگاه کوچک وجود دارد که در آن یک داوطلب به کسانی که نیاز به باند دارند کمک می‌کند ، یا افرادی که نیاز به باند دارند ، مصرف مسکن و روستاهای اطراف برای کمک به همه کسانی که خارج از اردوگاه‌های رسمی هستند و بنابراین بدون کمک پزشکی به آن‌ها کمک می‌کنند .

کرواسی

پلیس کرواسی هنوز به شدت از مرز با بوسنی و هرزگوین محافظت می‌کند و توسط بقیه کشورهای اروپایی حمایت می‌شود تا از رسیدن مردم به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری کند . عبور از مناطقی که اغلب مردم هنگامی که به “ مسیر ادامه “ می‌روند ، بسیار خطرناک است ، بسیاری از آن‌ها مجروح ، کتک‌خورده و وسایل از آن‌ها گرفته می‌شوند . این عمل غیر قانونی است . هر کسی که در قلمرو یک کشور قرار دارد حق دارد تقاضای پناهندگی بین‌المللی کند و فشار شدید نیروهای پلیس غیر قانونی است . اگر شما چیزی مانند این را تجربه کنید ، بسیار مفید خواهد بود اگر شما بتوانید شهادت خود را برای ما ارسال کنید چون ما در حال ساخت پرونده‌ای علیه عملیات پلیس هستیم و تاکنون ۵ گزارش درباره اخراج جمعی خشن منتشر کرده‌ایم . با ما در فیس بوک یا از طریق ایمیل ارتباط برقرار می‌کنید .

همچنین یک برنامه مفید که مستقیما ً مواد غذایی شما را ذخیره می‌کند ( حتی اگر گوشی شما را بعدا ً بگیرند ) در اینجا در دسترس است :

اسلوونی

اولین استراتژی کشور در رابطه با مهاجرت اخیرا ً، گروهی متشکل از وزارتخانه‌های مختلف ، پلیس ، اداره استخبارات و امنیت ، دفتر دولتی برای حمایت و ادغام مهاجران و دیگران ، اولین استراتژی اسلوونی برای مهاجرت در تاریخ کشور را ارائه کردند . اگرچه این ابتکار از سوی جامعه مدنی مورد استقبال قرار گرفت ، اما بسیاری از آن‌ها با این روش و نیز محتوای استراتژی مخالفت کردند .

نه تنها استراتژی به سرعت انجام شد ؛ هماهنگی این فرآیند به وزارت کشور واگذار شد ( به عنوان مثال ، کابینه نخست ‌وزیر ) . این موضوع بطور مشهودی در محتوای این سند منعکس شده‌است که در آن دو بخش از شش بخش توسط پلیس تهیه‌شده و عمدتا ً بر “ مهاجرت غیرقانونی و اخراج “ و “ امنیت “ تمرکز دارند . اگرچه مهاجرت منظم ( به ویژه کارگران مهاجر ) بالاترین درصد مهاجرت به اسلوونی را نشان می‌دهد ( در پایان دسامبر ۲۰۱۸ ، مجموع از 176.000 خارجی اجازه اقامت معتبر داشتند ) تنها یک بخش با عنوان “ مهاجرت قانونی “ با این زمینه سر و کار دارد . سه بخش دیگر شامل حفاظت بین‌المللی ، یکپارچه‌سازی و چارچوب بین‌المللی مهاجرت است .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.