شرایط دشوارتری برای تازه‌واردان به اروپا وضع خواهد شد

AYS Weekly News Summary in Persian, July 1–7

Are You Syrious?
Are You Syrious?
5 min readAug 19, 2019

--

لبنان

گزارش دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که مقامات، فشار بر پناهندگان سوری را برای ترک کشور افزایش داده‌اند . نیروهای مسلح لبنان در ۱ ژوئیه حدود ۲۰ پناهگاه پناهنده در سوریه را تخریب کردند .

این سختگیری در مورد نقض قانون مسکن باید برای آنچه که تحت فشار غیرقانونی پناهندگان سوری ( بیل فریلیک , مدیر حقوق پناهندگان سازمان دیده بان حقوق بشر ) است , که در حال حاضر به ندرت بر علیه ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ خانواده پناهنده در آرسال ( حدود نیمی از پناه‌گاه در منطقه ) و همچنین در دره بکا , بعلبک و سرپناه استفاده می‌شود .

ترکیه

زبان مبارزه با سوریه تنها در حال ادامه انتخابات پس از استانبول است . برخی از مردم سوریه پس از ادعاهای نادرست از طرف یک پسر زیر سن قانونی که از نظر جنسی یک دختر زیر سن ترک را مورد آزار جنسی قرار داده بود کشته شدند . ترکیه سومین کشور امن برای پناهندگان نیست و تقریبا ً غیرممکن است که سوری‌ها حتی وارد ترکیه شوند . اینجا بیشتر بخوانید .

یونان

اطلاعات پناهندگان راهنمای مفیدی در هدایت قوانین و روش‌های یونان مرتبط برای دسترسی به مراقبت‌های پزشکی برای خشونت پایگاه جنسیتی منتشر کرد . این راهنما در بسیاری از زبان‌ها وجود دارد و اشکال مختلف خشونت پایه جنسیت را توضیح می‌دهد . می‌توانید نسخه انگلیسی را در اینجا پیدا کنید و فقط به قسمت بالا بروید تا زبان‌ها را تغییر دهید .

صربستان

در پارک‌ها و خیابان‌های اطراف بلگراد ، در مجموع ۶۵۵ نفر در پارک و خیابان‌های اطراف شهر بلگراد شمارش شدند . این پارک بیش‌ترین قله در هفته گذشته را گزارش می‌دهد . در آخر هفته گذشته ، مقامات مجارستان از ورود ۱۳۳ نفر به کشور به طور نامنظم جلوگیری کردند که بیشتر آن‌ها ( ۱۰۹ ) در داخل قلمرو مجارستان متوقف شدند .

چهار نفر از افراد غیر قانونی بدون همراه از افغانستان که به زور از مجارستان به صربستان بازگشته بودند ، برای خوابیدن در بلگراد باقی ماندند ، زیرا هیچ جایی در میکسالیشته وجود نداشت .

تعداد زیادی از مردم به صربستان می‌آیند اما هیچ ظرفیت‌های جدیدی در دسترس نیست ، بنابراین بیشتر از مردم، بیرون از خانه می‌مانند .

بوسنی

ووچیاک ، خطرناک‌ترین اردوگاه پناهندگان در اروپا ، جایی است که تمام مردمی که در خارج از اردوگاه‌های رسمی یافت می‌شوند در حال حاضر در حال گرفته شدن هستند . این شهر در حومه of ، در منطقه‌ای خطرناک واقع شده‌است که در آن مردم هیچ چیز اساسی ندارند و به طور رایگان به آن حرکت نکرده اند . لطفا ً به مجله هفتگی “ هفتگی ما برای جزییات مربوط به ووچیاک مراجعه کنید .

داستان‌های بالکان یک ویدیو در اردوگاه “ووچیاک “ منتشر کردند :

تازه ‌واردها در توزلا

یک داوطلب محلی در مورد تازه‌واردها در توزلا بسیاری از افراد خردسال هستند و بسیاری هم متوسل به درخواست پول در خیابان‌ها هستند، چون پول بیشتری برای سفر ندارند . پشتیبانی ارایه‌شده کافی نیست : صلیب‌سرخ فقط در طول روز فعال است و داوطلبان محلی در عصر کمک و غذا فراهم می‌کنند . ان جی اوی “ Zemlja djece “ حمایت اساسی برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند . همه مردم سخت می‌خوابند و چاره دیگری ندارند جز شستن رودخانه جایی که آگو به پایان می‌رسد.

به دنبال گزارش‌ها قبلی از سوی داوطلبان آر.یو.س ، دفتر پرورشگاه محلی بر منع ورود افراد در صف خارج از شارژ کردن تلفن‌های آن‌ها در ساختمان پافشاری می‌کند . از هم اکنون در ماه ژوئن تمام از بخش‌های عمومی ساختمان برداشته شده‌بود . اکنون مردم تهدید شده‌اند که اگر بخواهند آن‌ها را در سوکت باقی مانده شارژ کنند ، با از دست دادن تلفن، همراه خواهند شد .

ایتالیا

در شهر ایتالیایی ونتیمیگلیا ، تعداد پناهندگان پناهنده از دیگر کشورهای اروپایی به ایتالیا در حال افزایش است .

دلیل پشت این دیپورتی ها ، قانون دابلین ۳ است که کشور را برای اولین بار وارد اتحادیه اروپا می‌کند تا فرآیند پناهندگی را اجرا کند . ایتالیا اغلب نمی‌تواند به درخواست کشورهای دیگر برای بازگرداندن پناهندگان به موقع پاسخ دهد . همانطور که به زمان پاسخ نمی‌دهید به عنوان موافقت تلقی می‌شود ، زیرا بسیاری از افراد بازگشته به وطن ممکن است در واقع با یک کشور دیگر باشند .

همانطور که پیش‌تر گزارش شد ، آلمان ۱۲۰۰ نفر را در طی شش ماه ( 1,114 تنها بین نوامبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹ به ایتالیا اعزام کرده‌است . این موضوع همچنان به طور منظم اتفاق می‌افتد . از سوی دیگر ، درخواست‌های مثبت بیشتری از ایتالیا به آلمان در همان دوره پذیرفته شد ، در مقایسه با دوره سه‌ماهه گذشته ( 3,540 در مقابل . ( 2,629 ) . در مقایسه با یونان ( که قراردادی با آلمان را امضا کرد ) ، در دوره‌ای بین ماه‌های ژانویه و مارس ، در حالی که ۵۵۷ نفر به ایتالیا منتقل شدند ، تنها چهار نفر به آتن بازگردانده شدند .

فرانسه

اخیرا ً تعداد خانواده‌هایی که با کودکان و کودکان در منطقه کاله کار می‌کنند افزایش‌یافته است و نیاز مبرمی به داوطلبانی هست که با کودکان کار می‌کنند ، به خصوص اگر آن‌ها به زبان‌هایی که بیشتر مردم صحبت می‌کنند صحبت کنند ، عربی ، فارسی ، کردی ، ترگرینیا ، فرانسوی ، انگلیسی … .

برای فهمیدن بیشتر در مورد نحوه مشارکت و نحوه اهدا کمک ، لطفا ً وب سایت آن‌ها را ببینید :

https://www.f-a-s-t.eu/.

دریای مدیترانه

بعد از غرق کشتی، یک کشتی حامل بیش از ۸۰ نفر در سواحل تونس در نزدیکی زارزیس در چهارشنبه گذشته کشته شدند . این اطلاعات توسط داوطلبان هلال‌احمر تونس و فعال مارزوگ ، که اظهار داشت تنها پنج نفر از این کشتی نجات جان سالم به در بردند ، انتقال داده شد . به گفته مارزوگ ، یکی از این زخمیان در اوایل امروز فوت کرد .

اسپانیا

دو قایق حامل تقریبا ً ۱۲۰ نفر توسط هواپیماهای ارتش در ساحل اسپانیا واقع شده‌اند . قایق گارد شهری اسپانیا “ ریو مینو “ یک کلک دیگری را که ۱۱ نفر را باخود حمل می‌کرد را متوقف کرد .

اسپانیا رفتار خود نسبت به افراد تازه‌وارد در مناطق سئوتا و ملیله را تشدید می‌دهد .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.