وزارت کرواسی به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که بچه‌ها و والدین آن‌ها

AYS Weekly News Summary in Persian May 27 — June 2

Are You Syrious?
Are You Syrious?
5 min readJun 3, 2019

--

Rabat, Morocco By Mehdi Annassi

سوریه

۲۲ نفر در روز چهارشنبه ، از جمله ۸ کودک و ۶ زن ، کشته شدند که این اتفاق در هلمت سفید اتفاق افتاده است . پنجشنبه سی و پنجمین روز بمباران بود .

ترکیه

پلیس ترکیه گزارش داد که آن‌ها بزرگ‌ترین باند قاچاق را متلاشی کرده‌اند که مردم را از ترکیه به اروپا می‌آورد .

یونان

دفتر پشتیبانی از پناهندگان ( RSA ) گزارشی را در بحران پذیرش در شمال یونان منتشر کرد . برای ضرورت به ترک مردم از نقاط شلوغ و پر رفت و آمد

مونته نگرو

در یک ویدیو ، پدر، وحشیگریه پلیس بوسنی که او و پسرش در مرز مونته نگرو تجربه کرده‌اند را به یاد می‌آورد “ آن‌ها ما را از بیمارستان بیرون بردند و ما را در جنگل گذاشتند .”

بوسنی و هرزگوین

گروه داوطلب بین‌المللی از ورود به سارایوو منع شد.

یک گروه داوطلب مجبور به توقف عملیات خود شده‌است ، پس از بازدید از جامعه توسط مقامات که برای اعتبار مدارک، اسناد و مدارک بازرسی کرده و به منطقه توزیع حمله کردند ، چرا که آن‌ها داوطلبانه تحت ویزای توریستی داوطلب شده‌اند .” با این حال ، این بدان معنی است که توزیع روزانه غذا برای کسانی که در خیابان‌های شهر سارایوو هستند متوقف شده‌است ، و همچنین هیچ مرکز اجتماعی دیگری در سارایوو وجود ندارد که در آن برای اطلاعات ، غذا و حمایت در طول راه بین بوسنی و هرزگوین به کار می‌رود .

آغاز کمپ در ناحیه ووچیاک ، نزدیک به بیهاچ

به گفته گروه عملیاتی مهاجرت در سارایوو ، ووچیاک ، در حومه بیهاچ ، مکانی خواهد بود که مردم اردوگاه‌ها از اردوگاه بیرا و میرال به آنجا منتقل خواهند شد . وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین و همچنین هیات نمایندگان منطقه اونا — سانا در این جلسه و تصمیم‌گیری شرکت کردند .

در این میان ، ۳۰ نفر در آتشی که امروز صبح در اردوگاه میرال در ناحیه ی کلادوشا در شمال بوسنی آغاز شد ، مجروح شدند ، جایی که مردم در انتظار عبور از مرز کروات هستند . تا ۱۰ صبح ۱۹ تن از پناهندگان در بیمارستان کنتونال در بیهاچ پذیرفته شدند که اغلب آن‌ها اعضای شکسته و جراحات مشابهی را از طریق پریدن از پنجره‌ها به منظور فرار از آتش‌سوزی متحمل شده بودند . نیمی از آن‌ها باید برای درمان بیشتر در بیمارستان بمانند . به گفته پرسنل پزشکی ، حداقل یکی از آن‌ها آسیب‌های بسیار سنگینی دارد .

کرواسی

داوطلبان “ آر.یو.س ( معلمان ، مدرسان و دستیاران یادگیری ) که هر روز با بچه‌ها در مرکز پذیرش برای پناهندگان در زاگرب کار می‌کردند ، از کمک به کودکان با فعالیت‌های روزمره محروم شده‌اند ، زیرا وزارت کشور علی‌ رغم گزارش کامل در مورد فعالیت‌ها و نتایج عالی در کار آن‌ها تصمیم گرفته ‌است که این قرارداد را تمدید نکند که به داوطلبان ما اجازه ورود به پورین را بدهند و به هر طریقی که بتوانند کمک کنند .

AYS

اگرچه آر.یو.س عملا ً کار دولت را برای آزادی انجام می‌دهد ، به نظر می‌رسد که یک نفر در وزارت کرواسی به این موضوع اهمیت نمی‌دهد که بچه‌ها و والدین آن‌ها به دلیل تصمیم شان از دست دادن مداوم حمایت می‌کنند . ما همچنین فرض می‌کنیم که این تصمیم “ مجازات “ به شیوه‌ای برای سازمان ما اتخاذ شده‌است زیرا ما بطور مداوم به مردم در مورد آنچه در جریان است ، از جمله در مورد رفتار غیر قانونی و ناعادلانه مردم توسط پلیس و مقامات آگاه هستیم . برخی از گزارش‌ها ما به تغییر وضعیت کمک کرده‌اند ، بنابراین ادامه خواهیم داد و از افرادی دعوت خواهیم کرد که چیزی برای گفتن به ما داشته باشند .

ما همچنین مبارزه خواهیم کرد تا بتوانیم از کودکان به هر طریقی که بتوانیم حمایت کنیم .

ایتالیا

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه ۱۵۰ نفر را از ترابلس به رم تخلیه کرد که ۶۵ تن از آن‌ها خردسال هستند . ۱۳ مورد از کودکان زیر سن ۱ سال بودند و ۱ کودک کم‌ تر از ۲ ماه سن داشت . با شرایط وخیم و خشونت‌آمیز در لیبی ، بسیاری از افراد دچار سو تغذیه و نیاز به توجه پزشکی هستند . کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر آن است که با کمک مقامات لیبی و ایتالیا تخلیه منازل بیشتری صورت گیرد .

فرانسه

هزاران نفر در لبه پاریس در حلقه موقتی “ peripherique “ زندگی می‌کنند — جاده “ peripherique “ موقتی است ، خانه موقتی بسیاری از مردمی است که روز به روز بدتر می‌شوند چون شرایط زندگی بدتر می‌شود .

سوییس

شورای پناهندگان سوییس در تلاش است تا دولت را تشویق کند تا شمار افرادی که برنامه‌ریزی خود را در اسکان مجدد ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ افزایش دهند را افزایش دهد . تنها ۸۰۰ نفر ممکن است در این برنامه تا کنون پذیرفته شوند ، اما این شورا می‌خواهد شاهد افزایش تعداد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر باشد . اطلاعات بیشتری در اینجا پیدا کنید .

بریتانیا

هر کسی که ممکن است شواهدی را برای چگونگی استفاده از مترجم شفاهی در فرآیند پناهندگی ارائه دهد ، توصیه می‌شود که اطلاعات خود را به بازرس ارشد ارسال کند .

اخبار بیشتری به انگلیسی در صفحه رسانه ما در دسترس است . در مواردی که شما سوالاتی دارید و یا مایلید برخی اطلاعات مربوط به روند پناهندگی شما یا کشور مورد نظر را منتشر کنید , لطفا ً برای نوشتن پیغام روی فیس بوک یا نوشتن یک ایمیل به آر.یو.س تردید نکنید

areyousyrious@gmail.com

--

--

Are You Syrious?
Are You Syrious?

News digests from the field, mainly for volunteers and people on the move, but also for journalists, decision makers and other parties.