Hayatımı Güzelleştiren Yer: Yönetişim Gençlik Ağı

Yönetişim Gençlik Ağı’nın; İyi yönetişim kültürünün yaygınlaştırılması için toplumun bütün kesimlerine ulaşmak, yaşam kalitesini geliştirmek ve sürdürülebilir bir gelecek oluşturmak amacıyla YÖN101 Eğitiminden mezun olmuş üniversiteli gençler tarafından kurulan bir iletişim ağı olduğunu “BİR EĞİTİMDEN DAHA FAZLASI: YÖN101” adlı yazımda bahsetmiştim.

Bu ağın içerisinde yönetişimi geliştirmek amacıyla bulunan Gençlik Ağı üyeleri, Gençlik Ağı’nın sürdürülebilirliğini sağlayan kurul ve proje ekiplerinde aktif görev alabilirken, yeni proje fikirlerinin gelişmesini sağlayıp iyi yönetişimin gelişmesine katkı sağlamaktadırlar. Yönetişim bakış açısına sahip insanlarla sınırsız bir şekilde eğlenerek öğrenip sürekli geliştiğinizi düşünün harika değil mi? Bence olağanüstü.

Gençlik Ağı’nda Proje Ve İş Birliği Geliştirme (ÜNİYÖN alt ekibi mevcut), İletişim (İçerisinde Podcast ve Gençlik Ağı Gazetesi ekipleri bulunmakta) ve Organizasyon Gelişimi olmak üzere 3 adet kurul; YÖN101, Aristo Sosyal Girişimilik, Öğrenen Çocuk: Sorumlu Birey, MT Programlarında Yönetişim ve Yönetişim+ olmak üzere 5 adet program ve Belediye Gençlik Meclislerinde Yönetişim olarak şimdilik bir adet proje bulunmakta. Her kurul, program ve projenin kendine ait ekipleri bulunmakta.

Bu ekiplerin amaçlarını kısaca anlatmadan önce sizlere proje ve program kavramlarının farkını anlatmak istiyorum;

Gençlik Ağı’nda başlangıç ve bitiş zamanı belli olan, sürekliliği olmayan faaliyetlerimize Proje diyoruz. Örneğin Yönetişim El Rehberi projemiz vardı. El rehberi hazırlanıp yayına çıktıktan sonra proje de bitti. Yine başka bir örnek olarak Udemy platformunda yayınlanan bir “Dijital YÖN101” projemiz vardı. Eğitim Udemy’de yayınlanmaya başladıktan sonra o projemiz de bitti. Program ise belli periyotlarla devam eden, herhangi bir son tarihi olmayan faaliyetlerimiz. Buna örnek olarak da her yıl belli periyotlarla düzenlediğimiz YÖN101, ARİSTO, ÖÇSB Eğitim Programlarını söyleyebilirim.

Haydi gelin proje, program ve kurullarımızı tanıyalım!

Proje Ve İşbirliği Geliştirme Kurulu: Yönetişim Gençlik Ağı’nın amaçları ve hedefleri doğrultusunda yeni proje/içerik geliştirmek, mevcut projelerin etkisini artırmayı ve yeni iş birlikleri kazandırmayı amaçlar. Ayrıca farklı kurumlarla tanışma ve ilişkiler kurmada etkendir.

İletişim Kurulu: İletişim Kurulu sosyal medya ve tanıtım ekibi, Yönetişim Gençlik Ağı’nın tanıtılması için farklı mecralarda (İnstagram, Twitter, Linkedin vb.) çalışmalar yapmaktadır. Kurum içi iletişimde etkendir. Ayrıca Gençlik Ağı’na özel çıkarılan yayınların (Gençlik Ağı Gazetesi ve Medium Blog Sitesi) devamlılığının sağlanması alanında çalışmalar yapmaktadır.

Gençlik Ağı Gazetesi’ne mutlaka göz atmanızı öneririm :)

Organizasyon Gelişimi Kurulu: Daha nitelikli Gençlik Ağı için organizasyonel yapılanmayı güncel tutmayı, gönüllülerinin gelişimini sağlamayı ve iç iletişimi geliştirmeyi amaçlar.

Bir dönem liderliğini üstlendiğim organizasyon gelişimi kurulunun en eğlenceli ekiplerden biri olduğunu söyleyebilirim. Geziler, etkinlikler, eğitimler…

YÖN101 Eğitimi Programı: Akademi’nin “yönetişimi toplumun her kesimine yaymak” vizyonuna uygun olarak yönetişimi bugünün ve geleceğin liderleri olan gençler arasında yaygınlaştırmak amacıyla üniversite öğrencilerinin katılabildiği bir eğitim düzenlemeyi amaçlar. Şimdiye kadar 7 dönem boyunca düzenlenen YÖN101 Eğitimi’nin 8.dönemi için takipte kalmanızı öneririm.

Gençlik Ağı’nda bulunan bütün proje/program ve kurullar çok önemli ve özel, bütün ekipler çok büyük emekler veriyor lakin ben YÖN101 Eğitimi’ni Gençlik Ağı’nın göz bebeği olarak görüyorum. YÖN101 mezunu öğrencilerin sonraki dönemlerde eğitimi düzenleyen tarafa geçmesini de çok değerli buluyorum.

MT Programlarında Yönetişim Programı: Yönetişim eğitimlerinin ve yönetişime dair içeriklerin şirketlerin yeni mezunları için hazırladığı MT programlarına dahil edilmesini, bu sayede yeni mezunların kariyer planlaması sürecinde ve iş hayatında Yönetişim bilincinin yaygınlaştırılmasını amaçlar.

Öğrenen Çocuk Sorumlu Birey Eğitimi Programı: 9–11 yaş aralığında yer alan geleceğin liderleri çocuklara iyi yönetişim kültürünü benimsetmek için farklı temalarda farkındalık kazandıracak bir eğitim programı uygulamayı amaçlar.

ARİSTO Sosyal Girişimcilik Programı: Toplumsal sorunlara iyi yönetişim kavramıyla girişimcilik ve inovasyon ekosisteminin araçlarıyla çözümler üretilmesini sağlamak amacıyla 4–6 hafta sürecek bir eğitim düzenlemeyi amaçlıyor.

YÖNETİŞİM+ Eğitimi Programı: Gençlik Ağı üyelerine daha fazla yetkinlik kazandıran, Gençlik Ağı’nın sürdürülebilirliğini ve yetkinliğini artırmayı amaçlayan bir eğitim ve uygulama seansları düzenlemekten sorumludur.

Eğitim Bölümleri;

· Deepen Kyberno (İyi Yönetişimde Derinleşme)

· Deepen Project Management (Proje Yönetiminde Derinleşme)

· Homo Narrans On Stage (Anlatıcı Sahnede)

Aslında YÖNETİŞİM+ hazırlık süreci uzun olan bir programımız dolayısıyla ilk dönemi henüz tamamlanmadı. Lakin eğitime dahil olan katılımcılardan biri olarak söyleyebilirim ki kesinlikle bu kadar uzun hazırlık sürecine değen bir program oluyor. Eğitimin ilk bölümü olan “Deepen Kyberno (İyi Yönetişimde Derinleşme)” kısmını Haziran ayında AR-GE Ofisinde gerçekleştirdik. Birbirinden değerli eğitmenlerimiz eşliğinde Kamuda, STK’larda, Özel Sektörde ve Küresel alanlar olmak üzere 4 ana başlık altında “İYİ YÖNETİŞİM” konuştuk. Ağustos ayının sonunda ise eğitimin ikinci kısmı olan “Deepen Project Management (Proje Yönetiminde Derinleşme)” eğitimini gerçekleştireceğiz. Yepyeni projelere hazır olun!

Belediye Gençlik Meclisleri Projesi: Gençlik Meclislerinde Yönetişim Projesi, gençlerin yerel yönetişimdeki etkisini ölçmekten, iyi örnekleri paylaşmaktan ve iyileştirilebilecek noktalar hakkında ilgili birimlere geri bildirim vermekten sorumludur. Ayrıca Gençlerin yerel yönetişimdeki yerini görmek adına araştırma yürütmekte etkendir.

Peki benim Gençlik Ağı maceram nasıl mı başladı;

Ben ilk başta Gençlik Ağı’na henüz 3 aylık yeni bir proje olan Gazete ekibinde aktif üye olarak yazı yazarak başladım. Aktif üyelik yaptığım süre boyunca Gazete projesinin kurucusu olan ekip liderimizi hayranlıkla izliyordum. Kendisinden liderlik konusunda birçok şey öğrendim. 6 Ay sonunda kendimi Gazete ekibinin liderlik seçiminde buldum. Seçimin ardından ekip arkadaşlarımın oylarıyla aktif üyelikten liderliğe geçiş yaptım. Eğer Gazete ekibi lideriyseniz Gençlik Ağı’ndaki bütün ekiplerle iletişim halinde olup bütün süreçlere hakim oluyorsunuz. Bu süreçte birçok insanla tanıştım. Ekip arkadaşlarım sayesinde aşırı eğlenceli ve verimli bir liderlik süreci geçirdim. Ekip arkadaşlarım o kadar harika ve sorumluluk sahibi kişilerdi ki bir ekibin lideri gibi değil de sanki arkadaşlarımla birlikte içerik üretiyormuşum gibi hissediyordum kendimi.

Gazete ekibinde liderlik yaptığım süreç boyunca aynı zamanda YÖN101 Eğitimi mentorleri arasına katıldım. Liderlik yaparken başka bir ekipte aktif üyeliğe devam etmek, mentor olmak çok keyifli ama bir o kadar da yorucuydu. Fakat o kadar şanslıydım ki YÖN101 Eğitimi Programı ekibindeki arkadaşlarım da harika insanlardı. Zaman zaman yaptığımız işe kendimizi kaptırıp hareretli tartışmalar yaşasak da İYİ Kİ dediğim bir dönemdi. 6 ay sonunda radikal bir kararla Organizasyon Gelişimi Kurulu liderliğine aday oldum. Yaptığımız seçimle birlikte 6 ay Organizasyon Gelişimi Kurulu lideri olarak devam ettim. Haziran ayında gerçekleştirdiğimiz Genel Kurulumuz itibari ile de Gençlik Ağı’nda Akademi Temsilcisi olarak yer almaktayım.

Hem YÖN101 Eğitimi hem de Gençlik Ağı bana inanılmaz çok şey kattı. Eğitimde öğrendiğim bilgileri hem kişisel hem akademik hayatımda kullanmamın yanı sıra harika dostlar edindim. Derslerden veya eğitimlerden birçok şey öğrenebilirsiniz ama gerçekten insanlardan özellikle arkadaşlarınızdan öğrendiğiniz bilgiler çok değerli ve akılda kalıcı oluyor. Biz burada aynı amaç, yönetişimi yaymak, doğrultusunda birbirimize destek oluyor ve birbirimizden birçok şey öğreniyoruz.

Bu süreçte her fikrimizi sabırla ve heyecanla dinleyen, bize her koşulda destek olan Argüden Yönetişim Akademisi’ne ve bu yazıyı yazmama öncülük eden Yönetişim+ ekibine çok teşekkür ederim.

Şükran Alara Erdoğan / Yönetişim+ Programı Üyesi

--

--