YÖN101: Gençlere Yönetişim Farkındalığı Kazandıran Program

Eslem Kahraman
Yönetişim Akademisi Gençlik Ağı
5 min readMar 18, 2021

İyi yönetişim kavramını hayatınıza içselleştirerek katmanızı sağlayacak, farkındalığınızı genişleterek bulunduğunuz topluluklara farklı bakış açılarından bakmanızı sağlayacak ve aynı zamanda güvenilir ve sorumlu liderlik becerinizi geliştirecek bir eğitim programını tanıtmak istiyorum sizlere: YÖN101.

Yönetişim kavramı ile derinlemesine tanışmam aslında çok uzun bir zaman öncesine değil; Argüden Yönetişim Akademisi tarafından yapılan Yön101 eğitim programına katılmam sayesinde oldu. 2.dönem mezunlarından olduğum YÖN101 programı sayesinde; hem yönetişim ilkelerini içselleştirerek bulunduğum topluluklarda uygulama şansı buldum hem de hayatımın her alanında da bu ilkeler sayesinde ilerlemeye devam etmeye çalışıyorum.

Fotoğraf Kaynağı: Argüden Yönetişim Akademisi

Peki YÖN101 eğitim programı nedir ve neyi amaçlamaktadır? Başvuru şartları nelerdir? Eğitim programının içeriği nedir? Seçildikten sonra sizleri neler bekliyor? Mezuniyet sonrası dahil olabileceğiniz Gençlik Ağı nedir? İşte bu soruların cevaplarını hem deneyimleyen birisi olarak sizlerle de paylaşmak istiyor, hem de gelecek dönemdeki katılımcılar için de akıllarındaki soru işaretleri için yardımcı olabilmesini diliyorum. Hazırsanız, başlayalım!

Yön101 1.Dönem Mezuniyeti / Fotoğraf Kaynağı: https://www.genclik.argudenacademy.org/

YÖN101 Eğitim Programı

Yönetişim 101 eğitiminin temel amacı, güvenilir ve sorumlu liderlerin gelişimine destek olmak ve yönetişim kavramını uygulayarak deneyimleme şansı sunmak. 8 haftalık bir süreden oluşan bu eğitimde, bizi dolu dolu bir program karşılıyor ve iki aşamadan oluşuyor: YÖN101 VE YÖN102. İlk iki buluşmayı kapsayan ilk aşamada, yönetişim kavramı ile tanışıyor ve yönetişim ilkelerine dair bilgiler ediniyoruz. İkinci aşamaya geçtiğimizde ise eğitimde öğrendiklerimizi takım arkadaşlarımızla uygulayarak deneyimlemeye başlıyoruz. Yön101 eğitim programı sayesinde hem yönetişim hakkında bilgi sahibi olurken, aynı zamanda uygulayarak öğrenme ve takım çalışmasının önemini de derinden hissedebilmeniz mümkün. 8.haftanın sonunda ise, takım arkadaşlarınızla sunumunuzu yaparak eğitim sonlanmış oluyor. İyi yönetişimin önemi, iyi yönetişim ilkeleri, amaç & görev & ülkü, strateji, süreç & organizasyon, paydaşlar ve entegre düşünce konularını kapsayan bu muhteşem eğitim programının detayları için aşağıdaki fotoğrafı inceleyebilirsiniz.

Yön101 Eğitim Programı İçeriği // Fotoğraf Kaynağı: https://argudenacademy.org/

Dikkat Etmeniz Gerekenler & Başvuru Şartları

-Bu eğitime tüm üniversite öğrencileri başvuruda bulunabiliyor. (Lisans, yüksek lisans ve doktora)

-Devamsızlık yapmamanız hem programın akışı için hem de bilgilerinizi derinleştirebilmeniz adına çok büyük bir önem taşıyor. Programa 1 hafta katılım sağlanmadığı takdirde devam edebilme durumunuz mentör ekip tarafından değerlendiriliyor.

-Eğitimin temel amaçlarından birisi aslında sizi bu bilgiler doğrultusunda harekete geçirerek uygulamaya teşvik etmek. Böylece dahil olduğunuz topluluklara da yönetişim kavramını aşılamak ve bunun önemini anlatmanız gerekli. Eğitimde öğrendiklerinizi çevrenizde de uygulayabilmeniz için bir öğrenci kulübü, dernek, vakıf, şirket, ya da girişim gibi faaliyetlerin içinde olmanız bekleniyor. Dolayısıyla gönüllülük çalışmalarınız da çok büyük bir önem taşıyor.

Eğer ben bu şartlara uygunum ve yönetişimi derinden öğrenerek uygulama şansı yakalamak istiyorum diyorsanız, başvuru sürecinizden sonra ise sizi bir de mülakat karşılıyor. Bu noktada ise motivasyonunuzu ve bu programa katılma amacınızı iyice düşünmeniz gerekli. Eğer mülakatınız da olumlu bir şekilde sonuçlanırsa güzel bir yolculuk sizi bekliyor!

Ayrıca YÖN101 Eğitim programının Eylül ve Şubat olmak üzere yılda 2 defa başvurularının açıldığını da söylemeden geçmemek gerek.

Yönetişim Gençlik Ağı

Peki yönetişim kavramını tanıdık, programdan mezun olduk. Sonrasında ise bizi neler bekliyor?

Yön101 Eğitim programından mezun olduktan sonra Gençlik Ağı’na katılarak proje veya kurullarda yer alarak çalışma fırsatı yakalayabiliyorsunuz. Gençlik Ağı çatısı altında görev alarak kendinizi proje yönetimi, etkinlik yönetimi, topluluk yönetimi, işbirliği, iletişim gibi konularda geliştirmeniz mümkün. Böylece hem yönetişim farkındalığını yayarak ve daha da içselleştirerek liderlik becerilerinizi geliştirmeye devam edebilir, hem de diğer mezunlarla iletişimde kalarak aynı amaç doğrultusunda çalışmalarda bulunabilirsiniz.

2020–2021 döneminde yönetişim kalitesinin gelişmesi amacıyla aşağıdaki projeler ve kurullar yürütülmektedir:

Projeler

​​· Belediye Gençlik Meclislerinde Yönetişim Araştırması

· MT Programları için Yönetişim Eğitimi

· YÖN101 Eğitimi

· Dijital Yön101 Eğitimi

· Yönetişim El Rehberi

· Tarımda Güven Araştırması

· Satışta Yönetişim

· Gençlik Ağı Gazetesi

· Öğrenen Çocuk: Sorumlu Birey

Kurullar

· Organizasyon Gelişimi

· İşbirliği

· İletişim

· Proje Merkezi

Yön101 Eğitimini başarıyla tamamladıktan sonra yukarıdaki kurul ve projelerde aktif olarak rol alabilir veya sadece Gençlik Ağı üyesi olarak da kalabilirsiniz.

Daha detaylı bilgi için Yönetişim Gençlik Ağı web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Programın Katkıları ve Deneyimlerim

Yönetişim 101 eğitiminin en sevdiğim yanı, bizi harekete geçirmesi! Böylece öğrendiğiniz bilgiler sadece aklımızın bir köşesinde kalmıyor, harekete geçerek öğrendiğiniz bilgileri içselleştirebilme şansına sahip olabiliyoruz. Hatta sadece çevremizdeki toplulukları gözeterek değil, eğitim içindeki takım arkadaşlarımızla da uygulamaya koyuluyoruz ve interaktif bir öğrenme sürecini yaşıyoruz.

Online ders hatıraları:)

Ayrıca bu eğitimin bana en temel katkılarından birisinin de bulunduğum topluluklardaki sorunları çözmeme yardımcı olmasıydı. Eminim ki siz de üniversite hayatınız başladığı andan itibaren birçok organizasyonda ve topluluklarda görev almışsınızdır. Fakat bu toplulukların tabii ki zaman zaman sorunları, grup içi anlaşmazlıkları ve kriz anları olabiliyor.

Yönetişim kavramı ile tanıştıktan sonra ise şeffaflık, adillik, güvenilirlik gibi temel ilkelerin önemini anladım ve bulunduğum topluluklardaki bazı sorunların çözümlerinin de bu konular altında yer aldığını fark ettim. Bu konuda neler yapılabileceğini düşünerek eğitimde öğrendiklerimi uygulamaya hatta çevreme de yönetişim kavramını tanıtmaya çalıştım. Böylece bulunduğum topluluklardaki bazı sorunları yönetişim ilkelerinin ışığında çözdüğümü söyleyebilirim.

Eğitimde öğrendiklerimi bir yana bırakırsak, yukarıda da detaylı olarak bahsettiğim Gençlik Ağı’nda ben de aktif üye olarak çalışmalarımı sürdürmeye devam ediyorum. Böylece diğer mezunlarla da iletişimde kalarak aynı amaç doğrultusunda çalışmalar yapabiliyor ve network ortamımızı genişletme şansına sahip oluyoruz. Gençlik Ağı’nda yer alan herkesin birbirinden bir şeyler öğrendiğini ve birlikte üretmekten keyif aldığını söyleyebilirim. Siz de eğitim sonrasında ister üye isterseniz de aktif üye olarak çalışmalarınızı sürdürmeye devam edebilirsiniz!

Yön101 Eğitim Programı Temel Katkıları/ Fotoğraf Kaynağı: https://www.genclik.argudenacademy.org/

Bu yazımda Yön101 programından, kendi deneyimlerimden ve Gençik Ağı’ndan detaylıca bahsetmeye çalıştım. Gelecek senelerde Yön101 programına katılmaya hak kazanan kişilere şimdiden başarılar diliyor ve bu yazının faydalı olabilmesini umuyorum!

Yön101 2.Dönem / Kaynak: https://www.genclik.argudenacademy.org/

Duyurular ve etkinliklerden anında haberdar olmak için Argüden Yönetişim Akademisi’ni ve Gençlik Ağı’nı sosyal medya hesaplarından takip etmeyi unutmayın!

Argüden Yönetişim Akademisi

Web Site, Instagram, Twitter, Linkedin

Argüden Yönetişim Akademisi Gençlik Ağı

Web Site, Instagram

--

--