Jaką przewagę ma stacjonarny kantor kryptowalut nad giełdami online? — rozmowa z Piotrem Szeniawskim, partnerem Ari10

Ari10
Ari10
Published in
6 min readNov 2, 2022

Jak wiecie jakiś czas temu rozpoczęliśmy cykl wywiadów z partnerami biznesowymi Ari10. W drugim odcinku rozmawiamy z Piotrem Szeniawskim, właścicielem sklepu OSA Sport oraz stacjonarnego kantoru kryptowalut. Podczas wywiadu pytamy Piotra o jego osobiste oraz zawodowe doświadczenia. Głównymi wątkami w rozmowie są oczywiście tematy związane z biznesem, rynkiem krypto i blockchain. Byliśmy bardzo ciekawi, czy łatwo jest pogodzić prowadzenie działalności dotyczącej sprzedaży suplementów diety dla sportowców z otwarciem stacjonarnego kantoru kryptowalut. Wszak są to dwie różne branże. Na szczęście nasz rozmówca chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami i opowiada o współpracy z Ari10. Na koniec wskazuje na kluczowe cechy, które powinna posiadać każda nowa osoba, marząca o sukcesie w kantorowym biznesie. Dla naszego partnera kantor to coś więcej, niż tylko punkt wymiany wirtualnych aktywów. Twierdzi, że stacjonarne placówki mają pewną przewagę nad giełdami online.

Piotr Szeniawski to wieloletni i doświadczony przedsiębiorca. Jednocześnie prowadzi dwa biznesy w dwóch różnych branżach. Prezes Zarządu w spółce OSA Sport (sklep z suplementami diety i odżywkami w Warszawie). Jego początkowa ciekawość do kryptowalut przerodziła się w pasję, a następnie, po kilku latach, w realny biznes w tej branży. Niecałe 2 lata temu, we współpracy z Ari10, otworzył stacjonarny kantor krypto w Warszawie. W konsekwencji przyszedł czas na narodziny nowej marki, czyli OSA Inwestor. Piotr jest hodlerem m. in. tokena ARI10.

Strona internetowa: https://osainwestor.pl/

Social media: https://www.facebook.com/search/top?q=osa%20inwestor

Piotr Szeniawski — Osainwestor.pl

Duże wzrosty i technologia, czyli początki w krypto

Ari10 (🎙️): Cześć Piotr, na wstępie naszej rozmowy chcielibyśmy ci zadać pytanie na rozgrzewkę. Mianowicie, kiedy po raz pierwszy usłyszałeś o krypto?

Piotr Szeniawski (🗣): Na pewno był to czas poprzedniej hossy w 2017 roku, kiedy pierwszy raz zetknąłem się z rynkiem kryptowalut. Jednak wówczas moja wiedza na temat bitcoina i altcoinów była raczej szczątkowa. Czytałem w internecie o tych wszystkich ówczesnych gigantycznych wzrostach, jednak jeszcze wtedy stałem nieco z boku i z lekkim niedowierzaniem obserwowałem co się działo. Natomiast na poważnie rynek blockchaina pochłonął mnie z początkiem roku 2020. To wtedy już na serio zacząłem interesować się tematem i stawiać pierwsze kroki na rynku nie tylko w teorii, ale i w praktyce.

🎙️ Co zatem sprawiło, że w tym 2020 roku zostałeś z kryptowalutami już na dobre?

🗣 Wiadomo, że najbardziej ekscytujące dla większości ludzi są ogromne wahania cen. To one wywołują największe emocje i przyciągają żółtodziobów na rynek. I naturalnie te wywindowane w kosmos kursy w 2017 roku również i moją uwagę przykuły. Natomiast istotniejszą rzeczą, która od początku mi się spodobała, jest “wolnościowy” potencjał tej technologii. Ten cień nadziei na niezależność od banków komercyjnych oraz zachowanie względnej prywatności. To były te czynniki, które przekonały mnie najbardziej. Oczywiście, możliwość ogromnych zysków i strat to wciąż najbardziej palący temat, który niezwykle “kręci” obserwatorów rynku. O krypto możemy usłyszeć najczęściej skrajne opinie. Albo ktoś zostaje milionerem, albo bez grosza przy duszy. Niestety z taką medialną narracją musimy się już raczej pogodzić bo mentalność większości odbiorców się nigdy nie zmieni. Na rynkach od zawsze panował strach i chciwość. A ludzie się od tych emocji niemal uzależnili. Natomiast, w ramach zejścia na “ziemię”, nie zapominajmy o tym, co w swoim Manifeście pisał Satoshi Nakamoto. Przecież według niego BTC nie został stworzony po to, by zarabiać na nim pieniądze. On wierzył, że bitcoin będzie spełniał rolę prawdziwego pieniądza peer-to-peer, niezależnego od rządów czy pośredników.

🎙️ Jak już poruszyłeś temat kursów i technologii to pociągnijmy jeszcze przez chwilę ten wątek. Mianowicie, czy zdradzisz nam jakie są najciekawsze wg ciebie projekty krypto obecnie na rynku?

🗣 Nie będę oryginalny jak powiem, że duży potencjał widzę w ETH. Sieć Ethereum jako platforma dla zdecentralizowanych aplikacji ma przed sobą na pewno dużą przyszłość. Wspomnę także o BSKT, czyli kryptowalutowym ETF, którego, co ciekawe, aktualna kapitalizacja jest niższa od wartości koszyka kryptowalut, który mają w swoim zarządzaniu. Stawiam także na ARI10, czyli token w ekosystemie działającego już od wielu lat normalnego biznesu, do którego, w ramach partnerskiej współpracy, również się przyłączyłem.

Połączenie dwóch biznesów oraz główne zalety kantoru stacjonarnego

🎙️ No właśnie, dlaczego zdecydowałeś się otworzyć własny kantor kryptowalutowy?

🗣 Traktuje to jako kolejną inwestycję. Jak już wcześniej mówiłem, kryptowaluty w krótkim czasie stały się moją pasją. A pomysł na kantorowy biznes wpadł mi do głowy podczas słuchania jednego z podcastów na Youtubie. Tam usłyszałem, że jest możliwość otwarcia kantoru krypto i bez wahania zacząłem działać w tym kierunku. Lokal już miałem, bo od kilku lat w fajnym miejscu prowadziłem sklep z suplementami diety i zdrową żywnością, więc pozostało mi dograć szczegóły z Ari10 i ruszyłem.

🎙️ Jak udało ci się połączyć główną działalność związaną ze sprzedażą oraz doradztwem w zakresie suplementów z prowadzeniem kantoru kryptowalut?

🗣 To jest tak, że jak się zaczyna jakiekolwiek nowe przedsięwzięcie to na początku pochłania ono nieco więcej energii. Oczywiście nie inaczej było, kiedy startowałem mój biznes suplementacyjny. Natomiast prowadzę go już wiele lat i po prostu zdążyłem go sobie poukładać w taki sposób, że teraz nie zajmuje mi to tyle czasu co na początku. A świat krypto zafascynował mnie tak bardzo, że rozpoczęcie kolejnej drogi biznesowej (w kierunku blockchain) było wyłącznie kwestią czasu. A chciałbym też dodać, że wraz z rozwojem mojego kantoru wprowadziliśmy sporo automatyzacji również do biznesu odżywkowego.

🎙️ Czy stacjonarny kantor kryptowalut ma jakąś zaletę, której nie mają giełdy online?

🗣 Przede wszystkim klienci z mniejszą wiedzą mogą w kantorze dopytać o szczegóły. Uważam, że to główna przewaga. W mojej podstawowej działalności jaką do niedawna była sprzedaż suplementów, była bardzo podobna sytuacja. Ludzie lubią wyszukiwać informacji o konkretnym produkcie w internecie, a samego zakupu dokonują często, po konsultacji z żywym człowiekiem, już w fizycznym sklepie. Przychodząc do profesjonalnego sprzedawcy chcą rozwiać ewentualne wątpliwości co do słuszności zakupu. Kontakt z żywym człowiekiem daje im większą pewność i zaufanie, że dokonali dobrego wyboru. Ogólnie czym bardziej specjalistyczna materia, tym większa przewaga punktu stacjonarnego nad wirtualnym.

Współpraca z Ari10 i klucz do sukcesu

Kantor OSA Inwestor — rozmowa Youtube z Piotrem Szeniawskim

🎙️ Co pozytywnie zaskoczyło Cię podczas dotychczasowej współpracy z ARI10?

🗣 Na pewno bardzo dobry kontakt z zespołem Ari10. To dużo ułatwia. Czuję, że jesteśmy równorzędnymi partnerami w tej współpracy. I mimo, że w grę często wchodzą spore pieniądze, co teoretycznie może prowadzić do dystansu w relacji biznesowej, to w wielu kwestiach z Ari10 pozostajemy względem siebie bardzo elastyczni. Jednym słowem, są zasady, ale również ludzkie podejście.

🎙️ Powiedz nam proszę na koniec naszej rozmowy. Jakie wskazówki dałbyś, ze swojego dotychczasowego doświadczenia, dla nowych osób, które chciałyby otworzyć własny kantor kryptowalut? O czym powinny pamiętać?

🗣 Zdecydowanie należy mieć pojęcie o tej materii. Trzeba znać podstawy kryptowalut i orientować się z grubsza co się aktualnie dzieje na rynku. Kiedyś ktoś mądry powiedział, że w krypto 1 rok mija jak 10 lat. Tutaj wszystko bardzo szybko się zmienia, więc warto być na bieżąco i śledzić trendy. To z pewnością zdeterminuje czy klienci do was przyjdą i z wami zostaną. Bo tak jak wspominałem wcześniej, gro ludzi przychodzi do punktu stacjonarnego po wiedzę. Musicie ją posiadać, by spełnić ich oczekiwania. Potrzebujesz wiedzieć, jak np. założyć portfel, by klient mógł przesłać na niego swojego pierwszego bitcoina. Oczywiście z twoją pomocą.

Druga rzecz, to elastyczność. Często umawiamy się z klientami po godzinach pracy, czy nawet w dzień wolny od pracy to daje jeszcze większe możliwości. Klient czuje się wtedy wyjątkowo, a ty zyskujesz jego zaufanie. Jednocześnie ludzie wiedzą, że mogą na ciebie liczyć w każdej sytuacji. To bardzo ważne w biznesie.

🎙️ To była wielka przyjemność porozmawiać z tobą. Bardzo dziękuję za ten wywiad.

🗣 Ja również dziękuję i życzę wszystkim samych sukcesów!

Otwarcie kantoru we współpracy z Ari10

Dzięki Cryptoterminalowi możesz w prosty sposób rozpocząć własny kryptowalutowy biznes, oferując swoim klientom usługi wymiany walut cyfrowych. Jest to wielofunkcyjne, wygodne urządzenie, które wygląda jak terminal sklepowy. Cryptoterminal jest mały i w pełni mobilny.

Chcesz rozpocząć swój własny biznes kryptowalutowy z pełnym wsparciem? Odwiedź naszą stronę Cryptoterminal i po kliknięciu “otwórz swój kantor” — wypełnij formularz: https://ari10.com/pl/cryptoterminal

--

--

Ari10
Ari10
Editor for

All Your crypto products in one place. Get to know us and invest in BTC smarter — www.ari10.com.