Hediye Kumaşlardan Neler Diktim

Dikenli incir
Arife Teyze
Published in
2 min readJan 21, 2018

Herkese merhaba,

Geçen sene, sanırım kış biterken aslında benekli kumaştan diktiğim elbisenin üzerine dikmek için ceket kumaşı ararken bir bakmışız ki bir sürü kumaş almışız. 1–2 tanesi de ipek krepti, açıkçası çok şık ve güzel bir kumaş, metresi bir miktar pahalıydı ancak fiyatını hak ediyor.

Neyse gelelim kumaşlardan neler ettiğime, diktiğime 😊

Bluz, çekimden değil tamamen benim dikişimden dolayı böyle mundar olmuş görünüyor. Çünkü ilk defa böyle yumuşacık, akışkan bir kumaştan bir şeyler diktim. Kumaşı cildinizde pek hissetmiyorsunuz öyle güzel bir kumaş. Ama çok fazla ip atıyor ve ben yaka kısmına da overlok çekme gafletinde bulunduğumdan esneme yaptı 😔 Kalıbını da elimdeki bir bluzdan çıkarmıştım.

Bu eteğe, kumaşına, rahatlığına bayılıyorum. Bildiğimiz kloş etek, gizli fermuarla dikildi. Kemerini de biraz farklı kesmiştik hocayla. Farklı dediysem düz değil de oval olacak şekilde kestik. Bilenler için “aman farklı dediğin de bu muydu ayol” tepkisine sebep olabilir. Ama ben ilk defa yapınca tabi farklıydı. Belime tam oturdu bu sayede.

Bu da kalan 3 kumaştan biriyle dikilmiş elbisem. Önde bir plikaşe var. Kolları manşetli. Manşetin nasıl yapıldığını kendi gömleklerimi inceleyerek yaptım. Biyesini de takarken ilk taktığımda başarısız olunca ikinci kolda ütüleyerek taktım cıncık gibi oldu 😎 Kumaş maalesef polyester ağırlıklı bir kumaş. Ama deseni çok hoşumuza gittiğinden almıştık.

Ve bu çoook tatlış desenli eteğim. Çok kırışan bir kumaş olmasına rağmen pek de serin tutacak bir etek ancak henüz kendisini hiç giyme şansım olmadı. Uygun bir bluz dikemedim daha. Kumaşı çok beğenip alacakken baktık ki kumaş topunun bir kenarı defolu. Bize indirim yaptılar tabi. Ama alırken hesabı yanlış yapmışız bir de kumaşta defo olunca arkaya kalça robası ekledim.

Sonunda bir tek kumaşım kaldı ama o daha bekliyor, bir süre de bekleyecek gibi duruyor 😌

--

--