Not Tutma ve Yapılacaklar Listesi Alışkanlığım

Arman ACAR
arman acar
Published in
2 min readJun 1, 2012

İşim gereği bir çok toplantıya giriyorum. Bu yüzden sürekli not tutmam, çeşitli yapılacaklar listeleri oluşturmam gerekiyor. Şimdiye kadar bir çok uygulama, tablet, defter, not defteri kullandım not tutmak için. Fakat bir türlü tam randıman alamadım. Son zamanlarda kullandığım 2 uygulama resmen hayat kurtarır derecesinde işimi görmeye başladı. Evernote (Yaklaşık 2 yıla yakın zamandır kullanıyorum) ve Wunderlist (son 3 aydır elim ayağım oldu)

Öncelikle gereksinimlerimden bahsetmem gerekiyor. Eminimki bir çok kişinin gereksinimleri benim ile benzer nitelikleri paylaşıyordur.

  1. Çoklu platform desteği. (Mac, iPhone, iPad, Android)
  2. Senkronizasyon desteği
  3. Kategorileme özelliği
  4. Web erişimi

Notlarımı tutma konusunda sırtımı dayadığım uygulama Evernote. Hem kullanım rahatlığı hem de çoklu platform desteği ile her yerden ulaşım imkanı sağlıyor. Böylece yanımda handi bilgisayarın, hangi tabletin olduğunun bir önemi kalmıyor. Dilediğim zaman dilediğim cihaz üzerinden notlarımın tamamına erişebiliyor ve istediğim notları ekleyebiliyorum. Ayrıca tagleme ve kategorileme özelliği ile notlarımı düzenli bir şekilde saklayabiliyorum.

Ayrıca text dışında içerikler eklememe de izin veren Evernote ücretsiz indirilebiliyor. www.evernote.com

To-do yani yapılacak listesi için de tercihim Wunderlist. Evernote’ta olduğu gibi çoklu platform desteği ve web erişimi sağlayan Wunderlist’te yapılacaklar listenizi kategorileyebiliyor ve liste elemanlarınıza zamanlar atayabiliyorsunuz. Tam manasıyla zaman yönetim imkanı sunmasa da liste elemanlarınızı zamanlayabilmek ve kategoriler altına alabilmek işleri çok hızlandırıyor.

Ayrıca Wunderlist’te Evernote gibi ücretsiz. www.wunderlist.com

Bu iki uygulama son zamanlarda elim ayağım durumunda. Açıkçası bir çok işimi de hızlandırdığını söyleyebilirim. Eğer siz de not tutma ve yapılacaklar listesi konusunda sıkıntı yaşıyorsanız denemenizde fayda var.

--

--