Alternatif Jira Dashboard

Hüseyin Türk
Arvato Tech
Published in
2 min readDec 19, 2023

Uzun yıllar yazılım geliştirme yapan ekipler içinde bulundum, yazılım geliştirme ve destek fonksiyonlarını yönettim.
Alta ve üste karşı şeffaflığın verimliliği ciddi şekilde artırdığını çok defa tecrübe ettim. Kendi ekibimde şeffaflığı sağlamaya gayret ediyorum.
Ekip yönetiminde verimliliğinin genel resmi görebilme ve gerektiğinde hızlıca detaya inebilme sayesinde doğru probleme odaklanma ile arttığını düşünüyorum. Sürecin şeffaflığını sağlayıp yeterli alan açtığınızda ekip üyeleri de kendi çözebilecekleri problemlerde inisiyatif alıp diğerlerinde daha verimli geri bildirim yapabiliyor.

Jira şeffaflık politikası için uygun ortamı ve verileri sağlıyor ancak raporlama güncel BI araçlarındaki kadar interaktif değil. Bu nedenle daha verimli bir yöntem arayışına girdim ve PowerBI ile çalışmaya başladım.

Jira filtreler ile maddeleri Excel ortamına aktarabiliyor, PowerBI veri kaynağı olarak Excel kullanabiliyor. Üstelik PowerBI desktop uygulaması ile tüm özellikler ücretsiz kullanılabiliyor. Takibi kolaylaştırma için PowerBI üzerinde yaptığım çalışmayı kullanmaya başladım. Çalışma zamanla diğer ekipler tarafından da kullanılmaya başlandı. An itibarı ile kurumumuzda yöneticilerden geliştiricilere kadar tüm şirketin nihai bilgiye ulaşabilmek için kullanıdığı çok daha pratik ikinci bir alternatifi bulunuyor.

Power BI Jira dashboard çalışması

Paylaşılan dosyaları kullanarak çalışmayı kendi verilerinizle kolaylıkla oluşturabileceksiniz.

Çalışmayı kullanabilmek için gerekenler
1- Microsoft Excel
2- Jira Cloud (Ücretsiz)
3- PowerBI Desktop (Ücretsiz)

Çalışma iki dosyadan oluşmaktadır. İndirmek için tıklayınız.
1- JiraDashBoard.pbix PowerBI Desktop tarafından kullanılan tasarım dosyasıdır. Tasarımı kendinize göre düzenleyebilirsiniz.
2- JiraIssues.xlsx dashboard üzerinde gösterilen verileri içeren dosyadır. Tasarım dosyasının verileri çekebilmesi için c:\PowerBI\ klasörü altında bulunmalıdır.

Çalışma hakkında daha detaylı bilgiye aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

PowerBI Dashboard tanıtımı Youtube

--

--