Şirketimizin dinamik yapısına uyum sağlayabilecek adaylar

Canberk Ozcelik
Aykiri Yazilimcilar
2 min readAug 1, 2020
Photo by Alasdair Elmes on Unsplash

“Aykırı Yazılımcılar” takip ettiğim ve yazılarını okumaktan zevk aldığım bir yayın. Daha önce yazdığım şeylere bir göz gezdirdikten sonra bu yayın altında da formata uygun şekilde sizlerle bir şeyler paylaşabileceğimi düşündüm.

Tam olarak ne yazacağımı bilmiyorum aslında, aklımda birkaç dağınık konu var. Çalışanlarını eski moda phishing (oltalama) testleriyle hala tarihi geçmiş eğitimlere zorlayan kurumsallardan mı başlasak, yoksa LinkedIn’de her önümüze gelen bağlantı isteğini kabul ettikten bir yıl sonra ana sayfamızın dönüştüğü çöplükten mi bahsetsek? Belki biraz daha bizimle alakalı konulardan başlamakta fayda var.

Yazıya başlamadan önce iş ilanlarına bakıyordum, çoğunda şuna benzer alanlar var:

  • Eagerness for quality and continuous improvement of processes
  • Ability to work under pressure and tight deadlines
  • Eagerness to work and improve herself/himself on both mobile platforms
  • Öğrenmeye açık, kendini geliştirmeye istekli, analitik düşünme becerisine sahip
  • Dünya ölçeğinde çözüm ve uygulamalar çıkartma tutkusuyla, sık iterasyonlar çıkartabilen

Favorim:

  • Birlikte başarı hikayeleri yazabileceğimiz, heyecanı ve motivasyonu yüksek, işe değil eve gidiyormuş gibi ofise gelecek, öğrenmeye ve yeni teknolojileri kullanmaya istekli

Bence “istekli/tutkulu” kullanımı yazılım sektörüne yapışmış korkunç bir öfemizm (hüsnütabir) ne yazık ki ve temelinde “Şikayet ettirmeden fazla çalıştırabiliriz.” alt metni yatıyor. İşini seven(?) ve işine normalden fazla zaman harcayarak kendini geliştirdiğine inananları bir kenara bırakıyorum. Bizim tutkumuz iş ilanındaki (bu kelimeyi hiç sevmiyorum) isteklere göre şekillenmiyor. Bence oraya “self-improvement, open-minded, future-oriented” gibi şeyler yazılmasına da gerek yok. Çünkü yazılımcı olmayı zaten bu özellikleri benimsediğimiz için seçtik.

Bunu herhangi bir yazılımcıya söylemek ne kadar doğru ya da zamanlı bilmiyorum ama işiniz konusunda tutkulu olmamak bence fazlasıyla OK, işinizle yatıp kalkmamak sizi kötü bir çalışan yapmıyor. Yanlış bir yazılımcı algısı var. Sizden beklenen gecelere kadar kod yazıp birilerinin keyfine yetiştirmekse daha çok bekleyebilirler.

Ben bir yazılımcıyım, algoritmalara gömülmeyi çok sevmiyorum, zaten çok da anlamıyorum. Oturup saatlerce kodlamak hoşuma gitmiyor. Bu benim kariyerimi bitiriyor mu? Hayır. Yaşadığımız ülkede iş bulmak kolay mı? Eh.

İyi ki sektör adına fazlasıyla alternatife sahibiz. Bir sonraki yazıda da onlar üstüne konuşmak isterim.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Ben kimim?

--

--