Batı’dan Doğu’ya

Çağrı Çınar
1 min readDec 21, 2016

--

” Ortadoğu’da en popüler oyunlar tavla ile satrançtır. Her ikisi de Batı’ya Ortadoğu’dan gelmiştir… Ortaçağ müslüman din bilginleri arasında kaderin mi yoksa iradenin mi büyük olduğu tartışmasında bu iki oyun zaman zaman simge ve prototip olmuşlardır. Yaşam, oyuncunun her hamlesi için ona seçim hakkı veren, ustalık ve öngörünün oyuncuya başarıyı getireceği bir satranç oyunu mudur? Yoksa pek kısıtlı bir becerinin sonucu hızlandırıp geciktireceği, ama nihai sonucun zarların atılmasıyla belirlendiği, bazıların kör talih diğerlerinin Tanrı’nın önceden verilmiş kararı olduğunu söyledikleri bir tavla oyunu mudur ? ” Bernard Lewis, Ortadoğu

Yukarıdaki yazının ışığında bugün Ortadoğu coğrafyasına baktığımızda, kan ve gözyaşının eksik olmadığı bu bölgeyi kader mi yoksa insanların iradesi mi bu noktaya getirdi ?

Giriş faslını geçtikten sonra biraz kendimden bahsetmek ve bu sayfada ne bulacağınızı anlatmak istiyorum. Bendeniz Çağrı Çınar. Boş vakitlerimi twitterda geçirirken başlayan Ortadoğu merakımın üzerinden iki yıl geçti. Bu merakı pekiştirirken birçok farklı kaynakla tanıştım ve olayları farklı mecralardan takip etmeye başladım. Bu doğrultuda yeni bir şey yapmaya karar verdim ve Batı’dan Doğu’ya hesabını açtım. Gelelim burada ne bulacağınıza. Bu sayfada spesifik olarak seçtiğim bir konuyu iki haftalık bir süre zarfında nasıl takip ettiğimi, hangi kaynaklara başvurduğumu, edindiğim ufak tecrübeleri sizlere “harmanlayarak” anlatmaya çalışacağım.

İyi okumalar !

--

--