Lider ekibinden ne bekler ? Neden ısrar eder ?

Soner CANKO
Bankalararası Kart Merkezi
3 min readOct 2, 2018

Bu sene (2018) birlikte çalıştığım BKM ekibim ile yedi seneyi geride bırakarak, sekizinci seneye başladım. Günler, haftalar, aylar, yıllar o kadar hızlı geçmişti ki geriye dönüp bakınca ben bile şaşırdım. Bu nedenle önümüzdeki döneme farklı bir şekilde başlamak yeni işlere imza atmayı istiyorum. Geçen yedi seneden öğrendiklerimi, önümüzdeki yedi sene de yapmak istediklerimi bir kağıda not ettim. Notlarıma bakınca geçmişte planladıklarımın, hayal ettiklerimin ötesinde güzel sonuçlar aldığımı ve ekibimle mutlu ve üretken bir dönem geçirdiğimizi gördüm. Geçmişin bu bilançosu gelecek için daha büyük sorumluluklar yüklüyor diye düşünüyorum. Bu nedenle önümüzdeki dönemi daha da çok titizleniyorum.

İnancıma göre iş dünyasında gelecek için bir plan yapıyorsan bu planın en önemli parçası ekip, takım olmalıdır. Bu nedenle takımı ve takım oyununu özellikle önemsiyorum. BKM ekibim ile geçmişte aştığımız engeller, ulaştığımız başarılar bana gelecek için ümit ve cesaret veriyor. Bununla beraber dünyadaki değişim teknolojideki gelişim bazı şeyleri farklı yapmamızı gerektiriyor diye düşünüyorum. Son zamanlarda belki dijital / sosyal medyadaki ayak izlerim (vurgularım) bazı konulardaki odak ve ısrarımı ele veriyor olabilir. Dijital teknolojileri çok önemsiyorum, çok kıymet veriyorum ama aynı zamanda doğru kullanmak ve üretmek konularına ayrıca özen gösteriyorum. Dijital dünyada tüketici olmak çok kolay ama üretici olmak bir o kadar zor. Bu nedenle gelecekte dijital üreticilerin, emekçilerin fark yaratacağını düşünüyorum. Bu nedenle ekibimden bir süredir bu konuda beklentilerim de ısrar ediyorum. Şu konularda sorumluluk almalarını istiyorum.

a. sosyal medyada içerik üretmek

b. blog yazılarında etkin olmak

c. sosyal sorumluluk çalışmaları ve dijital bağış konularında aktif olmak

d. sahip olduğumuz ürün ve hizmetlerin tanıtılması konusunda insiyatif almak.

Neden bunları istiyorum ve sorumluluk almalarını bekliyorum? Çünkü;

  • Yapılan işlerin sonuçları
  • Kaynak kullanımının en etkin şekilde olması
  • Yeni bir bilgi öğrenmek ve paylaşmak
  • Ekip iyileri tedarikçiler ve iş ortaklarımızla kurduğumuz ilişkiler
  • Her türlü yeni iş fikrinin desteklenmesi ve cesaretlendirmesi
  • Şirket içinde örnek bir yaşam kalitesinin kurulması

önemlidir. Ve önem verdiğimiz bu amaçlara ulaşabilmek için birlikte sorumluluk almamız gerekir.

Böylece ;

  • ürettiklerimizin hem görünür olmasını sağlamış, hem de son kullanıcının yaşadıklarını deneyimlemiş,
  • okumak, öğrenmek ve bilgi paylaşmak konusunda çevremize örnek olurken kendimizi yenilemiş,
  • ülkemize sosyal sorumlulukları ile borcunu ödeyen örnek vatandaş oluruz.

Bana göre sorumluluk devredilemez bir ekip çalışmasıdır. Konuşma dilimiz “ben yapıyorum” “benim ekibim yapıyor” değil “biz yapıyoruz” şeklinde olmalıdır. Günümüz iş hayatında artık kimse kimseye bağlı yada bağımlı değil. Her birimiz iş yönetiyoruz ve sorumluluk alıyoruz. Özetle, sorumluluk aldıkça gelişir ve geliştikçe olumlu yönde değişir, olgunlaşırız.

--

--

Soner CANKO
Bankalararası Kart Merkezi

StartUp Dostu ® — FinTech Istanbul ® — SC Yönetim Danışmanlık ®