Yardımseverlik Koşularıyla Desteklenen STK’lar

Gulten Sarhan
Bankalararası Kart Merkezi
2 min readOct 31, 2019

--

Bir süredir çeşitli sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak çalışıyorum. Bireylerin ortak hedeflerle bir araya geldiklerinde ne kadar güçlü olabileceklerini gösteren sivil toplum kuruluşları kâr amacı gütmedikleri için ve tamamen gönüllülük esasına göre kurulmuş olduklarından, varlıklarını sürdürebilmek amacıyla maddi olarak desteklenmeye ihtiyaç duyuyorlar.

Genellikle, her sene kasım ayında düzenlenen İstanbul Maratonu, sivil toplum kuruluşlarına maddi destek sağlamak isteyenlere Adım Adım oluşumu üzerinden güzel bir fırsat sunuyor.

Adım Adım, Mart 2008’te, yurtdışında ‘charity run’ olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye’de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumudur. Adım Adım Oluşumu, başta koşu olmak üzere yüzme, bisiklet, dağcılık gibi dayanıklılık gerektiren sporlar aracılığıyla ülkemizin önemli sosyal sorumluluk projelerine maddi kaynak ve tanıtım desteği sağlamaktadır. Adım Adım Oluşumu, yardımseverlik koşusu yapmak isteyen sivil toplum kuruluşlarını ve gönüllüleri bir araya getiren platformlar kurar, yönetir ve geliştirir.

İyilik Peşinde Koş Platformu ise Adım Adım’ın desteklediği Sivil Toplum Kuruluşlarının Projeleri için koşmak isteyen gönüllülerin kullandığı bir yardımseverlik koşusu web platformudur. Dünyada sadece yardımseverlik koşusu için yapılmış ilk dijital kaynak yaratma platformudur.

Herhangi bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü olarak çalışmaya fırsat bulamayan ama en azından bağış yoluyla desteklemek isteyen kişiler günümüz ödeme teknolojilerinin kolaylıklarından olan Dijital Cüzdan, BKM Express, Fonzip, nakitsiz ödemeler, kredi kartları, havale gibi yollarla STK’ların varlıklarını sürdürmelerini ve topluma faydalı işler yapmaya devam etmelerini sağlayabilirler.

--

--