Nasıl Yaptım? Efe Aysal Pixel

BEATMAKERS ACADEMY
BeatMakers Academy
Published in
3 min readAug 7, 2020

Öğrencimiz Efe Aysal yeni çıkan Pixel şarkısını nasıl yaptığını anlatıyor.

Efe Aysalın şarkısının tamamını dinlemek isterseniz: https://open.spotify.com/track/4tjzp7BWDGjs0LDdTHDLCY?si=i101GxP0Q5iSuke6XBWCS

Selamlar herkese öncelikle kendimi tanıtayım ben Efe Aysal
Erciyes Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Okuyorum. Aynı zamanda Prodüktörlük ve Dj’lik yapıyorum.

Bugün sizlere en son yayınladığım projem olan ‘’ Pixel ’’ i nasıl yaptığımı anlatacağım.

Şarkının hikayesinden, nerden çıktığından bahsedeyim size benim hayatım genel olarak her saniyesi planlı her saniyesi koştur koştur geçer. Bundan dolayı ben de bir günümü, bir haftamı projeme yansıtmak istedim. Ayrıca uzun zamandır yüksek tempolu bir şarkı yapmakta istiyordum. Bu isteğimin de etkisi oldu tabii

Aranjeyi incelemekle başlayalım. Şarkının kısa ve belli bir temponun aşağısına düşmesini istemiyordum o yüzden kafamda bir iskelet aranje belirledim. Aslında diğer EDM tarzındaki parçalarla aranje bakımından bir farkı yok, tek fark şarkımın intro kısmında tek düze bir hava vermemesi için intro kısmında melodi ve ritmi kesip bir kilise çanı ile dinleyenin dikkatini daha da toplamasını istedim. Ve şarkı ikinci droptan sonra biterken temponun düşmesini istemediğimden outro bölümü koymadım şarkıma.

00:00–00:23 — Intro
00:23–00:38 — Buildup
00:38–01:09 — Drop
01:09–01:24 — Breakdown
01:24–01:39 — Buildup 2
01:39–02:12 — Drop 2



Intro İnceleyelim

Kafamda kurduğum şarkı modelinde drop kısmında daha keskin sesler kullanma planı vardı bu yüzden intro kısmında daha yassı sesler kullanarak dinleyiciye melodi düzenini tanıttım.

Buildup İnceleyelim

Dinleyiciye melodiyi tanıttıktan sonra artık hareketlenme zamanı diyerek düşük bir seste dropta kullanacağım soundları vermeye başladım.ve tabikide buildup ın olmazsa olmazları
bir çok Fx ve Fills ile süsledim

Drop İnceleyelim

Ve gelelim şarkının tepe noktasına burda ise asıl kullanmak istediğim, asıl dinleyiciye duyurmak istediğim soundları tam anlamıyla devreye sokup şarkıyı istediğim havaya soktum. Ekstradan farklı bir hava katsın diye squary bass kullandım.

Breakdown İnceleyelim

En başlardada dediğim gibi şarkının temposunu belli bir seviye altına çekmek istemiyordum bu yüzden bu bölümde yaptığım tek şey davulları kesmek ve bir noise efekti kullanarak şarkıyı devam ettirdim.

Şarkının Mixing Bölümünde

— FabFilter Pro-C 2
— FabFilter Pro-Q 2
— Fruity Multiband Compressor
— Fruity Reverb 2
— MFlanger
— Free Filter
— Gross Beat
— Delay 2
— Soft Clipper

Pluginlerini Kullandım.


Şarkının Mastering Bölümünde

— FabFilter Pro-Q 2
— Fruity Multiband Compressor
— Fruity Limiter
— Soft Clipper

Pluginlerini Kullandım.

Efe Aysalı’ın Instagram hesabı: https://instagram.com/efeaysal?igshid=r2vcflitdhdo

Yazımızı beğendiyseniz paylaşarak konu ile ilgilenen diğer insanlara ulaştırabilirsiniz. Müzik yapımı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak prodüksiyon konusunda uzmanlaşmak isterseniz, Elektronik Müzik Kompozisyonu ve Prodüksiyonu öğrenmek isterseniz, bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Bize aşağıdaki sosyal medyalarımızdan ulaşabilirsiniz.

Instagram Youtube Facebook

--

--