1 Year Minecraft-Family

W3bwizart
Minecraft-Family
Published in
3 min readJan 23, 2017
2017-01-21 14.53.28

Ditmaal waren we te gast in Bib Couwelaar te Deurne, en het was redelijk druk. De meetup begon om 13:30h maar de eerste bezoekers waren al iets vroeger. Zoals gewoonlijk hadden we enkele tafels samen gezet waaraan de kids konden zitten. Om 13:40 moesten we de eerste tafels bijschuiven en rond 14h nog enkele wat resulteerde in 22 kids en hun ouders.

2017-01-21 13.34.05

Deze keer was er een Minecraft taart en KidiBull, water en sapjes voor de kids en Cava voor de ouders.

David was ook van de partij en had deze keer the real stuff bij, geen karton meer maar een echte VR set, de HTC Vive. Door de vele bezoekers heeft hij telkens zijn setup moeten verzetten, maar de Vive viel aardig in de smaak bij onze bezoekers

Ik heb dan kort een introductie gegeven want er waren veel nieuwe gezichten. Blijkbaar stond ons event in een extra bijlage van de Gazet van Antwerpen (tip nr 9)

Na deze introductie heb ik kort gesproken over het afgelopen jaar wat we allemaal hebben gebouwd en hoe de Meetup is gegroeid, we hebben ondertussen 100 Crafters bij the Minecraft-Family. ;-)

Screen Shot 2017-01-23 at 15.09.57

Daarna heb ik gesproken over het nieuwe jaar, er zijn enkele wijzigingen die we dit jaar moeten invoeren die kan je onderaan vinden.

En toen was het tijd om te spelen, omdat ik volgende maand een Minecraft Competitie organiseer met het CC Deurne in het Rix te Deurne. Dacht ik de map al eens te testen tijdens de meetup. Ik ben ook niet zo een voorstander van vechten maar ja af en toe moet dat wel eens kunnen. En blijkbaar is dat in de smaak gevallen want ik heb van meerdere kids de vraag gekregen of dat de map online zou blijven. Deze map zal worden gebruikt als opwarmer en tijden de pauze. Meer info en inschrijvingen voor de competitie kan je vinden bij Push The Button

2017

2017-01-21 13.44.22
  • Iedereen moet voorzien zijn van een computer met nodige updates
  • Iedereen moet voorzien zijn van een officiele versie van Minecraft
  • Iedereen moet voorzien zijn van een officiele Minecraft Account

We komen te vaak computers tegen die niet zijn geupdate of virussen bevatten en dit is lastig, voor ons maar ook voor de kids. Zij zitten te wachten en worden ongeduldig wat voor hen niet zo een leuke ervaring is.

2017-01-21 15.00.29

Daarnaast gaan we dit jaar starten met leren, mijn initiële gedacht is altijd geweest om kids en ouders samen te brengen en hen te leren programmeren. Ik heb nu van verschillende ouders de vraag gekregen om toch iets meer te doen dan spelen. Hoewel samen werken belangrijk is begrijp ik het wel als ze zeggen dat ze dat op de serve kunnen doen.

Dus vanaf Februari beginnen we er mee, dan gaan we de eerste keer leren over de Command Line, deze bevindt zich in Minecraft maar ook in elke Linux, Mac of Windows. We gaan zorgen dat iedereen is voorzien van de nodige mods en Forge installatie zodat we dit ook kunnen laten zien in de ComputerCraft mod. Tegen het einde moeten ze weten dat een command line een manier van communiceren is met een computer en dat alles is opgezet om aan de slag te kunnen gaan met de ComputerCraft mod.

Tot dan

--

--