Minecraft-Family Meetup 11–2017 : Hour Of Code

W3bwizart
Minecraft-Family
Published in
2 min readNov 22, 2017

Het was weer zover zaterdag een nieuwe Minecraft-family meetup in bib Couwelaar. Door de geweldige verkeersdrukte van Antwerpen was ik eigen lijk net wat te laat en stonden er al enkele crafters te wachten. Met een beetje hulp van de kids en de ouders stond alles snel op en konden we beginnen.

Zoals gewoonlijk eerst een introductie met agenda en wat nieuws. Zaterdag avond was er de Minecon Earth live stream en ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet gekeken heb en nog niet op de hoogte ben van het laatste Minecraft nieuws.

Van 4 tot en met 10 December organiseert Code.org weer de internationale “Hour of Code ” de bedoeling is om kids 1 uur kennis te laten maken met code. Ik volg Code.org al even en mijn dochter heeft daar ook veel van geleerd.

Maar omdat dat niet past in de planning van de Meetup, hebben we deze keer reeds het “Hour of Code” gedaan. Minecraft heeft ook speciale lessen gemaakt voor de “Hour of Code” en deze hebben we dan ook gedaan, je kan deze vinden op https://code.org/minecraft.

Ik moet zeggen dat ik aardig verast was, ik had me al voorbereid op tegenstand maar daar kwam niet van in. Ik denk dat het de stilste meetup ooit was. Iedereen is vlijtig aan de slag gegaan en ging redelijk vlot door de oefeningen. Het was het mooiste voorbeeld van de Minecraft-Family waar ouders hun crafters hielpen om de programmeer raadsels op te lossen.

Toen de meeste de 3 opdrachten hadden gedaan werd er verder gewerkt aan De gevangenis, een van de vorige projecten, en anderen waren met een sinterklaas thema bezig.

Wederom een leuke meetup en op naar de volgende.

--

--