Örnek muhteşem notification

R ile Notification Göndermek

Berk Orbay
berk-orbay
Published in
3 min readJan 5, 2017

--

Ben biraz garip bir adamım. Bazı ufak şeyleri kafaya takıyorum, uzun vakit geçse de unutmuyorum. Evvel zaman içinde doktora tezi için kod yazdığım zamanlarda bazı R fonksiyonlarının çalışması zaman alıyordu. Bazısı 15–20 dk, bazısı ise 2–3 saat. Takdir edersiniz ki; kod çalışırken bilgisayar başında beklemek, çamaşır makinesi çalışırken beklemekten bile sıkıcı (çok şükür abidik huylarımın arasında çamaşır makinesi izlemek yok, küçükken de yoktu).

Araya reklam aldım. 4–7 Şubat 2017 tarihlerinde Aksaray Üniversitesi’nde Akademik Bilişim konferansı öncesi eğitimlerinde Mustafa ile birlikte R ile Veri Analizi eğitimi veriyoruz. Eğitim ücretsiz, yerler kısıtlı. Son kayıt 10 Ocak. Detaylar: http://ab.org.tr/ab17/

Deneme 1: Twitter

Bu yüzden de kod çalıştırmayı bitirdiğinde ya da bir hata patlak verdiğinde bana haber veren bir şey yapabilir miyim diye düşündüm. Zira R’da çoğu şey kolaylıkla yapılabiliyor. Önce tweet atmak aklıma geldi ve gerçekten de bir süre bunu kullandım. Hatta R ile Tweet Atmak diye bir yazım bile var. Yaptığı şey bana bir mention yollayıp kod hakkında güncelleme yapmaktı. Sonradan gerek kullandığım paket, gerek aradaki işlemler çok stabil olmadığı için kullanmayı bıraktım veya amacının dışında kullandım (başka konu).

Öyleyse Böyle nam-ı diğer IFTTT

Daha sonra direk notification göndermek için bir yöntem var mı diye düşünmeye başladım. Başlamak derken Google’a bir sordum. Google bana IFTTT (IF This Then That) ile notification atmak ister misin dedi? Neden olmasın dedim. Sonra film koptu, neden yapmadım bilmiyorum. Bugüne kısmetmiş. IFTTT marifetiyle R üzerinden mobil cihazlarımıza notification göndereceğiz.

Hazırlık

  • IFTTT üzerinden bir hesap açın.
  • IFTTT uygulamasını telefonunuza yükleyin.

Adım 1: Applet Yaratmaca

  • IFTTT ana sayfasında sol üst köşedeki Search’e tıklayıp arama kutusuna Maker yazın.
  • Çıkan sayfanın ortasındaki “Connect” tuşuna basın.
  • Sağ üst köşedeki Settings’e gelip key’inizi öğrenin. Key değeri URL satırındaki https://maker.ifttt.com/use/anlamsizkarakterlertoplulugu kısmındaki anlamsizkarakterlertoplulugu kısmıdır. Bu değeri kaydedin, bu sizin “şifreniz”. Bunu ayrıca kimseyle paylaşmayın; paylaşırsanız başkaları kullanıp size abidik abidik bir sürü şey gönderebilir.
  • Üst kısımdan My Applets’e tıklayın. Sağ üst köşedeki “New Applet” düğmesine tıklayın. Karşınıza dana kadar “if + this then that” yazısı çıkacak. Burada 6 adımda appletimizi oluşturacağız.
  • + this’e basın Maker’ı seçin. Receive a web request’i seçin. Event Name oluşturun. Bu Event Name olayı önemli. Ne yazdığınızı aklınızda tutun, aşağıdaki örnekte R_ile_notification yazdım misal.
  • Create trigger’a basın ve that kısmını oluşturmaya başlayın.
  • That’e basıp “Notification”ı seçin.
  • Notification mesajınızı oluşturun. Notification içine event’in ismini, mesaj vaktini ve istediğiniz 3 değeri ekleyebilirsiniz. Ingredient tuşuna basıp eklemek yeterli. Aşağıda bir örnek mesaj var.
  • Create Action ve Finish düğmeleriyle Applet’i tamamlayın.

Son Dokunuş

R’a gidip aşağıdaki kodları çalıştırın. event_name yerine kendi event adınızı, the_key yerine kendi key değerinizi ve the_message yerine istediğiniz bir mesajı koyun. (not: Eğer yüklemediyseniz önce httr R paketini yükleyin. Kodunu commentledim.)

Sonuç

Vee kendimize ilk mesajımızı göndermiş olduk. Gerisi yaratıcılığınıza kalmış. Son bir not: Mesajlar IFTTT üzerinden geldiği için telefon iOS, Android olmuş fark yaratmaz.

Referans

Olayın neredeyse bütün hatlarını şu arkadaşın blogundaki yazıdan öğrendim. Ondan alıp size satıyorum. Kendisine ne kadar teşekkür etsem az.

--

--

Berk Orbay
berk-orbay

Current main interests are #OR and #RL. You may reach me at Linkedin.