Best Western

Cesta na západ USA

Chronologicky, přátelé, chronologicky! Stručná časová osa, kam si navěsím podrobnější texty, které jsem napsal, nebo napíšu.

21.4.2019

Velikonoční neděle. Ve 12 jsme měli sbaleno, v kytkách zapíchanou závlahu a v jednu jsme vyráželi směr Mnichov.

V pět jsme byli v hotelu u Parkplatz 41, připraveni si dát před cestou klidnou noc. Letěli jsme s Lufthansou, přímý let MUC-LAX, odlet ve 12 hodin, přílet kolem půlnoci…

Ještě večer jsme si sjeli na letiště, vyzvednout boarding pasy a naladit se na cestu.

22. 4. 2019

Pondělí velikonoční. Z Novotelu na letiště shuttle busem, na letišti drobná otrava (víte, že když vám na boarding pass vytisknou XXXX, tak vás pak kontrolují víc? Někdy proto, že jste nebezpečný pasažér, někdy náhodně. Já byl ten náhodný, protože na zpáteční cestě už bylo vše OK), v 11.45 jsme ale už seděli v letadle A380.

Ve čtyři hodiny místního času jsme přistáli. V pět místního času jsme byli v Alamu pro auto (Dodge Grand Caravan). Biologicky tak druhá hodina ranní… Mám to trochu v mlze, ale fotku z motelu Sakura v Glendale mám v osm.

Nejdelší den (33 hodin) za námi.

23. 4. 2019

Odolný turista díky časovámu posunu může být už v půl deváté na ulicích. Jako první jsme jeli víte kam? Do T-Mobile v Glendale pro SIM karty! S datovým připojením v mobilu jsem byl klidnější, protože jsem věděl, že kdyby cokoli, tak jsme v kontaktu.

Byli bychom vyjeli k observatoři, ale bylo zavřeno. Takže jsme jen objeli Hollywood a pár “must see” míst, nacvakali milion fotek a jeli zas do motelu.

24. 4. 2019

Walmart (Burbank). Já říkal, že nám stačí jedno triko na cestu, zbytek koupíme tam:

A odpoledne jsme si vyjeli po městě.

Zaparkovali jsme u soudu v Santa Monice a šli na ikonické molo.

A taky Rodeo Drive, béháčko, Melrose…

25. 4. 2019

Den začal explozí cibulových kroužků:

Ale jinak balíme a jedeme do San Diega. Sea World.

V šest večer odjíždíme směr východ, podél hranic s Mexikem, nocleh v Desert Inn v Brawley. Přijeli jsme v půl deváté večer, teplota vzduchu asi 33 stupňů…

26. 4. 2019

Motel bez snídaně, takže to řešil blízký Jack:

A jedeme dál. Směr severovýchod, pouští a dunama.

V rádiu hrajou Hollies.

Po jedenácté vjíždíme za Blythe do Arizony.

Teplota roste, bezpečnost klesá…

Na obzoru Humphreys Peak, před námi Flagstaff, Relax Inn. Dvě noci. Flagstaff máme jako základnu pro zítřejší výjezd ke Grand Canyonu.

27. 4. 2019

Vracíme se přes Williams

28. 4. 2019

Opouštíme Flagstaff, jedeme na Holbrook, cestou stavíme u meteorického kráteru. Navštěvujeme Kýbl krve. A pak už dál, dál, dál, Springerville, Nové Mexiko, Quernado, Datil — a Very Large Array.

Jeden z Top 5 zážitků z cesty. Pozdní odpoledne mezi radioteleskopy.

A pak zase dál, Socorro, Albuquerque, nocleh v hotelu Baymont.

29. 4. 2019

Z Albuquerque jedeme do Santa Fé, pak do Los Alamos, a pak severní cestou na Farmington. Spíme v Presidental Inn and Suites v Aztecu. Skvělý hotel vedle, ehm, Pepsi Bottling Group. :) Venku prší a pokoj má takový zvláštní výklenek u okna, nad topením, kde se člověk může natáhnout a dívat se ven…

Na severní cestě objevujeme nádherné místo — jezero Abiquiu.

Hrají nám Zombie:

30. 4. 2019

Four Corners.

Přejezd do Monticella. Začalo trošku pršet, trošku sněžit, inu, hory.

A protože byl čas, vyjeli jsme si i na Twin Peaks.

Nocleh v Inn at the Canyons, Monticello.

1. 5. 2019

Snídaně s doprovodem chumelenice.

Cestujeme na jih, směr Údolí monumentů. Prší, je zataženo, zážitek poloviční…

Kayenta, Kaybito, Horseshoe Bend. Skvělé, nebýt dvou věcí. Zaprvé: Jde se tam z kopce, to je OK, ale zpátky se jde do kopce…

Zadruhé: toalety. Nebudu psát víc, ale…

Přes Page, Plant a Powell do Kanabu, kde je Holiday Inn Express. Tam spíme.

Výzdoba v hotelu v Kanabu

2. 5. 2019

Z Kanabu jedeme po snídani velmi úhlednou krajinou (Orderville!) na sever do Bryce Canyonu.

Z Bryce Canyonu objíždíme park Dixie, a jedeme přes Cedar City, St. George a tak dál na Vegas.

Poznámka na okraj: Cestu rekonstruuju podle fotek, a mezi nimi máme občas vyfocené rádio, že zrovna hrála nějaká výrazná skladba. Na tom místě pak udělám video z YouTube.

Vegas projíždíme a jedeme do Boulder City. Best Western Hoover Dam je naše základna pro druhého května. Ale v podvečer vyjíždíme do Las Vegas. Co se stalo tam, to tam zůstalo.

3. 5. 2019

Stačilo. U snídaně ojeb — prý v ceně. Jo, snídaně jo, ale pití stálo dvacku.

Ráno nesmíme vynechat Hoover Dam, místo, které vzdává hold všemu šikmému.

projedeme Vegas a míříme zpátky do Kalifornie, ale po cestě vidíme v polích cosi silně zářícího.

Sluneční elektrárna, kde tisíce zrcadel odrážejí sluneční paprsky do jednoho místa — vodní nádrže, kde se tím ohřívá voda…

Jedeme dál, míjíme Zzyzx, a před Barstow zastavujeme u města duchů, zlatokopského Calica.

Další dvě noci strávíme v Ridgecrestu, v Best Western China Lake Inn. (Hampton Inn byl obsazený, jinak bych bral ten.)

Plán na druhý den: Brzy ráno vyrazit do Death Valley…

4. 5. 2019

Plán jsme téměř dodrželi. Vyjeli jsme v devět.

V Panamint Valley nám US Air Forces připravilo uvítání, ze kterého nám málem povolily svěrače — když vám pár desítek metrů nad hlavou proletí stíhačka, tak se neskutečně leknete, a než stačíte zařvat, už je na druhé straně údolí a obrací. Jednou přeletěla zboku, jednou zepředu (to jsem i zamával), a pak zezadu. A to je teprv leknutí — ve zpětném zrcátku ji nemáte čanci zahlídnout.

U Badwater Basin jsme otočili a jeli zpátky do Ridgecrestu. Po cestě jsme ještě experimentálně ověřili, že běhat naboso po dunách, rozpálených sluncem, není vůbec dobrý nápad, ani trochu. Teplota vzduchu: 38.

5. 5. 2019

Z Ridgecrestu jedeme přes Bakersfield (krycí jméno: “Město, které je všem povědomé, i když není ničím významné”) do národního parku Sequoia.

Tenhle národní park, to možná nevíte, leží postupně v pěti podnebných pásmech, od tundry po středomořský typ. A největší sekvoj, Generál Sherman, roste ve výšce 2000 metrů nad mořem.

Z parku jsme jeli na Fresno krajinou, plnou zvlněných kopců, pokrytých trávou a od pohledu hebkých jako psí srst. Pejskové hory prostě!

Nocleh v městě Chowchilla, Holiday Inn Express.

6. 5. 2019

Směr SF. Prohlídka Winchester House. Cesta do Santa Cruz. Carousel Beach Inn.

7. 5. 2019

Cesta do SF. Chtěl jsem se stavit na letadlové lodi Hornet. Jako že hodinu exkurze, a pak jedeme dál. Jenže se to nějak vymklo.

O pět hodin později jsme pokračovali dál do San Francisca.

Zkontrolovat, jestli jsou ulice z kopce a jestli se most majestátně klene.

Zpátky do Santa Cruz. Večerní procházka po liduprázdné pláži. Tam jsme zažili výpadek elektřiny a dostali jsme druhý pokoj, takže jsme si dali i scénku “ve kterém apartmá jsem nechala fén?”

8. 5. 2019

Den, kdy víte, že už jen dojedete zpátky do LA, přespíte, a bude konec. Trochu nostalgický.

Jedeme nádhernou krajinou, s malou odbočkou od Los Olivos k bráně Neverlandu, a pak dál aglomerací Los Angeles do Alhambry, do hotelu Green Tree Inn.

9. 5. 2019

Cesta skoro končí. Poslední snídaně u Jacka — bavíme se, co si dáme, když se najednou od stolku vedle ozve: “Dobrý den!” Nějací Češi, taky se vrací domů, prý přes Helsinki.

A pak už jen L. A. International Airport. Vrátit auto (najeto 4413 mil, tj. 7102 kilometrů) a letíme. Opět s Lufthansou, opět Airbusem A380, do Mnichova. Nejkratší den roku — pouhých 15 hodin.

V pět odpoledne boarding. Let…

10. 5. 2019

… a po druhé hodině odpoledne přílet. Shuttlem se necháme převést na Parkplatz 41. Dneska už nepřespíme. Sedneme do auta (jaké je najednou malé!) a jedeme zpátky na Prahu.

Ne, to není naše auto. Tohle stálo vedle.

Get the Medium app

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store