Bigsight #30 | Teknoloji alışverişlerimizde marka ne kadar önemli?

Gülenay Süer
Big Cat Research
Published in
2 min readJul 14, 2019

Çağımızın en önemli konularından biri hiç şüphesi teknoloji! Sabah, telefonumuzun alarmıyla güne başlayıp gece televizyonu kapatarak yağa gittiğimiz ana kadar kullandığımız teknolojik alet sayısı ve uygulamanın haddi hesabı yok. ‘’Ben asla teknolojiden faydalanmıyorum!’’ diyen insan bile elbette ki gün içerisinde bir kez bu nimetlerden yararlanıyordur…

Hem hayatımızı kolaylaştıran hem işlerimizi ilerletmemiz için olmazsa olmaz haline gelmiş bu dev sektör günden güne gelişmeyi sürdürüyor ve her gün karşımıza yepyeni özellikler ve ürünler ile çıkıyor. Tabii her şeyde olduğu gibi teknolojide de marka bir prestij kaynağı. Kullandığımız telefondan bilgisayara kadar bir çok üründe en üst segment marka her zaman çevreniz tarafından saygı görüyor. Hatta bazen ürüne değil markaya para verdiğimizi de inkar etmek epey güç olur..

Big Cat Research olarak yaptığımız araştırmada katılımcılarımıza yönelttiğimiz ‘’Teknolojik ürün alımlarınızda marka sizin için önemli midir?’’ sorusuna %51 ‘Katılıyorum’ , %29 ‘Kesinlikle Katılıyorum.’ , %9 ‘Kararsızım’ ve %8 ‘Katılmıyorum cevabını verdi.

Burdan da anlayabileceğimiz üzere tüketici üzerinde markanın oldukça büyük bir etkisi var. Bir de tabii kalite konusu var.. Yine aynı anketimizde tüketicimize sorduğumuz ‘’Teknolojik ürün satın alırken ürünün kalitesi sizin için önemli midir?’’ sorusuna %47 ‘Kesinlikle Katılıyorum.’ , %43 ‘’Katılıyorum’’ , %5 ‘’Kararsızım’’ ve % 3 ‘Katılmıyorum’ cevabını verdi.

Burdan da anlaşılacağı üzere genel olarak tüketici hem iyi bir marka hem de yüksek kalite beklentisi içerisinde. Bu da seçenek sayısını daraltıyor elbette..

Bigsight | Öneri

-Tüketicilerin alışveriş yaparken markanın bilinirliğine takılmak yerine daha çok araştırma yaparak istedikleri kaliteye daha uygun fiyatlara ulaşarak ‘’Bilinçli Tüketici’’ davranışı göstermesi mantıklı olacaktır.

-Markaların ise yarış halinde olduğu bu devasa pazarda bilinirliklerini arttırmak için elinden geleni yapması, kampanya ve promosyonlarla ürünlerini ulaşılabilir fiyatlara çekerek bilinirliğini arttımalarını tavsiye ederiz.

Tüketicinizi daha yakından tanımak ve araştırmalarımızdan faydalanmak için tıklayın.

www.bigcatresearch.com

--

--