Nijerya Prensi Yardım Bekliyor!

Maillerine cevap gelmezse, 40 milyon $ kaybedecek.

İbrahim Sarbay
Bi’kaç Şey
2 min readMay 18, 2016

--

Abedoko Şokolo, yöresel kıyafetleriyle kameralarımıza poz verdi.

LAGOS (BİHA — Bi’kaç Şey Haber Ajansı) — Veliaht Prens Abedoko Şokolo, muhabirimize yaptığı açıklamalarla, servetini yurt dışına çıkarması konusunda hiç yardımcı olmamaları nedeniyle Türk insanına kırgın olduğunu açıkladı!

Nijerya’da kraliyet üzerinde hak sahibi ailelerden biri sayılan Hahatu ailesine mensup olan Şokolo, mal varlığı Nijerya hükumeti tarafından sıkı kontrol altında tutulduğu için, varlıklarını ülke içinde değerlendirememiş, bunun üzerine ülkemizden yardım istemişti.

Muhabirimize; yüz binlerce Türk vatandaşına gönderdiği maillerde, içinde bulunduğu durumu bütün çıplaklığı ile ifade ettiğini göz yaşları içinde anlatmaya başlayan Şokolo, aylar geçmesine rağmen, bir kişinin bile kendisine geri dönüş yapmadığını söyledi.

Prens, “Başlarda İnglizce yazdığım için maillerimin anlaşılmadığı düşündüm. Sonra Türk insanının %95'inin İngilizce’yi iyi düzeyde bildiğini düşündüğünü, geri kalan %5'inin de henüz konuşamayan bebekler olduğunu öğrendim. Yine de mailimi her ihtimale karşı Google Translate ile Türkçeye çevirerek tekrar yolladım.” sözleriyle, nasıl çabaladığını anlattı.

Görüşmenin devamında iyiden iyiye sinirlenmeye başlayan Şokolo, gözlerini devirerek konuşmaya devam etti:

“Anlayamıyorum. 40 milyon dolarlık servetimin %10'unu teklif ediyorum. 4 milyon dolar demek bu. Türk parasıyla 12 milyon. Eski paranızla 12 trilyon! Tek yapmaları gereken, bir Nijerya Bankası’na 10.000 $ depozito yatırmak. Hayır taş attınız da kolunuz mu yoruldu? Parayı mı sevmiyorsunuz anlamadım ki! ‘Beleş sirke, baldan tatlı’ Nijerya atasözü mü? Bak büyük harflerle yazmışım: DEAR SIR OR MADAM! 4 MILLION DOLLARS! Ne yapayım, paranın hepsini mi vereyim, onu mu istiyorsunuz? Ha! Ha! Efendim?”

Bu noktada, sakinleşmesi için görüşmeye bir süre ara verildi. Geri dönüşünde biraz sakinlediği görülen Şokolo, kendisini de eleştirmeyi ihmal etmedi:

“Maillerde bazı imla hataları yaptığım doğrudur. Sanırım bu yüzden saygın bir iş adamı olduğuma inanmadılar. Lagos’ta Oxford vardı da ben mi okumadım? İmla hatalarına takılırken milyonları kaçırıyorsunuz, ayıktırayım!”

Tekrar yükselmeye başlayan Şokolo, iyiden iyiye kalınlaşan sesiyle devam etti:

“Haberlerde görüyoruz. Türk insanı savcıyım diyene inanıyor, hakimim diyene inanıyor, polisim diyene inanıyor. Ben gerçek bir prensim. Bana neden inanmıyor?”

Önümüzdeki günlerde bu konuda pek bir umut ışığı görmediğini itiraf eden Şokolo, son olarak, bir an önce kendisine yardım edilmemesi halinde, Nijerya hükumetinin gizli banka hesaplarını da kontrol altına alacağı ve parasını yurt dışına çıkarmasını büsbütün engelleyeceği uyarısında bulunarak yardım isteğini bir kere daha tekrarladı.

--

--

İbrahim Sarbay
Bi’kaç Şey

Doktor, yazar. Opereyşın’ın (www.opereysin.com) kurucu ortağı. (Medical Doctor, writer)