Affetmek-Affedebilmek ve Affetme Mektubu

Bilgipazari
Bilgi Pazarı
Published in
2 min readJun 24, 2020

Affetmek…Söylerken bile insanı etkileyen bir kelime. Affetmenin, affedebilmenin arkasında neler yatıyor peki? Affetmek için bir şeyler yaşamış olmak gerekli değil mi? Değer verdiğiniz ya da vermediniz yoldan geçen herhangi birisi sizi incittiğinde ne hissedirsiniz? Belki üzüntü, öfke… Üzüntünüz öfkeye dönüşür.Öfke insana tüm kötü hisleri hissettir. “Değersiz bir insanım” “sevilmiyorum” , “bunu hak edecek ne yaptım” gibi olumsuz köklü inançlarla kendi mutluluğunuza bu düşüncelerle duvar örersiniz. İnsan düşünen ve bilinçli bir varlık olduğu için karşımızdaki kişinin söz ve davranışlarına çok anlam yüklüyoruz ve bazen kişisel olmasa da kişisel algılıyoruz, tabi bu çok normal çünkü herkesin bir aklı ve düşüncesi olduğunu biliyoruz. Bu yüzden inciniyoruz. Bazen sebepsiz yere bazense sebepsiz. Önemli olan incinmiş olmamız. Yara alıyoruz. Mutsuz oluyoruz. Affetmek diyorum, çünkü bu mutsuzluğun, öfkenin bazen tek çözümünün “Affetmek” olduğunu düşünüyorum. Başkalarını affetmek. Evet biliyorum bu hiç kolay değil. Hele ki sizden özür dilememiş birisi için oldukça zor. Özür dilediği zaman belki affetmek daha kolay olacaktır. Diğer türlü görmezden gelmek çok zor olabiliyor ama affetmenin sizin mutluluğunuz ve huzurunuz için olduğunu söylesem? Affetmek insanın içindeki olumsuz hislerden, öfkelerinden kurtulması omzundaki yükü atabilmesi ve iyi hissetmek için aslında psikolojide oldukça yararlı bir yöntemdir. Bazen bazı durumlara ve kişilere müdahale edemediğimizde affetmek aslında tek yol olabiliyor kendimizi iyi hissetmek adına. Size zarar veren ve haksızlık yapan birisinin kişiliğinin böyle olduğunu kabullenmek, sorunun bizde olmadığını kabullenmektir asıl mesele. Bazen de size zarar veren kişinin aslında size özel böyle davranmadığını ve aslında herkese böyle davrandığını kabul etmek. Evet bunu kabullenip affetmek zor olsa, siz kendiniz için affedebilmeyi öğrendikten sonra içinizdeki o hissi atınca artık bu çok kolay bir hal almaya başlayacak. Kendiniz için affettiğinizi unutmayın ve devam edin.

Affetmek için: Affetme Mektubu Yukarıda yazdığımız yöntemlerin dışında oldukça yararlı bir yöntem olan affetme mektubu bildiğimiz mektuplardan biraz farklı. Affetmek istediğiniz kişiye, sansürsüz bir mektup yazıyorsunuz. İçinizden ne gelirse. Ne söylemek isterseniz. Sanki size sormuş sizde o kişinin karşısındasınız ve içinizdeki her şeyi söyleme imkanı buldunuz. Sen bana bunları yapmış olabilirsin, ben seni yine de affediyorum. Sana rağmen seni affedebiliyorum. Ve evet bunu kendim için yapıyorum. Kendi huzurum için. Ve tabi ki mektubun en önemli özelliği, bu mektubu asla sahibine yollamıyoruz. Bu mektup sizin için yazdığınız kişi için değil.

--

--