Kodgem Straight Deneyimlerim

Doğu Deniz Uğur
Bilkent YES
Published in
4 min readJun 7, 2021

21 Günde Dik Durmak Mümkün mü?

Bir süredir Instagram’da dikkatimi çeken bir ürün vardı, ismi Kodgem Straight. Vaadi masa başı çalışanları için 21 günde dik durmayı kolaylaştırması. Sırta yapıştırılan bu ürün kambur durulduğunda içindeki sensörler sayesinde anlayıp titreyerek kullanıcıyı uyarıyordu. Hem hayatımın en önemli problemlerinden birine dokunduğu için hem de bunu yapan bir Türk girişimi olduğu için ürün çok ilgimi çekti. Uzun bir süredir merak ettiğim Straight’i denemek için can attığım bir gün Kodgem’e mail attım ve beni kırmayarak denemem için bana bir Straight gönderdiler. 1 aylık kullanımım ardından sizle deneyimlerimi ve düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Kişisel Deneyimlerim

İlk Kullanım

Uygulamayı indirdim, cihazı Bluetooth ile bağladım ve arkasına yapışkanını yerleştirdim. Yapışkanın jelatinini çekip Straight’i omurgamın üzerine yapıştırdığım zaman ilk düşüncem yapışkanın sinirimi bozacağı yönündeydi. Ama bu ön yargım 10 saniye sonra kırıldı. Birkaç saniye yapışkanı hissetim ama sonra Straight’in sırtımda olduğunu hissetmemeye başladım. Bu sadece ilk kullanıma özgü olmadı, kullandığım bir ay boyunca üzerine yatmadığım zamanlarda Straight’i hiç hissetmedim. Bunun güzel tarafı sabahları cihazı sırtıma yapıştırıyor ve gün boyu çıkartmak zorunda kalmıyor oluşumdu, kullanmadığım zamanlar tek yapmam gereken kapatmaktı. Straight’le ilgili en sevdiğim özellik bu olabilir, kolumdaki akıllı saati bile zaman zaman irite olduğum için çıkaran bir insan olarak sırtımdaki giyilebilir teknolojiyi hissetmiyor olmak çok güzeldi.

Straight’i kullandığım ilk gün.

İkinci Gün

İlk gün kambur durma yüzdem %30 çıkınca, veride bir yanlışlık olmaması adına hareket halindeyken Straight’i kapalı tutmaya karar verdim. Aşağıda duran raflardan bir şey almak için eğildiğimde veya hızlı hareket ettiğimde ne kadar omurgamı dik tutmaya çalışsam da zaman zaman kambur duruyorsun uyarıları alıyordum. Örneğin ilk günün akşamı bir arkadaşıma gitmiştim ve her ne kadar masada oturuyor olsak da her bir şey almaya uzandığımda Straight’im titredi, bu durum hem sinir bozucuydu hem de sanıyorum çalışma prensibinin dışındaydı. Bu nedenle topladığım verinin daha sağlıklı olması adına sadece çalışırken Straight’i açmaya karar verdim.

Bel Ağrıları

Uyanık vaktimin %90'ını bilgisayar karşısında geçirdiğim için üst sırt ağrıları aslında artık “normal” kabul ettiğim bir durumdu, buna karşın belim normal bir insana göre daha fazla ama sırtıma kıyasla çok nadir ağrırdı. Straight’i kullandığım ilk gün belim çok ağrıdı, ama bu ağrılar tutulma ya da yanlış durmaktan kaynaklanan ağrılardan daha çok spor yapmışım da yorulmuş gibi ağrılardı. Dik durmaya o kadar alışık değilmişim ki gerçekten benim için bir spor gibiydi. Bu bel yorgunluğu 2. ve 3. gün de aynı şekilde devam etti, 4. gün hafif bir azalma hissetim ama yine de beni rahatsız etmeye devam etti. Neyse ki ilk haftanın sonunda bu ağrılar çok daha geç başlamaya başladı ve zamanla ortadan kayboldu. Bu süreçte belime destek olması için sandalyeye takılan bel yastıklarından da aldım, ilk başlarda faydasını görmüş olsam da sonradan kullanmayı bıraktım. Eğer başlardaki kaş ağrıları sizi de böyle zorlarsa bel yastığı gibi bir çözüm düşünebilirsiniz.

Kendimi Kandırmak

Bel ağrılarının oluşmasıyla birlikte aleti kandırma teşebbüslerim de başlamış bulundu. Fark ettim ki geriye doğru yaslandığınızda nasıl durursanız durun Straight titremiyor. Bu durum Straight’in bir hatası değil içinde bulunan ivme ölçme sensorünün(accelerometer) yapısından kaynaklanıyor. Bir iki gün bu açığı kullandığımı itiraf ediyorum, bel ağrılarım arttığında ve dik durmak zor geldiğinde kambur bir şekilde geriye doğru uzanıyordum ve bir süre böyle kalıyordum. İşin özü sırtınızda Straight varken kendinizi kandırmanız mümkün ama bu yola baş koyduysanız ben yapmamanızı öneririm.

Teknik Gözlemlerim

Batarya Ömrü

Straight’in batarya ömrü benim için tatmin edici seviyedeydi. Kendim kullanırken ortalama 10–12 saatlik batarya ömrü gözlemledim yani kendi çalışma tempomla Straight’in bir şarjıyla 2–3 günümü geçirebildim. Akıllı saatler gibi uyurken de takmam gerekmediği için geceleri şarj etmek benim için rahat oldu. Bu noktada tek eleştirim Straight’in USB-C şarj girişiyle gelmesini tercih ederdim, ileriki versiyonlarda böyle bir geliştirme umuyorum.

Susturma Özelliği

Straight’in üzerindeki butona uzun basarak aleti kapatabiliyorsunuz. Aynı şekilde bir kere basmak da 10 dakikalığına titreşimleri durdurmanıza yarıyor ama bu süreçte ölçüm yapmaya devam ediyor. Bu özellik çok işime yaradı çünkü bazen çalışırken yorulduğum için aleti kapatıp kendimi zorlamadan çalışmaya devam etmek istediğim günler oldu. Bu günlerde kapamak yerine susturabilmek, 10 dakika kambur dursam da genel kullanım süremi uzun tutmamı sağladı. Straight’e zaman limiti olmayan susturma özelliğinin de gelmesini çok isterim, 21 günlük kullanımın sonunda bir de sessiz ölçümün çok sağlıklı bir veri verebileceğini düşünüyorum.

Straight’i denememin son günü.

Elimdeki veriyle konuşmam gerekirse kullandığım ilk günlerde gün sonu skorumda yaklaşık %25–30 kambur durma olurken, son hafta bu sayı %7'nin altına düştü, hatta %3'leri gördüğüm günler oldu. Dik durma kararını verdikten sonra daha aktif olduğum ve zaman zaman yoga yaptığım bir döneme de girmiş bulundum. Eğer siz de bu kararı verdiyseniz Straight’i kullanırken bir yanda da hayatınızda böyle iyileştirmeler yapmanızı öneririm.

Straight’in bana sunduğu veri dışında beni sık gören arkadaşlarımdan da “Doğu sen daha dik mi durmaya başladın?”, “Duruşun güzeleşmiş.” gibi yorumlar da aldım. Ben Stragiht’ın duruşum için hem fiziksel hem de motivasyonel bir fayda sağladığını düşünüyorum. Eğer sizin de benzer sıkıntılarınız varsa kendisine bir şans vermenizi öneririm.

--

--

Doğu Deniz Uğur
Bilkent YES

Blockchain Developer | Engineering Student at HKUST