Bitmatrix Hesabı Nasıl Oluşturulur ve Kimlik Doğrulama Nasıl Yapılır

Bitmatrix
Bitmatrix
Published in
5 min readMar 6, 2019

Bitmatrix, kripto varlık alım satım platformu olarak hizmet vermekte olup, banka seviyesinde güvenlikle donatılmış ve uluslararası en iyi uygulamalar esas alınarak kurgulanmıştır.

Kripto paralara olan ilgi ile birlikte kripto para yatırımları ve bunun doğal sonucu olarak yatırımcıların kripto varlık borsalarını kullanarak yaptığı işlemler artmıştır.

Kripto paraların değerinin artması ve daha çok yatırımcının bu alana gelmesi devamında birçok siber saldırgan ve kötü niyetli kişilerin iştahı kabarmıştır.

Kripto borsalar da, hem bu saldırıları hem yatırımcıların ve borsaların suistimal edilmesini önlemek hem de “know your customer (KYC)” uyumu için kullanıcılarını tanımak adına gerekli önlemleri almanın yanı sıra, kullanıcılarından kimliklerini ispat etmek için onlardan bazı belgeler istemektedir.

www.bitmatrix.com

Bitmatrix’te hesap açma ve kimlik doğrulama, 5 dakikada tamamlayabileceğiniz iki ayrı işlemdir. Hesap açtıktan sonra, e-devletten alacağınız ikametgah belgesi ile kimliğinizi doğrulamadığınız sürece sınırlı erişime sahip olacaksınız.

Sadece 5 dakika içinde Bitmatrix hesabınızı doğrulayabilir ve kripto para alım satım işlemlerine başlayabilirsiniz.

Bitmatrix’te hesap açmak için hangi bilgilerim gerekli?

  • Kişisel bilgileriniz (ad, soyad, TCKN, doğum tarihi)
  • Telefon numaranız
  • E-posta adresiniz

Bu bilgiler ile Bitmatrix’te hesap açabilirsiniz.

Selfie çekmeli miyim?

Hayır.

Kimlik doğrulama neden bu kadar önemli?

Kimlik doğrulama, “know your customer (KYC)” uyumluluğu için gerekli olmanın yanı sıra Bitmatrix müşterilerini hırsızlık ve dolandırıcılıktan korumaya ve Bitmatrix platformunun suistimal edilmesini önlemeye yardımcı olur.

Bitmatrix’te alım satım yapabilmek için hesap açmanız yeterlidir. Fakat kripto para yatırma çekme işlemleri yapabilmek için kullanıcıların kimlik doğrulama yapması gerekmektedir. Kimlik doğrulama adımında kullanıcının, iddia ettiği kişi olduğunu kanıtlaması için ikametgâh belgesi gereklidir.

Bu sayede kullanıcı ile bundan sonra yaptığı işlemler ilişkilendirilmiş olur.

Dikkatinizi çekeriz: Banka hesap bilgilerinize ya da kimlik ya da pasaport bilgilerinize ihtiyaç duymadığımız gibi sizden Selfie çekilmenizi de istemiyoruz.

Alım satım işlemlerine başlamak için kimlik doğrulama yapmalı mıyım?

Hayır. Bitmatrix’te kripto para alım satım yapmak için kimlik doğrulama yapmak zorunda değilsiniz. Kimlik doğrulama, sadece kripto para çekmek isterseniz gereklidir.

Kimlik doğrulama ne kadar sürer?

Kimlik doğrulama, o an sistemdeki ilgiye bağlı olarak uyum ve güvenlik birimlerinden geçirilerek yapılır.

Kimlik doğrulama sürecinde verdiğim kişisel bilgilerin güvende olduğundan nasıl emin olurum?

Bitmatrix, Aktif Bank’ın dolaylı iştirakidir ve bu sorumlulukla hareket etmektedir. Banka seviyesinde güvenlik tesis ederek ve en iyi kriptografik yöntemler kullanarak kripto varlıklarınız ve kişisel bilgileriniz korunmaktadır.

Adım Adım Bitmatrix’te Hesap Açma ve Kimlik Doğrulama Rehberi

Bitmatrix’te hesap açma ve kimlik doğrulama için bu adımları takip edebilir ya da kullanım rehberini inceleyebilirsiniz.

Adım Adım Bitmatrix’te Hesap Açma ve Kimlik Doğrulama Rehberi

Bitmatrix’te hesap açma ve kimlik doğrulama için bu adımları takip edebilir ya da kullanım rehberini inceleyebilirsiniz.

Bitmatrix’te Hesap Oluşturma

1. Adım. Bitmatrix web sitesine gidin ve sayfanın sağ üst köşesinde bulunan ‘Hesap Aç’ butonuna basınız.

2. Adım. Kişisel bilgilerinizi, ekrandaki yönlendirmeler doğrultusunda giriniz. ‘Kayıt Ol’ butonuna tıklayarak sonraki adıma devam edebilirsiniz.

3. Adım. Cep telefonunuza Bitmatrix tarafından gönderilen 6 haneli SMS kodunu girerek ‘Doğrula’ butonuna basınız.

4. Adım. E-posta adresinizi kontrol ediniz ve gelen linke tıklayınız.

5. Adım. Tebrikler! Üyelik kaydınız tamamlanmıştır.

6. Adım. Kripto varlıklarınızın korunması için ilave bir güvenlik katmanı olarak Google Authenticator (GA) kullanımı zorunludur. GA uygulamasını kurmak için görseldeki adımları takip ediniz.

Artık hesabınıza kripto para yatırabilmeye birkaç kolay adım uzaklıktasınız. Kripto para yatırma ve üyelik süreci ile ilgili daha fazla bilgi almak için kullanım rehberini inceleyebilirsiniz.

Bitmatrix’te Kimlik Doğrulama

1. Adım. Kimlik doğrulaması için sizden sadece E-Devlet uygulaması üzerinden alacağınız ikametgâh belgesi talep ediyoruz. Belgenizi alabilmek için yönergeleri takip ediniz. Kimlik Doğrulama ekranında çıkan 1. adımda verilen “Yerleşim Yeri ve Diğer Adres” linkine tıkladığınızda, Bitmatrix sayfasından çıkarak doğrudan E-Devlet sayfasına yönlendirileceksiniz.

2. Adım. Almış olduğunuz belgenin sağ üst köşesindeki barkod numarasını kopyala-yapıştır komutunu kullanarak ilgili alana girebilirsiniz. Son olarak ‘Gönder’ butonuna basınız. Barkod Kodunun NV02 ile başladığından emin olunuz.

3. Adım. Kimlik doğrulama işlemini başarıyla tamamladınız. Artık Bitmatrix’te kolayca kripto para yatırma ve çekme işlemi yapabilirsiniz. Yatırma ve çekme ile ilgili kullanım rehberini inceleyebilirsiniz.

Tebrikler! Sadece 5 dakika içinde Bitmatrix’te kolayca hesap oluşturdunuz ve kimlik doğrulama yaptınız. Bitmatrix üyesi olarak; siber güvenlik, kurumsal yönetim, iyi uygulamalar, hizmet kalitesi ve tüketicinin korunması bağlamında kripto varlık sektörü için bir çıpa vazifesi üstlenen Bitmatrix’te kripto para alım satım ve yatırma çekme işlemlerini artık güvenle ve kolayca yapabilirsiniz.

Bizi takip edin:

Medium: https://medium.com/bitmatrix
Twitter — https://twitter.com/bitmatrixtr
Facebook — https://facebook.com/bitmatrixtr
Linkedin: https://linkedin.com/company/bitmatrix

--

--