And so it begins…

Lou
Broedplaats Rotterdam
1 min readAug 31, 2017

Morgen is het dan zover. Dan begint mijn broedplaats avontuur. Eigenlijk vind ik het best spannend. Wat gaat het mij en mijn omgeving allemaal brengen. Ik ben verschrikkelijk enthousiast om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd het gevoel heb mijn inspiratie kwijt te zijn. Na 5 jaar in de bovenbouw fulltime te hebben gedraaid werd onze eerste zoon geboren. Nu was ik ook een moeder en besloot er minder bij te gaan werken. Dit betekende toch een afstand. Niet meer geheel je eigen ding doen voor de klas. En aangezien je ook minder aanwezig bent op school ook een bepaalde afstand tot collega’s. Ik ging van groep 8(mijn passie) naar groep 6 en daarna zelfs naar groep 5. Toen werd onze tweede zoon geboren en ging ik nog minder werken. Allemaal keuzes die ik zelf heb gemaakt. En zou ook eigenlijk niet anders willen, maar de passie die ik aan het begin had daar zou ik wel weer wat van terug willen hebben.

Je wordt leerkracht omdat je wat wil meegeven aan je leerlingen. Je wilt ze kennis bijbrengen en veiligheid bieden. Ook wil je ze helpen met hun ontwikkeling, zodat ze zich kunnen ontplooien tot het beste wie ze kunnen zijn.

De tijd veranderd en de wereld ook. De manier hoe we met elkaar omgaan, onze normen en waarden. Welke rol speelt onderwijs in onze samenleving. Onderwijs kan niet achter blijven. We moeten mee, en kunnen dit niet alleen.

--

--