Op stadsafari

Terry de Jong
Broedplaats Rotterdam
1 min readSep 10, 2016

Mijn stalen ros staat al klaar om door Rotterdam te sjeesen. Is dat nieuw dan? Eigenlijk niet, mijn fietsje staat altijd al buiten op mij te wachten. Waar is hij niet geweest in Rotterdam in tegenstelling tot mijn Prius, die voornamelijk vies staat te worden langs de drukke weg vlakbij het centrum. Meestal wordt hij opgehaald door de kinderen als het OV niet voldoet.

De plaatsen die ik ga bezoeken zijn natuurlijk niet nieuw voor een Rotterdamse…. Laatst nog de Urban Trail Rotterdam gelopen en natuurlijk elke maand op stap met de Rotterdam Running Crew.

Maar nu ga ik ze bezoeken ter inspiratie en informatie, samen met mijn nieuwe studiegenoten. Studiegenoten die, net als ik, niet uit de ja-maar cultuur komen. Studiegenoten die juist de kansen zien, en als ze die niet zien, nog beter gaan observeren en ze gewoon gaan creëren. Wat fijn is dat!

Even uit mijn eigen werkomgeving met collega’s die een geweldige warm hart hebben voor onze bijzondere leerlingen, maar die af en toe moe worden van mijn mails vol met ‘leuke’ onderwijsnieuwtjes.

Dat dus!

--

--