Ben de birşey yapabilirim diyenler ile 2 milyon dolar yardım gönderdik…

Ayşe ÇAĞLAYAN ÜSTÜNDAĞ
Building Bridges
Published in
3 min readDec 21, 2015
ATA-D.C. Atatürk Okulu

2003 yılından bu yana gerçekleştirdiği kampanyalar ile Türkiye’deki binlerce çocuğa el uzatan, eğitim ve sağlık projelerine mali destekte bulunan ve Amerikalı Türkler’in kökleriyle tekrar buluşmasına olanak veren Bridge to Türkiye Fund (BTF) ailesi 2015 yılına veda ederken bir dönüm noktasını daha Washington’da gerçekleşen etkinlik ile kutladı.

BTF4Kids kampanyaları ile 2 Milyon dolar yardım aktardık.

ABD’de yaşayan ve ben de bir şey yapabilirim diyerek Türkiye’mizde kırsalda, sosyo-ekonomik yetersizlik içindeki çocukların eğitimine yönelik destek vermek isteyen, yürekli, çalışkan, eğitimin yarattığı farka, çağdaş Türkiye’mizin kalkınmasına ve gelecek nesillerin eğitimine inanmış gönüllülerimizin katılımı ile yürüttüğümüz BTF4Kids kampanyaları ile 2 Milyon dolar yardım aktardık. Bu başarıyı ATA D.C. Atatürk Okulu’nun ev sahipliğinde gerçekleşen yılsonu kutlamasında bağıscılarımız ve gönüldaşlarımız ile paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

2015 2016 Eğitim Öğretim Yılında BTF4Kids projelerimiz kapasımında ihtiyaç içindeki köy okullarına 5 bin adet İngilizce-Türkçe sözlük, 3 bin bot ve mont 2 bin adet sırt çantası ve 30 set klasik hikaye kitaplığı ulaştırmayı hedefledik. Üniversite öğrencilerini güçlendirme burs programı kapsamında bu akademik yılda 300 öğrenciye burs veriyoruz Kurulduğumuz 2003 yılından itibaren ulaştırdığımız mikro burslar 875'i aştı.

Van Muradiye Mehmet Akif Ersoy Ilkogretim Okulu ogrencileri kardeş okul ATA-D.C. Ataturk Okulu sponsorluğunda gönderilen BTF Books4Kids kitap setleri ile.

Suriyeli Mülteci Çocuklar Kayıp Nesil Olmasın kampanyamız 50 bin dolara hak kazandı

Global Giving bağış platformunun yılsonunda düzenlediği yarışmada BTF’nin proje başvurusu birinciliğe ve 50,000 dolara layık görüldü. Bu ödül ile kampanyada toplanan bağ1şlar 100 bin doları buldu.

“Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine”

Vurgulamak istedigimiz bugün ulaştığımız 2 milyon dolar toplamının binlerce minik imece bağıştan oluşuyor olmasi. Dost halkalarımız aracılığı ile Amerika’daki kaynak ile Türkiye’deki ihtiyacı birleştiren bir iyiniyet köprüsüyüz.

Dini veya değil herhangi bir kurumun şemsiyesi altında değiliz. Bağışlarımız tabansal bireysel sahiplenmenin bir sonucu. Sivil, demokratik katılımın teşvik edildiği bir yapımız var. Yurttaşlık bilinci gelişmiş, sorumlu, samimi, sevecen, şeffaf, çözüm üreten, girişimci, hayırsever bireyleriz.

Şair Behcet Necatigil’in de dediği gibi ya çaresizsiniz ya da çare SİZ siniz. Biz çare olmayi seçtik.

BTF Washington DC Dost Halkası Tanıtım Masası

Orada Bir Köy Var Uzakta… O Köyün Okulu Bizim Kardeş Okulumuz

Van Muradiye Mehmet Akif Ersoy Ilkogretim Okulu Ogrencileri

ATA DC Atatürk Okulu aileleri yeni yılı karşılamaya hazırlandığımız bu günlerde gerçekleştikleri “Orada Bir Köy Var Uzakta… O Köyün Okulu Bizim Kardeş Okulumuz” bağış kampanyası ile Van Muradiye Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu öğrencilerinin kitap kışlık bot ve mont ihtiyaçlarını gidermek için aralarında 1600 dolar topladılar.

Ataturk Okulu Metro Washington DC Ailesi

Daha çok çocuğumuzun yüzünü gelin birlikte güldürelim. Orada bir köy var O Köyün Okulu Bizim Kardeş Okulumuz diyorsanız… ATA DC Atatürk Okulu Kardeş Okul Bağış linkinden BTF4Kids desteğinizi iletebilirsiniz

Bağışçılarına tek seferlik ya da periyodik bağış seçenekleri sunan BTF Amerika merkezli 501(c)(3) statüsünde bir yardım derneği olduğu için bağışların kanunun izin verdiği ölçüde vergiden düşülmesi mümkün. Bağışçıların çalıştıkları şirketlerde Matching Gift programları aracılığı ile bağış miktarını ikiye katlayabilirler.

Daha fazla bilgi ve bağışlar için : www.bridgetoturkiye.org

https://www.facebook.com/bridgetoturkiye/

--

--