KİTAPLARDAN HAYALLERE

Sule Kivanc-Ancieta
Building Bridges
Published in
4 min readFeb 1, 2020

BTF Gençlik Gurubu

“Ben de birşeyler yapabilirim!” diyerek BTF Books4Kids projesine gönül vermiş Adıyamanlı genç kızımızı tanıyalım...

Türkiye’ye Köprü Vakfı (BTF) Türkiye’de ekonomik düzeyi yetersiz çocukların eğitim ve sağlık alanlarını destekleyen programlarıyla Amerika’dan Türkiye’ye köprü kuruyor. Amerika’da yaşayan birçok gencimizin de sosyal sorumluluk projeleri ile vatanımızla bağlarını kuvvetlendirmesine köprü oluyor.

Artık Türkiye’de yaşayan çocuklarımız da projelerimize heveslenerek Türkiye’den bize katılıyorlar ve BTF’yi destekliyorlar. Gelin birlikte köprümüzü Adıyaman’a uzatalım ve “Ben de birşeyler yapabilirim” diyerek BTF Books4Kids projesine gönül vermiş Adıyamanlı genç kızımızı tanıyalım.

-Bize kendini tanıtırmısın?
Ben Öykü APAYDIN 13 yasındayım. Adıyaman’da yaşıyorum 8.sınıf öğrencisiyim. Derslerimden fırsat bulduğumda kitap okumayı,piyano ve Ukulele çalmayı, şarkı söylemeyi, yüzmeyi ve voleybol oynamayı seviyorum. Spor ve sanatla içiçe olmak beni çok mutlu ediyor.

-Kitap projesine ilgin nasıl başladı?
Okulumuzun belirlediği kardeş okul ziyaretimiz sırasında oradaki öğrencilerin elimdeki kitaba odaklanmaları çok dikkatimi çekti. Birkaç öğrenci yanıma gelip ‘’Abla kitabının kapağı çok güzel, kitapta neler anlatılıyor?’’ diye sordular. Ben kitabı özetlediğimde içlerinden bir tanesi evinde sadece iki kitabının olduğunu, bu kitapları da defalarca okuduğunu söyledi. Bana ‘Sen okuduğun kitapla hayal kuruyor musun?’’ diye sorduğunda her okuduğum kitapta farklı hayaller kurduğumu anlattım. O’da bana ‘’Benim sadece iki hayalim oldu, çünkü yalnız iki kitabım var’’ dedi. O an ilk defa hayallerimin çokluğundan utandım. Aynı şartlar altında yaşamamak hayallerimizi bile kısıtlıyor, anladım.
‘’Bu çocukların hayallerini nasıl çoğaltabilirim?’’diye düşünmeye başladım. Sonunda yapacağım bir proje ile okullarına ‘’KİTAPLARDAN HAYALLERE’’ köprüsü kurmaya karar verdim. BTF kitap projesiyle yardıma ihtiyacı olan okullara kitap gönderebilmek için bir proje geliştirdim.

-Projeni BTF ile birlikte yapmaya nasıl karar verdin?
BTF nin özellikle kırsal kesimlerdeki okullara yaptığı destekler sonrasında, oradaki çocukların yüzlerindeki o kocaman gülümseme beni çok etkiledi. Bu gülümsemeleri sağlayan projelerde benim de payım olmasını istedim. Tam bu sırada ABD’den bir lise öğrencisinin bileklik yapıp çocuklara kitap gönderdiğini gördüm. Ben de Türkiye’den birşeyler yaparak destek olabilirim diye bileklikler yapmaya başladım.

-Nasıl bir proje hazırladın?
Nazar boncuklarından oluşan bileklikler yaptım, onlarla bir okula kitap göndermek istiyorum. Nazar boncukları, taşıyan kişilerin kendisine uğur getirdiğine inanılır. Bileklikleri alarak verilecek destek bu çocukların her birine +1 HAYAL olacak, kendilerine de uğur getirecek. Bilekliklerin her birini yaparken farklı hayaller kurarak yaptım. Bu yüzden her biri birbirinden farklı, birbirinden özel, tıpkı çocuklar gibi… Çocukların geleceğine giden yolda, hayallerine ışık olmak adına yaptığım bileklikleri projelendirdim.

KİTAPLARDAN HAYALLERE,
HAYALLERDEN AYDINLIK GELECEKLERE…
+1 HAYAL NEDEN OLMASIN?????……

BTF’nin yardım haritası uygulamasından kitap göndermek için Adıyaman’da bir okul seçtim. Siz de destek olmak isterseniz haritadan yardım ulaştırabilirsiniz.

Teşekkürler Sevgili yüreği büyük Öykü’müz!
Projende başarılar dileriz!
Hayallerin hep artsın!

Bridge to Türkiye Fund (BTF) is a US based, volunteer run, charitable non-profit, 501(c)(3) organization. Contributions made to BTF are tax-deductible to the extent permitted by IRS. BTF’s tax identification number is 58–678580.

--

--