Music4aCause Benefiting BTF Girls Empowerment Scholarship

Dagistan Sahin
Building Bridges
Published in
4 min readMar 11, 2017

Birinci sınıftaydım, sınıfta okumayı söken ilk öğrencilerden biriydim. Bir gün annem beni almaya erken gelmiş ve sınıf kapısının önünde bekliyordu. Öğretmenim, annemi sınıfa davet etti; şansıma okuma sırası bendeydi. Benim okuduğum her kelimede annemin gözleri doldu ve annemin gözünden yaşlar usul usul akmaya başladı. Benim en önemli ve anlamlı başarım budur çünkü o gün kendime bir söz verdim, “Annemin gözyaşları sadece mutluluktan akacak” diye. Hayatım boyunca da sözümü tutmaya çalıştım.

Babam hep bizi okutmak için çırpındı, imkansızlıklar içinde imkanlar yarattı. Babamın çalışmaktan nasır tutan ellerini gördükçe daha çok hırslandım, daha çok çalıştım. Şimdi ise buradayım, olmak istediğim yerdeyim.
Bu bursun bana en büyük faydası, daha fazla kitap alabilecek olmam. Türkçe öğretmenliği okuduğum için kitaplarla herkesten fazla haşır neşir olmam gerekiyor. Gerek ders kitaplarımı gerekse edebi kitaplarımı her ne kadar almak istesem de alamıyorum çünkü bütçemi çok fazla zorluyor. Ayrıca derste kullandığımız kitaplar ileride de çok fazla işime yarayacak çünkü büyük bir çoğunluğu alan kitabı. Hala eksik ders kitaplarım var, burs elime geçer geçmez ilk işim eksik olan ders kitaplarımı almak olacak.

Yaşadığımız coğrafya hayat hiçbir zaman kolay olmadı. Kız-erkek ayırmaksızın, her çocuğun okumaya hakkı var ancak kız çocuklarının eğitimi çok daha hassas bir nokta çünkü o kız çocuğu büyüyecek ve öğrendiklerini çocuklarına öğretecek; bir kadın demek, bir nesil demek. Mesleğe başladığımda bu konunun üstünde çok fazla duracağım, ne gerekiyorsa kendimi adamaya hazırım.

Akademik hayatım sonrasında mesleğime hemen başlamak istiyorum çünkü “sihirli değnek” olmam gereken çok fazla minik kalp var. Mesleğimi sürdürürken yüksek lisansımı, olursa doktoramı yapıp üniversitede öğretim görevlisi olmak istiyorum. En büyük hayalim ise yetiştirdiğim çocukların güzel yerlere gelebilmesi, tıpkı öğretmenlerimizin bizden beklediği gibi.

Topluma yararlı olabilmemiz için her şeyden önce vicdana ihtiyacımız var. Çünkü ancak vicdanlı bir birey ülkesine karşı kendini sorumlu hisseder, ülkesi için çalışır. Vicdandan sonra da ahlaklı olmak geliyor. Ahlaklı olmaktan kastım; adaletli olmak, çalıp çırpmamak, rüşvet almamak, kişisel değil milli çıkarları düşünmek. Bu iki nokta zaten birbiriyle iç içe, umarım içinde olmayanların da içine kırıntısı da olsa düşer. Aksi taktirde kurtuluşumuz yok.

OZLEM

Kizlarimizin egitimi, anavatanimiz Turkiye icin yapabilecegimiz en efektif ve akillica yatirimdir

‘Girls’ education is one of the smartest and single most cost-effective investments we can make in our homeland, Türkiye.’

Benim rahmetli babam kızkardeşimi okutmak istemedi. Ben onu ilkokula yazdırdım, iftiharla bitirdi, ortaokula yazdırdım, iftiharla bitirdi, liseye yazdırdım yine iftiharla bitirdi. Selçuk Üniversitesi, Matematik Bölümünü kazandı, ama gidemedi. Çünkü ben yurt dışındaydım o zaman. Yine de Ziraat Bankasından uzman olarak emekli oldu. Babam ölmeden şöyle dedi “Tevfik oğlum iyi ki seni dinlemişim ve kardeşini okutmuşuz, aksi halde kızkardeş-eniştenin ekonomik durumları şu andaki gibi iyi ve kardeşin de evde söz sahibi olamazdı” dedi.
Kızlar kesinlikle okutulmalı ve eğitilmelidir. Çünkü ailelerinin ekonomisine destek olmaları açısından, çocuklarının eğitimlerine destek olmaları açısından, her konuda eşe bağlı olmayıp kendi kararlarını verebilmeleri açısından, sayılamayacak kadar çok açıdan çağdaş bir toplum için kızların okutulması hayati önem arzetmektedir.
Dr. Tevfik Bardakçı

AND WE REACHED OUR GOAL

We reached a goal of celebration.

25 Şubat’ta Amerikalı Türk topluluğu harika bir müzik ve bağış toplama gecesi için bir araya geldi. Türk Halk Müziği Topluluğu tarafından organize edilen ve sponsorlar tarafından desteklenen BTF Music4aCause, Girls Empowerment Burslarına katki yapti. Etkinlikten elde edilen bağışların % 100'ü 6 üniversite öğrencisi icin birer yillik burs olanagi sagladi. Fotoğraf albümümüzü ziyaret etmek icin lutfen tiklayin

14 musicians from Turkish Folk Music Group reached out to use music as Thank you very much all for your understanding and your precious devotion for the music4aCause event. BTF Music4aCause benefited Girls Empowerment Scholarships and 100% of the donations raised from the event helped provide 6 university students with micro-scholarships. To visit our photo album, please click here.

We are thankful to our generous supporters for their time, talent and contributions.

Cömert destekçilerimize zaman, ozveri ve katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.

For more info: https://www.bridgetoturkiye.org

--

--