Nokia E90 artık gelsin — bilgisayar nasıl bir şey?

Burak Bayburtlu
burak.com
Published in
2 min readJul 20, 2007
Nokia E90

Nokia N93'ümü edindiğimden bu yana sağolsun beni hiç yolda bırakmadı. Bu büyük ve çevremdekilerin takoz tabir ettiği telefonun en önemli özelliği Nokia’nın yeni nesil donanım mimarisi üzerine kurulmuş olması. Bu donanım daha sonra Nokia N93i ve Nokia N95'te de kullanıldı. Bir sonraki multimedya bilgisayar ise Nokia’nın kurumsal cihazlarının lokomotifi olan Communicator’ların en yenisi olacak: Nokia E90.

Nokia N95'in yaratıcı reklam kampanyaları (cebimdenevar.com, jealouscomputers.com gibi) insanları bundan 3 yıl önce ön gördüğüm gibi (öngörü sahibi olmak gibi özelliklerim de var, evet) Microsoft ve Nokia’nın çok yakında karşı karşıya geleceğinin işaretleri: bilgisayar artık böyle bir şey.

Gelelim daha önce de bu satırlarda bahsettiğim Nokia E90'a: bu cihaz yakın gelecekte bilgisayar namına ne taşıyacağımızın sadece bir fragmanı diyebilirim. Hali hazırda ABD’de Dell.com ve Buy.com’da satışa sunulmuş olan Nokia E90, Avrupa’da da çok yakında raflarda olacak. Yaklaşık fiyatının 800€ seviyesinde olmasıyla bir bilgisayar fiyatına satılacak Nokia E90'ın pek çok perakende versiyonu yabancı blog yazarları tarafından incelendi ve bazı Commie-fan alışkanlıklarını yıksa da(faksın olmaması gibi) genel izlenim çok başarılı olduğu yönünde.

Peki bu satırları neden yazıyorum? Artık Nokia E90'ın ülkemizde de satışa sunulmasını istiyorum! Bir alpha geek olarak çevremde kimsenin varlığından bile haberinin olmadığı cihazlarla dolaşan ben, artık Nokia N93'ten sıkıldım ve benim gibi düşünen, Nokia E90 almak isteyen Türk kullanıcılarının sesini duyurmak istiyorum. Ben Nokia E90'la akşam eve gelince bilgisayarımı açmadan blog okumak, blog yazmak, maillerime gerçek cevaplar vermek ve artık bilgisayarı ofiste bırakmak istiyorum. Ya siz ne istiyorsunuz?

[Yazıyı sonuna kadar okuyan Nokia N93, N93i ve N95 kullanıcıları için bonus link: Global Race for Nokia E90]

--

--

Burak Bayburtlu
burak.com

Alpha Geek & Blogger. He is a poster child for technologically insane. He's a true product of the system. He's been a geek before it was cool.