Beraber Öğrenelim 🤔

Çağatay Çalı
Çağatay Çalı
Published in
2 min readDec 18, 2018
Olduramadıklarınızı olduralım 😏

Selamlar, uzun bir süre sessizlikten sonra değişik bir projeyle karşınızdayım siz değerli okurlar. Bu projenin kapsamı kendi hayatım. Evet yanlış okumadınız. Hayatımı / yaşayışımı geliştireceğim. Bildiğiniz üzere bilgisayar mühendisliği bölümünde okuyorum. Yaklaşık dört buçuk yıldır yazılım sektöründe çalışıyorum. Farklı mühendislik disiplinlerinde olan şirketlerde bulundum. Yazılımda usta-çırak ilişkisinin çok önemli olduğu görüşündeyim. Çalıştığım şirketlerdeki insanların yol göstermeleriyle şu an bulunduğum düşünce yapısına (mindset) eriştim. Öğrenme sürecinin gerçek bir karın ağrısı olduğunu düşünüyorum. Özellikle kendi başınıza bir yola çıktığınızda motivasyon kaybı, hedeften şaşma gibi durumlar kaçınılmaz oluyor.

  • Yazılma nereden başlamalıyım?
  • Hangi kaynakları takip ediyorsunuz?
  • Ne kadar sürede öğrenebilirim?
  • Ne kadar maaşla çalışıyorsunuz?

Yazılma hevesli kişiler olarak yukarıdaki tarzda sorulardan kendimizi alıkoyamıyoruz, biliyorum. Sorduğumuz insanlara bu sorular defalarca kez soruldu ve cevaplandı, onları da anlamak gerek. Biz sizlerle beraber farklı bir yaklaşımla bu soruları cevaplayacağız. Ufak bir plan yaptım. Twitch üzerinde canlı yayınlar yapacağım. Bu canlı yayınlar sonrasında otomatik olarak YouTube’a yedeklenecek. Sahneleri ve konuları netleştirmeye çalışıyorum, şimdilik aklımda şöyle bir akış var.

Haftada 3 gün yayın yapacağım;

  • Pazartesi: Belirlediğim bir konu üzerine uzun soluklu araştırma yapıp onu kodlayacağız. Konu cidden çok spesifik. Bu kodlama yaklaşık 1 yıl sürecek gibi 😅 İpuçu: “US8213601B2” 👀
  • Çarşamba: Veri yapıları, algoritmalar, işletim sistemleri gibi cs101 konuları üzerine detaylı bir inceleme/test yapacağız. Örneğin ilk işimiz yazdığımız algoritmanın verimliliğini test edecek kod betiğini hazırlamak olacak. Test yazmayı, önemini tartışacağız, deneyeceğiz.
  • Cuma: Haftanın son gününü derinlemesine bir teknik içermeyen, sohbet havasında geçirmeyi planlıyorum. Her cuma sektörden bir uzman yazılım geliştiriciyi yayında konuk etmek istiyorum. Aklımızdaki soruları direkt iletip onların da çok yorulmayacağı bir yayın akışı sunmaya çalışacağım. Sektördeki yazılım geliştiricileri tanımamız için bir fırsat olmasını umut ediyorum.

Yayınlar 1'er saat sürecek. Saat olarak 19:00–20:00'da Twitch üzerinde yayında olacağım. Yayın hakkında fikir vermek isteyenler için bir Telegram kanalı oluşturdum. İlgilenenleri beklerim.

İlk yayınlarım için planladığım konu başlıkları şunlar;

  • Öğrenmeyi öğrenelim — ben nasıl öğreniyorum?
  • Programlama dili nasıl seçilir?
  • İngilizce bilmiyorum, nasıl İngilizce dokümanlardan faydalanabilirim?
  • Geliştirici 101 — Hangi alet edevatlara ihtiyacım var? Windows 🤔
  • Açık kaynak nedir, nasıl faydalanabiliriz, nasıl fayda sağlayabiliriz?
  • Google’ı kullanmayı öğrenelim.

Bu liste Çarşamba günü olacak CS101 akışına başlamadan önce bitirilecek. Bu akıştan sonra sizlerden gelen taleplere göre devam edeceğiz.

Yayınları yapma sebebim; kendimi geliştirmeye devam edebilmek için motivasyonumu arttırırken sizlere de yardımcı olabilmek.

Sevgilerle,

Çağatay.

--

--

Çağatay Çalı
Çağatay Çalı

Hack the ( things || ideas ) with code, equipped with NodeJS and coding skills which gained in early age.