Mode Manual,

Sandradormar
Calidae Blog
Published in
3 min readFeb 27, 2019

Tal com l’Aleix Freixa Rius ens va explicar a la seva entrada anterior, aquest any he pogut començar un curs de fotografia gràcies a Calidae i Kiwimbi.

I és que sempre he volgut estudiar fotografia, però seguint els consells dels meus pares vaig decidir estudiar Disseny Gràfic on també s’impartia un trimestre de fotografia, amb l’objectiu de tenir una formació molt més amplia.

Vaig tenir la mala sort de què van modificar les assignatures del grau i la van deixar fora, però com el món de la tipografia i els vectors ja em tenia enamorada, no em va importar massa…

He de confessar que sempre m’he avergonyit de sortir a fer fotos amb la meva càmera sense utilitzar el mode manual…

Així doncs, com cada any, al desembre em plantejo algunes coses a mi mateixa: Què estic fent que no m’agrada, què puc millorar i què vull aprendre nou. Va ser ràpid, la inquietud de la fotografia sempre ha estat allà, vaig trobar un curs que podia combinar amb la feina i a sobre Calidae em va ajudar en temes econòmics.

Encara que el curs és només un dia a la setmana, estic aprenent un munt! Alguns ja dieu que es nota en el meu Instagram 😃

Per fi, estic utilitzant la meva càmera Reflex com cal! L’Obturació, l’Iso i el Diafragma, s’han convertit en els meus millors amics. I per demostrar-ho el passat dimecres 20 de Febrer vaig presentar un projecte personal de 10 fotos.

Com ja sabeu, sóc una boja de les portes, les finestres i les línies rectes, i no podia centrar-me només en un sol tema. Per sort vaig trobar que el minimalisme engloba tot això: línies, textures, formes geomètriques, volums, ombres… Vaig posar fil a l’agulla, vaig començar cercant per internet un munt de llocs típics: El pavelló alemany de Mies van der rohe a Barcelona, la Fira a l’Hospitalet, la Masia Freixa a Terrassa i un gran etcètera, però al final em vaig adonar que només calia aixecar la vista del terra, la càmera es va convertir en la meva ombra i qualsevol dinar familiar, fer la compra, treure el gos, comprar el pà, es va convertir en el millor aparador per fer el meu projecte.

El dia abans de fer l’entrega a l’escola vaig pensar que això d’ensenyar les fotografies en una memòria USB era molt avorrit… En aquell moment muntava un Wordpress per a un client de Calidae, se’m va encendre la bombeta i vaig pensar… per què no tenir una web pròpia? Així també m’obligaria a comprar un domini i muntar d’una vegada per totes el meu portfoli de Disseny.

Sí…Va ser una idea una mica freak, però m’agrada la idea de tenir un espai pels meus projectes personals, i amb una mica de sort…El mantindré actualitzat! Aquí us presento el meu projecte (…i al meu futur portfoli), espero que us agradin 🤗!

Moltes gràcies Calidae, Kiwimbi per ajudar-me a fer-ho possible!

--

--

Sandradormar
Calidae Blog

🔸 Curiosa de nacimiento, obsesionada con puertas, ventanas y líneas, diseñadora gráfica, aprendiendo fotografía 🔸