超齡理財新丁有感

結算上月收支後感

貝星人
Chez moi, c’est la B

--

Photo by Mathieu Stern on Unsplash

2023 年我會慳錢!!!

2022 年(定再早一年?)已經講緊我要慳錢,好似成效唔太大,然後 2023 年,我再大聲啲講「2023 年我會慳錢!!!」,結果計劃趕不上變化,一開年就睇到啱心水租盤,搬一搬屋,一濶三大,一個月按金、預繳半年租金、全屋傢俬電器、換埋地毯⋯⋯夾夾埋埋都應該有十皮港紙,係繼兩年半前初登陸大不列顛及北愛爾蘭聯合王國後,再一次「割喉式放血」。

肉痛還肉痛,呢次放血我係心甘命抵嘅,自己一個搬出嚟,一個人交一份租(其實只係比之前夾份交租多 £150),自己孭晒水電煤同 Council Tax,屋企買乜都自己俾晒(家務都係一個人做晒啦),但換到嘅係一個人 24/7 放飛自我嘅無限自由!自由係無價嘅!再加上如無意外,呢間屋我都長租㗎喇,嗰啲傢俬、電器、地毯就當長線投資啦!

自由係無價嘅!

我都唔記得係去到邊一個點,我開始覺得自己一個人走到咁遠展開人生下半場大冒險的話,年紀又唔細,積蓄又唔多,再唔好好學下理財,臨老連執紙皮都唔夠其他阿婆爭時,咁就係咁先!

所以 2023 年下半年,我(又)痛定思痛,再學習理財。

點解無人理財教育?

點解理財呢樣咁重要嘅嘢,我喺幼稚園、香港 9 年免費及強迫教育下(小一至中三)、大學,讀咗十幾廿年書都無人教過我少少?!

屋企亦無認真教過我理財。

我老豆唔使講,我相信我嘅消費模式好大程度屬於基因遺傳(或者我係被動而無辜嘅?),雖然佢已經離開呢個人世接近 30 年,但我對佢有限認知中,佢應該係個好識得享受同對自己好好嘅「大花筒」。

至於阿媽,佢唯一同我講過嘅理財概念係「賺十蚊,最多使九蚊」,但我就好似聽漏咗「最多」二字(哀)⋯⋯我相信我媽本人係用「死慳死抵」呢四個字去養大我同儲啲錢,佢嘅國庫儲備有幾多對我嚟講係個謎,照計咁多年嚟無做嘢唔應該有好多,但我嚟咗英國後再無俾家用,佢亦生活如常。但佢嘅慳家之道並無先天遺傳或後天教育俾我,不過,我至少知道使嘅錢唔可以多過賺嘅錢,同要有儲蓄習慣。

儲蓄習慣

--

--

貝星人
Chez moi, c’est la B

闢一塊心田,自個兒筆耕。嗜好太多,時間太少。想隨心所欲,亦隨波逐流。主修心理學,NLP高級執行師、註冊催眠治療師。愛動物、愛寫作、愛學外語,重複學習、忘記、再學習。不擅長運動,相信 Thoughts Are Things,2019 年參加大阪初馬,因為堅持,所以完成。2021 年由香港出走到英國,開展人生下半場大冒險。