Bi’ de çay itemı koyayım da tam olsun. Kaynak: miskiamber.tumblr.com

Twelve Points Go to “Ciddi Geyik”

Hande
Ciddi Geyik

--

— spoiler — Ona beyaz sansürler yapın. — spoiler — *

Geçen, buralarda blogun İngilizcesi olup olmadığını falan tartışan “bir arkadaş”*la konuşuyoruz. Dedi “Ben Medium’la ciddi düşünüyorum. Ciddi dediysem geyikli bir ciddiyet. Gelin birlikte yedi kişi bir pablikeyşına girelim.”

“Seküler ortamlara dini karıştırma!” dedim. “Otur adam gibi konuşalım.”

Komiklik şakalar derken, her zaman iyi bir tanesinin bir parçası olmak istediğim multiplayerlı blogların birinde, hem de kurucu playerlardan biri olarak, yazar oldum.

Bu durum benim için çok popiydi. Zira ben, Twitter’da dört yüz altmış küsur takipçisi olmasına rağmen maksimum fav-rt sayısı 22'ye 11 (galiba) olan, Instagram’da falovır sayısı 700lerde görünmesine rağmen 12o’yi zar zor gören ölü hesapların adamıydım. Bu durum ayrıca, yukarıda bahsettiğim kurucu üye olan arkadaşla bir ton ortak noktamız olduğu için de ayrı heyecanlandırıyordu beni. Fakat işte ben, kendi yağımda kavruluyordum. Twitter’ın trending topiclerinden gündem okuyabildiğimiz, Instagram’ın boş koridorlarında simit oynadığımız günleri yâd edip “Hey gidi!” diyordum. Tam damar bir Zakkum klibinde oynamalık insandım.

Gel gelelim (Bu kelimeyi bin dokuz yüz doksan altı senesinde, “Gel gelelim Pinokyo’nun o taraklarda hiç bezi yoktu.” cümlesi geçen bir Pinokyo çevirisinden öğrenmiştim. Bir çocuğu geri kalan hayatında “Tarak, bez… Ne alaka?”larla uğraştıracak kadar mecazlı bir deyimin bir masalda ne işi vardı?), Medium ARGE çalışması yapan Türk girişimcilerden oluşan bir topluluğun üyesi olmuştum. Artık forzamedium’dım.

Yayının adı “Ciddi Geyik” oldu, pek de güzel oldu. Tam kıvamımda. Her “geyik” lafının ciddiyetsizlik olarak algılanmasından muzdarip olduğumdan “geyik” teriminin -bence terim- bende uyandırdığı mânânın “güzel bilinç akışları, mizahlar ve muziplikler eşliğinde birinci tekil şahıstan üçüncü çoğul şahısa kadar geniş bir skalada yaylanıp konuş(tur)mak” olduğunu anlatabilmem için müsait bir ortam olacak inşallah burası.

Bilimum müziksel, edebiyatsal, fotoğrafsal, çizimsel vs. paylaşımları da yapmayı düşündüğümüz için içimdeki Spotify listelerini mesela, üzerinize kusacağım, artık iptidai olduğu düşünülen zavallı site Last.fm’e siz değerli izleyicilerimizden oluşan bir account güruhu göndereceğim, “Instagram yalnızca instagörl demek değildir!” sloganının sempatizanlığını yapacağım ya da belki üç saatlik bir filmi sıkıntıdan patlayana dek sırf yarıda bırakmış olmamak için size izlettireceğim. Bu cümlelerin birinci çoğullu hâlleri ve öznesi müstakbel recommenderların olacağı versiyonları da geçerli elbette.

Bazen de çok ciddi oluruz belki, “Hani siz geyiktiniz yha hayırdır?” olmasın, diye bizi düşünüp iki ismi şart koşan Medium’a teşekkürler.

Twelve points go to… Ciddi Geyik.

--

--

Hande
Ciddi Geyik

A gist of intense niceties in case of amazement. Publishing coordinator, editor, proofreader, translator. http://about.me/handeyildirim