AWS Developer Associate Sınavı için İpuçları

Onur Dayıbaşı
Cloud And Servers
Published in
2 min readMay 4, 2019

2 Mayıs 2019’ ta girdiğim AWS sınavından başarıyla geçtim. Benzer bir yazıyı Çetin Çavdar ile 2017 Solution-Architect Associate için yazmıştı. https://bit.ly/2VGtxUu ve hikayesini benim hesabım üzerinden yayınlamıştık.

Benim bu sınavda gördüğüm en önemli konu. Sınava sadece soru çözerek ve dökümanları okuyarak çalışırsanız bunun yeterli olmayacağı çünkü sınav sizden bu sistemleri gerçekten kullanıp kullanmadığınızı burada karşınıza çıkan sorunları nasıl aştığınızın farkında olmanızı bekliyor.

AWS Servislerini kullanmıyorsanız servisleri aşağıdaki şekilde bilmiyorsanız sınavda zorlanabilirsiniz.

  • Servislerin temel kullanımları.
  • Network de akan verinin ve Store edilen verilerin güvenliği
  • Servislere erişim yetkileri
  • Servis kaynaklarının otomatik oluşturulması veya yazılımlarınızın deploy edilmesi
  • Servisler de hata oluşma durumlarında alacağınız önlemler
  • Performans arttırma yöntemleri

Ben daha çok sınav sorusu çözerek ve AWS FAQ ve dokümantasyon okuyarak bu sınava çalıştım. Bunun yanında https://thundra.io/ . için yaptığımız işlerdeki Serverless kulak dolgunlukları oldukça işime yaradı.

Öncelikle Udemy sitesinden aldığım ders ve sınav eğitimlerini paylaşayım.

AWS Dokümantasyonu , FAQ ve Whitepaper okumanız faydalı tabi ama sınav çalışmak için değilde servisleri kullanırken zaten bunları kullanıyor, best practice leri okuyor olmanız bunların daha doğal olarak kafanızda kalmasını sağlayacaktır.

Uzun süredir farklı sektörlerde (Askeri, Telekomünikasyon, Devlet, Bankacılık, Sigortacılık, Tübitak, SaaS) yazılımlar geliştiriyorum. Bu süreçte Havelsan, Milsoft, T2, Cybersoft ve Thundra firmalarında yönetici ve yazılım mühendisi olarak çalıştım. Deneyimlerimi ve teknolojik bilgi birikimi mi olabildiğince OnurDayibasi.com adresinde toplamaya çalışıyorum. Tüm yazılarıma ve daha fazlasını bu site üzerinden erişebilirsiniz.

--

--