Diatoma Pratik Çözüm

Cofish
Cofish Akvaryum
Published in
2 min readOct 15, 2019

Bu yazıda Diatomların ne olduğuna ve kimyasal olarak nasıl kurtulacağınızı anlatmayacağız. Bu yazıda diatomdan nasıl kurtulacağınızı pratik bir çözümle size sunacağız. Bu deney tamamen kendi kendiliğinden gelişmiş olup, bilimsel sonuçlara dayanmamaktadır.

Anubias üzerinde gezen Elma Salyangozu

Geçen gün gidip 4 adet Elma Salyangozu aldım. Neden 4 adet, veya neden Elma Salyangozu aldığımı da sormayın, bir şekilde denk geldi işte. Eve gelip üstü diatomlar ile kaplı olan dev yapraklı anubiasların olduğu akvaryuma ekledim, zaten salyangozları koyabileceğim tek akvaryum da buydu. Ertesi sabah salyangozları anubiasların yaprakları üzerinde gezinirken gördüm. Çirkin kahverengi kaplamanın üzerinde diş izlerine benzer ufak ufak delikler vardı. Bir anlam vermeden yemlememi yapıp günlük işlerime devam ettim. Akşam tekrar baktığımda yaprakların üzerindeki diatomların oluşturduğu kahverengi yüzeyin büyük bir çoğunluğu temizlenmişti. Bir hafta geçtikten sonra yapraklar tamamen diatomlardan temizlenmiş bir haldeydi.

Dediğim gibi bu bilimsel bir deney kesinlikle değildir ve istatistik yapamam. Belki bana diatom yemeyi seven birkaç salyangoz denk gelmiştir. Veya benim diatom sandığım kahverengi yosunlar aslında diatom değildir. İnternette araştırdığımda salyangozların diatomlardan uzak durduğu yazıyor. Ancak yazılanların hepsi benim gibi başka kişilerin yorumları, ve bilimsel bir dayanağı yok.

Pratik bir çözüm olması, denemesinin çok ucuz olması ve elma salyangozlarının da akvaryuma hoş bir eklenti yapması dolayısıyla size de bu çözümü öneriyorum. Deneyin ve deneyimlerinizi lütfen bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.

Önerileriniz ve sorunuz olursa aşağıda yorum bırakabilir, veya alttaki linklerden bize ulaşabilirsiniz.

Instagram adresimiz: @cofishco
Mail adresimiz: cofishco@outlook.com

--

--