「要請個點樣嘅人」僱主成日答唔到?

到底香港幾時有「僱主改進課程」去過濾咁啲無腦僱主先?

名越拉岸 CopyLion
抄獅的不正常生活
5 min readJan 23, 2019

--

首先我要同大家講一個真係勵志嘅故事。喺我搵到我正式入行做得長嗰一份全職之前,我做過兩份全職。

一份係一間蚊形舖仔,有個好後生嘅老細將自己興趣變成生意,話要請售貨員。拆箱 pack 貨呢啲手板眼工夫啫,但我返咗工唔夠一個禮拜,佢就叫我幫手埋晒積落兩三個月無計嘅數。單又唔齊,亂 Q 咁開單折咗俾客都唔 mark 低,利潤同出糧俾自己都分唔到……中學雞都叫讀過會計成績唔錯,血管當然有爆,咁你鍾意用咩格式咪用咩格式囉。

問題係我當初根本無提過我讀過會計,見工亦無提過話要執埋盤數。我當初見嘅係售貨員。結果係個老細借頭借路屈咗我一啲小事。你笑笑口話簽紙即走時,我咪笑笑口拎咗錢出咗門口先屌你老母囉。錢到咗手,個老細終於講「其實我係想搵人搞咗堆數佢咖咋」。

然後佢再貼返張請人告示出嚟:勤奮有禮,盡責準時,有售貨經驗優先。

到第二份工,係某大琴行請文員,中五程度呀流利粵語呀識 Office 呀嗰啲嘢囉。我上到佢哋寫字樓,個 HR 同我講:其實你返工係要落舖頭返嘅,咁因為工作上有一部份係要用電腦,所以當初請人個名同要求都係寫文員。

身為一個無乜社會經驗嘅小朋友,我都隱約知道奶嘢。但咁又點啫,死廢青你有工返咩?

我返工近一個月時間,係喺間舖度執頭執尾執收據斷六親,真係掂到部電腦嘅時間係得收銀。我當然唔會話俾你聽,喺間間琴行都開宗名義請緊銷售員或者店員嘅時候,嗰間琴行到而家都重係用緊文員個名同要求嚟請店員。

我廢,但我唔自卑。呢兩段同我之後嘅職業乜叉關係都無嘅小插曲,話咗俾我聽一樣嘢:唔係個個老細請人都知自己需要嘅係咩人。時光飛逝,一眨眼幾年過去,我已經返緊一份我想返嘅工。有日要幫公司寫 job ad 請人,我望一望公司出咗街嘅 job ad,再諗一諗嗰個位實際上做緊啲咩,就徹底驗證咗我嘅諗法。

讀完書出嚟無工作經驗,人一絕望起上嚟自然就會戇鳩鳩乜工都見一餐。呢段「因為我無經驗所以無工返所以無經驗」嘅地獄輪迴會係你人生之中見得最多閪工嘅時間。喺你嘅角度,因為你無揀擇嘅本錢,所以有人請你就偷笑。而喺啲戇鳩僱主嘅角度,你白紙一張,會請你嘅公司只有三種:

1. 工作要求簡單到即使白紙一張都無所謂,剷薯條又唔使要砂紙嘅
2. 知你白紙一張,但佢會俾適當嘅工作去訓練你
3. 根本唔撚知自己想要咩人,有眼耳口鼻就請再求其質嘢俾你做

如果你學歷夠高嘅話,你就奶嘢鳥。第一種老細通常唔會請你,因為知你做唔長,亦當良心發現無謂嘥你時間。第二種工唔使多講。而第三種就係白紙最容易遇到嘅閪老細。
佢哋都特別鍾意喺你唔識做某啲嘢嘅時候講「後生仔無學習能力」「唔捱得」「唔敢挑戰」乜乜柒柒……因為喺佢哋眼中,公司嘅嘢就係咁多,你點都要做,甚至俾其他嘢你做即係俾嘢你學。更何況佢出糧俾你,你嘅份外事亦即係份內事,就好似大雄嘅玩具就即係技安嘅玩具咁。

係呀,每間公司有自己嘅需要,有啲需要嘅技能間間公司都係咁,而有啲就雜到不得了,人搵工工搵人從來都係 deal or no deal 嘅問題。不過有啲僱主或者 HR 對佢哋需要啲乜嘢一無所知,呢班無腦僱主根本無資格批評後生仔。想請人返嚟寫網頁寫程式,就出 ad 話要請 IT;明明啲嘢真係要搵熟手嘅做,又要見大學生就請,連人哋讀咩出身都唔睇,奢望啲嘢求其請一個人就可以做到,拉牛上樹九唔搭八。呢啲所謂請唔啱人,根本就係僱主自己攞嚟,偏偏喺啲濕鳩 HR 公司帶頭壓價嘅時候,又要好似身同感受咁覺得一整代後生仔都係廢青。

無腦僱主係有樣睇咖。留意吓招聘廣告講嘅嘢,要求越虛無通常都代表個老細唔知自己想要咩人,只係想守株待兔式等你撞咗入嚟先。試諗吓如果一隻 job ad 寫嘅需求係「有禮盡責」咁先算吖,呢個要求根本無助於將啲唔啱嘅人過濾。你會唔會因為自己成 Q 日爆粗而唔見呢份工?盡責嘅定義即係做足份內事還是廿四小時 on call?退一萬步講,有邊個見工嘅人會覺得自己唔盡責收皮先咁咖?喺互屌「出唔起人工」「後生仔唔捱得」之前,不如問吓呢班腦細有無用過個腦去令自己請到啱用嘅人先?供求都搞錯,賴社會?

喺我而家做緊嗰行,啲外資公司開出嚟嘅應徵條件具體到不得了。佢哋又特別興一種新嘅見工方式:同你對足一日。長時間 interview,同你食餐飯再喺公司行個圈,莫講話技能經驗啱唔啱工作需求,就連你夾唔夾嗰間公司嘅文化都有個大概。唔啱用嘅話當好嚟好去,你自己亦都有份望吓係咪真係啱做呢份工,俾盡嘥得嗰一日,好過嘥大家之後嘅錢同時間。幾時香港班老細有返少少咁嘅智慧?我諗都好難有。

呢篇係回帶文,時空背景係早幾年毒果出咗篇咁嘅 HR 打手文(20160328:「點解會見呢份工」年輕人成日答唔到?),都叫做幫手請過人亦都返咗幾年工嘅薯皮獅就頂唔順,決定解構吓僱主口中所謂請親啲人都廢到底係乜嘢一回事。咁啱早幾日又有單請十八般武藝琴行文員嘅新聞,薯皮獅又諗起呢篇文入面其中一個故事。以後啲舊文都係一樣,有緣就搬啲過嚟咁~

--

--

名越拉岸 CopyLion
抄獅的不正常生活

逃離遊戲業,創業失敗又回歸。愛玩玩具更愛拆玩具,玩和思考兩者缺一就會變成枯掉的方吉。覺得養毛公仔比養寵物和經營關係來得稱心。近年觀察:各大遊戲的公會管理層都比香港的從政者更有政治智慧。