5 Kat Artan Tüketim Alışkanlığımız!

Neyden mi bahsediyorum? Tabiiki de 2016 senesinde hayatımıza giren 4.5G teknolojisi ile değişen mobil veri tüketim alışkanlıklarımızdan.

Edip Sercan BALKAY
DataBulls
2 min readJan 19, 2022

--

BTK’nın 2016 3. çeyrek raporunu incelediğimizde;

  • Abone bazlı mobil veri kullanımının aylık ortalama sadece 2,2 GB seviyesinde olduğunu görürüz.

Aynı parametrelerde 2021 3. çeyrek raporuna baktığımızda ise;

  • Abonelerdeki bu alışkanlığın yaklaşık 5 kat artarak aylık ortalamada 11,3 GB seviyesine ulaştığını görürüz.

Henüz 2021 4. çeyrek raporu yayımlanmadı. Yayımlandığında, artış göstereceğinden kuşkum yok fakat bakalım hangi seviyede bir artış olacak. Benim tahminim 12,5 GB olması 😊

Bir bonus bilgi; en son yayımlanan mobil veri tüketim verilerine göre, OECD’deki TOP 8 ülkeyi de aşağıdaki grafikte paylaşıyorum.

Finlandiya abone başı aylık ortalama 31 GB tüketim ile zirvede. Listedeki diğer ülkelerin çoğunun İskandinav ve Baltık ülkeleri olduğunu görmemiz mümkün.

Sizlerin mobil veri tüketim alışkanlığı nasıl? Türkiye’nin 2021 3.Ç’deki ortalamanın üstünde olan var mı? Asıl soru, kimler Finlandiya’nın üstünde acaba? 😊

BTK uzun yıllardır çeyrek bazlı sektörel pazar verilerini yayımlıyor. Bu raporları, sektörel gelişmeleri, yatırımları ve sektörde rol alan firmalar arasındaki rekabetleri anlamak adına önemli buluyorum. Daha önemlisi, sektöre daha büyük çerçevede bakmamıza ışık tuttuğuna inanıyorum. Bu raporlara BTK’nın kendi sitesinden geriye dönük 2009 yılına kadar erişim sağlayabilirsiniz.

Kaynaklar: https://www.btk.gov.tr/

OECD, Broadband Portal, http://www.oecd.org/

Kapak Resmi: https://www.wired.com/

Diğer Yazılar:

--

--

Edip Sercan BALKAY
DataBulls

Sharing information to contribute society and companies