Nedir Bu LightGBM Modeli?

MuratGocer
Data Runner
Published in
1 min readJan 13, 2021

Merhabalar, sıkı bir takipçisi olduğum bu platforma artık yazar olarak da dahil olmam gerektiğini düşündüm ve en çok kullanılan Makine Öğrenmesi modellerini anlatan bir yazı dizisine başlamaya karar verdim.

Photo by veeterzy on Unsplash

Yazılarımda sadece kodların nasıl kullanıldığı değil, araştırma ödevleriniz için modellerin ilk çıktığı makaleler, hipotezleri de yazılarımın kaynaklarına ekleyeceğim. Çünkü bir konu üzerine araştırma yaparken başvurduğum kaynaklarda (Towards Data Science, Kaggle vs) genellikle benzer kodlar ve az açıklamalar gördüm. Bir hata ile karşılaşıldığında küçük değişiklikler yerine sil baştan kod aradığımızı fark ettim. O nedenle yazı yazmaya biraz da bunların üstesinden gelme adına başladım diyebilirim.

İlk olarak, Kaggle ve yarışmalarda bayağı popüler algoritmalardan olan LightGBM modelini uygulamalarıyla ele aldım.

Hazırlamış olduğum notebook üzerinde parametrelerin özelliklerine, modelin performansını artırmak için nelere dikkat etmeniz gerektiğine, overfitting’i engellemek için parametreleri nasıl kullanmanız gerektiğine vs. elimden geldiğince, sizleri sıkmayacak, eğlenceli bir şekilde değindim.

Bu yazımda sadece klasik LightGBM Classifier’ı anlattım, ilerleyen zamanlarda LightGBM Regressor ve LightGBM’i modern anlamda nasıl kullanacağımıza değineceğim. LightGBM ile başarılar kazanılmış yarışmalara buradan ulaşabilirsiniz.

Yazımın daha kapsamlı olması adına Kaggle Notebook üzerinden paylaşımda bulunacağım.

Kernel’in tamamına erişmek için tıklayınız.

Sorularınız ve yorumlarınız için bana linkedin ve kaggle üzerinden ulaşabilirsiniz.

--

--

MuratGocer
Data Runner

MSc Big Data Analytics / Machine Learning Engineer