Data Scientist’ in Evrak Çantası

Jiyan Aytek
Deep Learning Türkiye
3 min readOct 16, 2020

Hellooo!

Hepiniz umarım iyisinizdir, blog yazasım geldi. Size bugün Data Science alanında kendimi geliştirmek için neler okuduğumdan, neler izlediğimden vs bahsedeceğim.

Peki neden böyle bi blog post yazıyorum. Onu da anlatayım, güzel insanlar. Bugün Gloria Jeans’te otururken arkadaşımla yaptığımız Data Science, istatistik, yazılım vs. sohbetlerinin ortasında biri de katılmak istediğini ve bu alanda neler yapabilirim, hangi kaynakları kullanabilirim diye bi soru yöneltti.

Ben de hazır haftasonu geliyorken, fırından taze çıkmış blog postumuz neden gelmesin diye düşündüm. İşte burdayız.

Eee Hazır mıyızzz?

Peki bu yolda hangi eğitimleri tamamladım?

2019 senesinde İGÜ Bilgisayar Mühendisliği’ nden mezun oldum.

Ardından Kodluyoruz’ da Batuhan Kahya’nın 6 haftalık verdiği “Veri Bilimi ve Makine Öğrenmesi” bootcampe katılmaya hak kazandım.(Çünkü 3 adımlı mülakattan geçiyorsunuz, detaylar için sizi şu siteye alalım : https://www.kodluyoruz.org/ ) Eğitim bittiğinde Microsoft’ta “Spotify’da müzik türlerini sınıflandırdığım” bir projeyi yaptım ve sundum.

Ek olarak Engin Deniz Alpman ve Çağlar Subaşı hocalarımın verdiği “Veri bilimi ve Makine Öğrenmesi“ bootcamplerinde asistanlık yaptım.

Ardından Udemy’ de M.Vahit Keskin’in (50+ Saat) Python A-Z™: Veri Bilimi ve Machine Learning eğitimini tamamladım.

Sonra Kaggle hesabı açıp, çözdüğüm datasetlerin notebookunu profilime ekledim. (Kaggle hesabı açarak bu alana ilk adımı atıyorsunuz arkadaşlar, şimdiden hayırlı olsuuun :))

Ardından Kodluyoruz’da asistanlık yapmaya başladım. Yapılan iki bootcampte verdiğim dersler ve çalışma grupları ile yaptığımız projeler oldu. Sonra Kodluyoruz ile birlikte yaptığımız Bilgeiş platformunda yakın zamanda yayınlanacak “Liseliler için Yapay Zeka “ projesinde “Seaborn ile Veri Görselleştirme” ile ilgili video içerikleri ürettim. (Geldiğinde bu blog postu link ile yeşillendireceğim efenim.)

Görselleştirme için DataCamp’ta Introduction to Data Visualization with Seaborn kursunu tamamladım.

BONUS 1 : Datacamp ve PluralSight’a 1 ay ücretsiz erişmek için bu linke tıklayınız. (Eposta adresiniz ile giriş yapın, gerisi kolay.)

Deep Learning için Udemy platformu üzerinden Merve Ayyüce Kızrak’ın verdiği Deep Learning A-Z™| Python ile Derin Öğrenme” isimli eğitimi tamamladım.

COURSERA

BONUS 2 : Beylikdüzü Belediyesi ile Coursera’nın birlikte yaptığı proje sayesinde Coursera’dan da ücretsiz kurs alabilirsiniz. Linki bırakıyoruuum.

Machine Learning : https://www.coursera.org/learn/machine-learning

Deep Learning : https://www.coursera.org/specializations/deep-learning

Big Data için: https://www.coursera.org/learn/big-data-introduction

CODEACADEMY

SQL : https://www.codecademy.com/learn/learn-sql

Youtube Kanalı Önerileri

1)StatQuest with Josh Starmer

2)3Blue1Brown

3)Towards Data Science

4)MIT OpenCourseWare

Blog Önerisi

1)Towards Data Science

2.Deep Learning Türkiye

3.Datarunner

4.fast.ai

Editör Önerisi

Google Colab / Google Colab Pro

https://colab.research.google.com/

Kitaplar

Çıplak İstatistik

Python for Data Science Handbook (Jake VanderPlas)

Belgesel

Prediction by the numbers

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sorularınız olursa linkedin veya twitter adresimden iletişime geçebilirsiniz.

Kendinize iyi bakın güzel insanlar!

Sağlıklı günlerimiz daim olsun..

Sosyal medya hesaplarım

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCB4HUBxqiP2SE3TqrglkLgQ?view_as=subscriber

Twitter: twitter.com/Nobazaj

Linkedin : linkedin.com/in/jiyan-aytek/

--

--