Kariyerine Delivery Hero Turkey Tech Hub ile Başlamak

Tuğçenur Erdoğan
Delivery Hero Tech Hub
4 min readMar 7, 2022

Herkese merhaba, ben Tuğçenur Erdoğan. Eylül 2021'den beri Delivery Hero’nun bir parçasıyım. Tech Hub’da Android Developer olarak görev almaktayım. Bu yazımda sizlere Tech Hub ile tanışma hikayemi ve sonrasında hikayemin nasıl güzel yerlere gittiğini anlatacağım.

Geçen sene bu zamanlar üniversite son sınıf öğrencisi olarak stresli olduğum bir dönemdi. Sürekli ne üretmek ve nerede üretmek beni mutlu edecek diye düşündüğümden elime geçen fırsatları değerlendirmeye çalışıyordum. Bu fırsatlardan en güzeli de Patika.dev ve Yemeksepeti iş birliğiyle gerçekleştirilmiş olan Mobil (Android & IOS) Bootcamp’leri idi.

Linkedln’de gördüğüm Yemeksepeti — Patika.dev Android Bootcamp’ine başvuru yaptım. Başvurudan çok kısa süre sonra bir teknik teste girdim, onda başarılı olmam sonucu mülakata davet edildim. Başarılı geçen mülakat sonunda da Bootcamp’e kabul edildim. 3 ay boyunca yaklaşık 20 bootcamp öğrencisi yoğun bir Android Programlama eğitimi aldık. Çeşitli projeler yaptığımız, Yemeksepeti ekipleriyle sık sık bir araya geldiğimiz öğretici bir süreçti.

Sürecin sonunda öğrendiklerimizi kullanarak bir bitirme projesi yapmamız istendi. Yaptığımız bu projeler başarılı bulunduğu noktada bize son mülakata girebilme hakkı kazandırdı. Ve süreç sonunda yeni mezun bir mühendis olarak Delivery Hero Tech Hub’da çalışmaya başladım.

İşe Başlamam ve Öğrenme Süreçleri

8 Eylül 2021 tarihinde işe başladım. İlk hafta oryantasyon ile geçti. Ekipten biri bu süreçte bana buddy olarak atandı. Onun da yönlendirmeleriyle ekibimle tanıştım. Bu esnada ekiplerin çalışma yapısı olan Scrum metodolojisini detaylı öğrenmem için bir eğitime dahil edildim.

Yemeksepeti 20 milyondan fazla kullanıcıya sahip günde ortalama 600 bin siparişin verildiği bir uygulama. İşin mutfağında herkes arı gibi. Bu kervana ne kadar hızlı dahil olursam o kadar iyi olacağından, teknik aktarımlar almaya başladım. Birkaç session boyunca Android projesinin kodlarının ve teknolojilerin aktarımı gerçekleştirildi. Ekstradan yazılım sektöründe olmazsa olmaz pek çok konunun olduğu aktarımlar da yapıldı. Hepsi çok verimli ve öğreticiydi.

Kısa bir süre sonra teknik görevler almaya başladım. Yaptığım geliştirmeler, ekip tarafından incelenmesi, geri dönüşler, QA ekipleri tarafından yapılan testlerin olduğu bir akış mevcut. Tabi bu akış sırasında takıldığım bir nokta olduğunda pair programming ile sorunların hızlıca çözüldüğü bir gelenek söz konusu.

Tüm bunların yanı sıra kendimizi kişisel olarak eğitmeyi de ihmal etmediğimiz bir atmosferdeyim. Pek çok eğitim platformuna erişimimiz olduğundan istediğimiz kaynağa ulaşabiliyoruz. Ben mesela yoğun bir şekilde O’Reilly platformunu kullanıyorum. Böylece araştırmalarımda güvenilir kaynaklarla çalışmış oluyorum.

Şu sıralar şirketin ana konusu olan Delivery Hero Turkey Tech Hub’ın kurulum sürecindeyiz. Son günlerde mobil ekipleri olarak Delivery Hero’nun yazılım ekiplerinden teknik aktarımlar almaya, işin içine girmeye de başladık. Çok heyecan verici ve keyifli bir süreç. Bu sürecin güzelliklerinden olan global çalışma şekli doğal olarak İngilizce konuşma becerisine sahip olmamız gerektiği gerçeğini doğuruyor. Bu noktada yine Yemeksepeti yanımızda, çünkü şirket içi İngilizce eğitimleri başladı. İsteyen herkes seviyesine göre yabancı hocalarla haftalık konuşma seansları yapıyor ve bu şekilde İngilizce konuşma yeteneğini geliştirme olanağı bulabiliyor.

Bunların yanı sıra şirketçe Delivery Hero Tech Hub Medium hesabından hem şirket kültürünü hem de kullandığımız teknolojileri anlattığımız içerikler üretmeye önem gösteriyoruz. Şirket paylaşımlar yapmamız için bizlere çok destek oluyor. Bu süreçte ben de teknik bir yazı çıkardım. Dilerseniz linkten ulaşabilirsiniz.

https://medium.com/yemeksepeti-teknoloji/writing-unit-test-on-android-a181cffbcaf7

Tech Hub’ da 1 Günüm Nasıl Geçiyor?

Tech Hub ‘da 8.00–10.00 saatleri arasında çalışmaya başlayabileceğimiz esnek çalışma yapısı mevcut. Ben genelde 9.00 gibi başlıyorum. Her gün trafikte geçireceğim 2–3 saat yerine çalışma saatimden sadece 20 dk önce kalkmam yetiyor. Daily(günlük yaptığımız kısa toplantılar) saatine kadar üzerimdeki task ile ilgilendiğim bir sürem oluyor. Bu sürede genelde daily’de ekibime yaptığım işle ilgili kısa bir aktarım yapabilmek için hazırlanıyorum. 15 dakikalık daily sonrası geliştirmelerime devam ediyorum. Genellikle pair programming yöntemiyle geliştirmelerimizi yapıyoruz. Takıldığım bir noktada şirket içinde herkese erişimim olduğundan iletişim problemi yaşamıyorum. Tech Hub’da herkesin birbirine yardımcı olduğu güzel bir çalışma kültürü var.

Eğer geliştirme yaparken işin içinden çıkamadıysam yürüyüş yaparak kısa aralar vermek çok iyi oluyor. Öğleden sonra geliştirmelerime devam ettiğim, eğer varsa yazmam gereken bir yazı, araştırmam gereken bir konu onlar üzerinde çalıştığım saatler oluyor. Her gün verimli ve çok hızlı geçiyor. Bir de başka bir avantajdan bahsetmek isterim. Özellikle remote çalışırken tahmin edeceğiniz üzere konumun pek önemi kalmıyor. Evden çalıştığım gibi en sevdiğim kafede, butik bir otel de ya da bir parkta da çok verimli çalıştığım anlar olmuştur. Evimdeki daimi çalışma ortamımı paylaşmak isterim sizinle.

Aşağıdaki fotoğraf ise çok tatlı bir butik oteldeki çalıştığım ortam. En verimli çalıştığım haftalardan biriydi bence.

Bu yazımda Yemeksepeti ile tanışma, Tech Hub’a başlama ve işe adapte olma sürecimi sizlere aktarmaya çalıştım. Çoğu zaman hala üniversitede gibi hissediyorum. Çünkü Yemeksepeti her şeyden önce bir okul benim için. Ve birlikte çalıştığım tüm ekip arkadaşlarım, yöneticilerim benim hocalarım gibi. Çalışmaya başladığım ilk günden itibaren her zaman güvenin ve desteğin tam olduğu bir yerdeyim. Bence her mühendisin görmesi ve deneyimlemesi gereken bir ortam var burada. Hem kurumsal kültür yapısını öğrendiğiniz, hem teknik olarak son teknolojilerle çalışan ve sıcakkanlı ekipler içinde yer almak benim gibi kariyer yolunun başındaki herkes için müthiş bir deneyim ve özgüven kaynağı olacaktır.

--

--