Redesign webové stránky Vlnika

Kateřina Procházková
DESIGN KISK
Published in
5 min readJan 4, 2023

Pro redesign jsem si vybrala webovou stránku, která pro mě jako zákazníka není úplně optimální, ale často na ní nakupuji kvůli konkrétnímu zboží. Věci, které v návrhu redesignu navrhuji, jsou podloženy vlastní zkušeností s e-shopem a dotazníkem, který jsem navrhla tak, aby už stálí zákazníci, nebo právě potencionální zákaznici identifikovali problémy, které mají s webovou stránkou.

Ve svém návrhu se zabývám webovou stránkou Vlnika, tento e-shop se zaměřuje na galanterní zboží. Kvůli specifičnosti zboží ho navštěvuje konkrétní skupina návštěvníků, můžeme je charakterizovat jako lidi, co se věnují pletení a háčkování. Jelikož mezi tuto skupinu patřím, tak jsem postupem času zjistila, že se na e-shopu vyskytují problematické části. Z toho důvodu jsem sestavila dotazník.

Dotazník se zaměřoval na vizuální stránku webu a pak na praktickou stránku. Dotazník byl rozdělen na dvě části, v první části se věnoval vzhledu a rozložení webové stránky a v druhé části byl zaměřen na produkty.

První část dotazníku:

První tři otázky se věnovaly vzhledu stránky.

Otázky týkající se vizuální stránky webu.

Následující dvě otázky se zaměřily na rozvržení webové stránky. Zde bylo jednohlasné prohlášení, že by měl být web přes celý monitor.

Obrázek odpovědí na rozvržení webu.

Poslední dvě otázky se věnovaly problematice vyhledávání.

Otázky týkající se vyhledávání.

Druhá část dotazníku:

Zde byly otázky navrženy tak, aby zákazník věnoval pozornost produktu.

Otázky zaměřené na prezentaci produktů.

To, že je web vzhledově staršího designu není úplně problém, spíše je to rušivý element, jelikož není koncipován na celou šířku monitoru. Dále se zde vyskytl problém v oblasti vyhledávání, jelikož jsem oslovila respondenty, o kterých jsem věděla, že stránku navštěvují, ale i ty, kteří ji viděli prvně. Ukázalo se, že ti co ji viděli prvně neměli problém s vyhledávání, naopak ti, co ji navštěvují, identifikovali problém v tom, že některé položky nelze jednoduše vyhledávat podle specifických požadavků. Do těchto specifických požadavků patří podkategorie v kategorii příze, nelze třídit produkty (cena, název, datum přidání).

Aktuální vzhled stánky.

V části zaměřené na produkty byl identifikován problém, že na jedné straně je málo položek, aktuálně se jich tam nachází 24. Tento problém jde vyřešit zvětšením počtu položek na stranu a nebo tlačítkem další produkty, které by ukázalo následující produkty pod těmi stávajícími a zákazník by tak mohl rolovat v produktech. Rozšířením webové stránky na celou obrazovku by se vyřešil problém malých položek, jelikož by se zvětšily.

Náhled strany s položkami.

Na první pohled zákazník nezjistí, jaké jsou možnosti provedení, to zjistí až po rozkliknutí produktu, tehdy nastává největší problém. Kolikrát jsou uvedena pouze čísla barev a není uvedeno slovně, co je to za barvu. Jako velký nedostatek vidím nepřítomnost počtu na skladě, už jednou se mi stalo, že jsem si objednala určitý počet a po zaplacení objednávky mi teprve přišel e-mail, že nemají tolik kusů. Popis výrobku bývá hodně stručný, takže se nedozvíte, na jaké výrobky je daná příze vhodná a u samovzorovacích přízí chybí fotka, jak bude po upletení vzor vypadat.

Návrh redesignu:

Podle indentifikace problémů jsem navrhla následující změny. Rozšíření na celou obrazovku, aby byl využit celý potenciál. Na úvodní straně jsem se zaměřila pouze na produkty a odstranila jsem reklamy, které byly nevzhledné. Pro tyto reklamy ve smyslu tipy na dárky nebo návody bych vytvořila samostatnou stranu na principu blogu.

Hlavní stránka.

Jelikož jsem měnila vzhled strany, navrhla jsem jednoduchý redesign loga tak, aby ladilo k minimalistickému vzhledu stránky.

Nové logo.

Další změna proběhla v kategoriích, kde jsem některé sloučila a u některých, kde to nebylo, jsem navrhla rozšíření na podkategorie. Tím jsem usnadnila vyhledávání. Přidala jsem možnost produkty třídit podle preferencí (cena, název, datum přidání). Problém, že jsou produkty malé, se vyřešil tím, že se stránka zvětšila na celou šířku obrazovky. Další problém, že na straně je málo produktů, bych řešila možností výběru počtu produktů na stranu a přidáním tlačítka další produkty, které by se přidaly pod stávající a zákazník by tak měl možnost rolovat. Pro lepší orientaci v možnostech provedení produktů, jsem přidala pod každý produkt barevné čtverečky, které by znázorňovaly možnosti barev daného produktu.

Možný výběr podkategorie po rozkliknutí kategorie.
Podkategorie výrobce.

Poslední změny jsem navrhla v sekci produktu. V náhledu níže je zrovna samovzorovací příze, ke každé konkrétní položce jsem doplnila slovní popis barvy a počet, kolik je kusů na skladě. Po kliknutí na obrázek produktu by měla vyskočit galerie. V této galerii by sem měly nacházet obrázky jak klubíčka, tak i toho, jak vypadá výsledný vzor. Do popisu výrobku jsem přidala kategorii, na co je příze vhodná. Zrovna u tohoto produktu toho měli napsáno v popisu celkem dost, ale u jiných tomu tak není a mělo by. Také by měli ke všem produktům v kategorii příze přidat obrázky výsledných výrobků, pro lepší představu toho, jak příze ve finále vypadá.

Detail produktu.

Tyto změny by měly pomoci jak s lepší orientací na webové stránce, tak i s vybíráním správných produktů ke koupi.

Zdroje:

Sestavený dotazník: https://forms.gle/S4Hs2ocbYpXTQSz76

Webová stránka: https://www.vlnika.cz/

Obrázky: Grafy z dotazníku, vlastní návrh a snímky z webové stránky (https://www.vlnika.cz/).

--

--