Photo by Wexor Tmg on Unsplash

Tasarım Örüntüsü

Iterator

Iterator örüntüsü Collection sınıflarında (List, Stack, Queue, Map, Set vb..) elemanlarına sıralı erişmek için kullanılan bir soyutlama örüntüsüdür.

--

Aşağıdaki 2 metodu gerçekleştirerek veri yapıları elemanları arasında gezinmeyi sağlar.

  • hasNext(): Sonraki eleman var mı ?
  • next(): Sonraki elemana getir.

BooksCollection sınıfı içerisinde elemanlar arasında gezinmeyi BookIterator sınıfı soyutlaştırır.

Not:

Bu yazıyı daha önceden yazmış olduğum Tasarım Örüntüleri yazısının bir devamı olarak yazıyorum. Bütün örüntüleri tek bir yazıda ele almanın yaratacağı karmaşıklıktan kaçmak için bu şekilde bir yönteme başvurdum. Bu yazılarda olabildiğince Tasarım örüntülerini iş hayatımda kullandığım gerçek örneklerden alıntı yaparak anlatmaya çalıştım.

Uzun süredir farklı sektörlerde (Askeri, Telekomünikasyon, Devlet, Bankacılık, Sigortacılık, Tübitak, SaaS) yazılımlar geliştiriyorum. Bu süreçte Havelsan, Milsoft, T2, Cybersoft ve Thundra firmalarında yönetici ve yazılım mühendisi olarak çalıştım. Deneyimlerimi ve teknolojik bilgi birikimi mi olabildiğince OnurDayibasi.com adresinde toplamaya çalışıyorum. Tüm yazılarıma ve daha fazlasını bu site üzerinden erişebilirsiniz.

--

--