#IamRemarkable

Ceren Tunay 
Developer MultiGroup

--

Bu yazımda sizlere #IamRemarkable programından, değerinden ve benim kolaylaştırıcı (facilitator) olma maceramdan bahsedeceğim.

Farkındalık… Ne kadar önemli bir kavram olduğuna birçok farklı yerde denk gelmişsinizdir. Peki nedir bu farkındalık ve neden bu kadar önemlidir?

Tanım olarak farkındalık, bir canlının çevresinde gelişen olayları bilme, algılama ve duyumsama becerisidir. “Bir şeyin bilincinde olma” anlamına gelmektedir. Peki kendimizin ne kadar farkındayız?

İşte bu sorunun cevabı aslında #IamRemarkable eğitimlerinde yatıyor.

Cinsiyet, dil, yetenekler hatta herhangi bir sebepten ötürü içerisinde bulunduğumuz grupta yeterince temsil edilmeyen bir pozisyonda olabiliriz. Böyle durumlarda zaman zaman kendimizi ifade etmekte zorluk çekebiliriz ki bu çok normal.

Teknoloji sektöründe kadınları bu duruma örnek olarak verebiliriz. Sektörde çalışan sayısı olarak azınlık konumunda olan kadınlar, kendilerinin yeterince farkında olamadıklarında, azınlık olma dürtüsüyle beraber daha çekimser davranabiliyor. Örneğin araştırmalar gösteriyor ki bir iş başvurusunda gereklilik olan 5 yargı varsa, erkekler bu yargıların 3'ünü karşılasa bile başvurmaktan çekinmezken, kadınlar 4'ünü karşılamalarına rağmen aksiyon alamayabiliyor. Bu durumda da hak ettikleri pozisyona gelmeleri uzun zaman alabiliyor veya çeşitli sendromlara maruz kalabiliyorlar.

Bu koşullarda kendimizi nasıl ve doğru ifade edeceğimizi bilmek ve hatta liderliğini yaptığımız grupların içerisinde oluşabilecek çeşitliliğe yönelik bu durumlara nasıl yaklaşmamız gerektiğini bilmek — öğrenmek çok kritik. Dolayısıyla #IamRemarkable eğitimleri aslında sadece kadınlar veya azınlıkları temsil eden bireyler için değil, hepimiz için şart!

Peki hepimiz için bu kadar önemli olduğu düşünülen, sektörde birbirimizi daha iyi anlamamız için tasarlanmış, iyileştirme girişimi #IamRemarkable nedir?

#IamRemarkable Nedir?

#IamRemarkable, kadınları ve yeterince temsil edilmeyen diğer grupları iş yerinde ve ötesindeki başarılarını kutlamaları için güçlendiren bir Google girişimidir.

2016 yılında Anna Vainer tarafından ortaya çıkarılan program 2022 itibariyle dünya çapında atölye çalışması yapan 4.000'den fazla aktif kolaylaştırıcı ile 170'den fazla ülkeden 400.000 katılımcıya ulaşmıştır.

Eğitimin temelinde kişisel farkındalık arttırma ve cesaretlendirme yer alırken bunun ile birlikte çeşitlilikler ve bu çeşitliliklerin hayatımızdaki yerine de değinir. Hatta öyle ki ( bence en güzel kısmıda bu) metrikler ile birlikte çeşitliliğin hayatımıza ve şirketlere kazanımlarına da pay çıkarıyor.

Örneğin yan masamızda bizimle birlikte çalışan birinin bizden farklı bir etkin kökenden gelmesinin çeşitliliği arttırmak ile birlikte şirkete de finansal olarak önemli pozitif dönüşleri olduğunu biliyor muydunuz? Ben sayısal verilerle bu değerleri gördüğümde çok şaşırmıştım açıkcası, çeşitliliğin bu denli önemli olduğunu bilmiyordum.

1 saat süren ortalama 20 kişilik kapalı oturumlarda gerçekleşen bu eğitimlerde kayıt alınmaz ve katılımcıların kendilerini ifade edebilmeleri üzerine interaktif bir yol izlenir. Eğitmenin paylaştığı anektotlar katılımcıların da hayat hikayeleri ile birleşince çok keyifli bir ortam yakalnır ve tam bir tecrübe havuzu oluşur. Her bir eğitim için orada olan orada kalır.

#IamRemarkable workshop for UP School

Benim Hayatıma Ne Kattı?

Bir #IamRemarkable workshop’ına katılmak zevkliydi elbette, hatta ilk katılıdığım workshop’ta kendimin ne kadar farkında olmadığımı ve paylaşımlarımda ne kadar zorlandığımı hatırlıyorum. Fakat facilitator olmak hayatıma apayrı bir pencere açtı.

Şu zamana kadar 15 workshop düzenlemişim ve toplamda 306 kişiye bu workshop’un ulaşmasını sağlamışım. Her bir eğitimde inanılmaz insanlarla tanıştım, onların hikayelerinden ilham aldım. Herkesin o kadar farklı güçlü yanları var ki her eğitim benim için öğretici bir motivasyon kaynağı haline geldi.

Her seferinde ben aynı sunumu kullansam dahi ortamın aurası ve çıktıları hep farklı oldu. Katılımcılara ve onların tecrübelerine göre konuştuklarımız şekillendi ve aslında her oturum benim için ayrı bir hikaye haline geldi.

Her oturumda gelişmenin ve geliştirmenin önemini daha farklı yerlerden anlıyorum ve hız kesmeden de öğrenmeye devam ediyorum.

Ben bu akışta olmayı ve #IamRemarkable oturumları ile paylaşım yapmayı çok sevdim. Bunu deneyimlemenizi kesinlikle tavsiye ederim.

https://rsvp.withgoogle.com/events/iamremarkable-open-ttt

Nasıl #IamRemarkable Facilitator’ı Olunur?

Öncelikle belirtmek isterim ki herkes burada gönüllü olabilir.

Peki bu süreç nasıl işliyor? İşte adım adım Facilitator olma süreci:

  1. İlk olarak mutlaka #IamRemarkable eğitimlerine en az 1 kere katılmış olman gerekiyor.
  2. Ardından #TTT ( Train the trainer) yani facilitator olmak için verilen eğitimlere girmeye hak kazanmış oluyorsun ve websitesinden kendine uygun oturumu seçip randevunu oluşturuyorsun.
    👉🏼 https://rsvp.withgoogle.com/events/iamremarkable-open-ttt
  3. Ortalama 2 saat süren #TTT oturumuna katıldıktan sonra yaklaşık 1 hafta içerisinde tüm dokümanlara erişimin açılıyor veee…

Tebrikler! Sen de artık bir #IamRemarkable facilitator’ısın.

Yazımı sonlandırırken seni #IamRemarkable worksop’uma davet etmeyi çok isterim. Sevgili arkadaşım Rüveyda ile birlikte gerçekleştireceğimiz workshop online olarak Google Meet üzerinden gerçekleşecek. Eğer daha önce hiç katılmadıysan 18 Ocak Çarşamba akşamı 20.00'da gerçekleşecek oturumda seni de görmeyi heyecanla bekliyoruz…

👉🏼 https://forms.gle/QRbQYyzeX8HsgC5d7

Farkındalığımız ile birlikte gelişimimiz de artış gösterdiğinde başarı çok da uzak sayılmıyor. Çeşitlilikler hayatımızı daha da renklendiriyor.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Benimle iletişime geçmek isterseniz 👉🏼 TwitterLinkedIn Instagram

Önümüzdeki yazılarımda görüşmek üzere…

--

--

Ceren Tunay 
Developer MultiGroup

Community Manager who is strongly passionate about the development realized by communities through innovation.