Google DSC Serüvenim!

Beril Bulut
Google Developer Student Clubs
3 min readMay 10, 2021

Merhaba!

Bu yazıyı okuyorsan, Google topluluklarını duymuş, teknoloji ile aran iyi ve yola çıkmaya hazırsın demektir. Google Developer Student Clubs yolunda bir ilham yaratmak için bu yazıyı klavyeme alıyorum, bu blogtaki her şey yaşanmış bir hikayeden alıntılanmıştır :)

Nedir bu Google DSC ?

Google Developer Student Club(GDSC), Google teknolojilerini tanıtmak, geliştirmek ve akranlar arası öğrenim sağlamak için oluşturulmuş Google destekli üniversite tabanlı öğrenci topluluk gruplarıdır. Siz de bir DSC’ye katıldığınızda Android, Flutter, Firebase, Google Cloud, Tensorflow vb. Google teknolojileri en çok duyduğunuz ve sizi de içine çeken terimler haline geliyor. İçinde bulunduğunuz ekipler ile birlikte hem birlikte kodluyor hem de birlikte keyifli zaman geçiriyorsunuz.

Peki nasıl DSC üyesi olabilirsiniz ?

Öncelikle bu siteden bulunduğunuz şehirde veya en yakınınızdaki üniversitede yer alan DSC’yi bulabilirsiniz. Sonrasında geri kalan tek şey, sitede görmüş olduğunuz lider ve ekip üyeleri ile iletişime geçip, rol almak istediğinizi söylemek. Ve kısa bir süre sonrasında da artık bir DSC’li olacaksınız!

DSC’den bahsettik, artık benim DSC Serüvenime geçebiliriz :)

Benim Google DSC yolculuğum da DSC Çankaya core team üyesi olarak başladı ve o zamandan itibaren burada ilerlemek ve rol almak beni çok mutlu etmişti. Bir sonraki dönem için liderlik başvurularına katıldım ve heyecanla mülakat gününü bekledim. Her şey çok heyecanlı ilerledi tıpkı hala olduğu gibi. Lider olduğumu öğrendiğimde ML Days Hackathon organizatör ekibindeydim ve şimdi ise üzerinden yaklaşık 30 yayın geçti.

ML Days Hackathon Ekibi

DSC’de olmak Google teknolojilerini birebir deneyimleme fırsatının yanında ekip gücü ve aksiyon kelimelerini de birlikte barındırıyor. İçinde olduğunuz birçok ekip var:

  • Kendi Core ekibiniz,
  • Mentorleriniz,
  • Buddy gruplarınız,
  • Ve de diğer DSC’ler ile birlikte olan etkinlik ekipleriniz. Tüm bu grupların arasında bulunmak ve birlikte faydalı şeyler üretmek süper bir histi benim için, herkes için de böyle olduğuna hiç şüphem yok.

DSC içinde kendinize ne gibi yetenekler kazandırabilirsiniz ?

DSC içinde hem teknik hem sosyal konularda kendinizi geliştirebileceğiniz alanlar var.

  • Eğer bir teknolojiye ilgi duyuyorsanız, ekip içinde birlikte çalışabilir, hackathonlara katılabilir hatta start-up çalışmalarınıza bile başlayabilirsiniz. Birlikte öğrenmeye karar verdiğinizde sizi destekleyen onlarca insan olduğunu bilmek çok iyi hissettiriyor.
  • Sosyal açıdan ise sunum tekniklerinden CV analizine, alanında uzman çoğu kişiyle konferans ortamı sizleri bekliyor olacak. Hepsi de not defterim olmadan katılmadığım etkinliklerdi, birbirinden güzel deneyimler elde ediyorsunuz ve hepsi de sizi bir adım ileri taşıyor. Favorim tabii ki de büyülü bir yolculuk olan DSC Hogwarts olmuştu :)

DSC’deki somut kazanımları bu şekilde özetlesem de, bunun yanında bir o kadar da da fark etmeden deneyimlediklerim oldu, her ekipte kendimi keşfettiğimi gördüm.

  • Flutter Hackathon ekibi ile çalışmak benim Flutter’a olan ilgimi arttırdı,
  • Speak Yourself Globally ekibi ile olan yayınlarımızda da motivasyonumu bir adım daha ileriye taşıdım,
  • DEV.LIGHT etkinliğimizde her teknoloji ve kariyer alanından uzmanlarla tanıştım,
  • Solution Challenge ve Solution Challenge Hackathon ile Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları için harekete geçtik ve çok önemli bir alanda farkındalık yarattık.

Daha sayamadığım her etkinlikten bir sürü güzel anı var, yaptığınız her etkinlik sizde bir gülümseme bırakıyor emin olun, yeter ki içinizde o ekip motivasyonu olsun.

Flutter Hackathon Ekibi

DSC lideri olmak için nasıl bir yol izlemelisiniz ?

Eğer siz de kendi üniversitenizde DSC lideri olmak istiyorsanız siz de hala devam eden başvuru sürecini kaçırmayın ve bu siteden başvurunuzu yapın derim. Sonrasında da bir mülakat sizi bekliyor olacak, şimdiden iyi şanslar !

En güzel tavsiyem DSC’de yer aldığınız süre boyunca eğlenmeyi, iş ağınızı genişletmeyi ve kendinizi geliştirecek projelerin içinde bulunmayı ihmal etmeyin. Yeni şeyler öğrenin, gülmeyi, güzel anılar ve arkadaşlar edinmeyi unutmayın. Güç sizinle olsun !

Bu yazımda sizlere olabildiğince, Google DSC’yi ve kendi serüvenimi anlatmaya çalıştım. Umarım sizler için faydalı bir yazı olmuştur. Aklınıza takılan bir soru olursa Linkedln üzerinden benimle iletişime geçebilirsiniz.

Beril BULUT

Google DSC Lead - Çankaya Üniversitesi

--

--